ODŠKODNINA

Šešok predlaga občini, kako naj nabere 762 milijonov evrov

Objavljeno 19. april 2013 23.15 | Posodobljeno 19. april 2013 23.16 | Piše: STA, P. J.

»MOM naj pride do denarja s pobiranjem kazni, razen če notranje ministrstvo, policija in mestno redarstvo tolerirajo, da se v nekem delu države lahko ljudje vozijo, kakor se komu zdi.«

Dušan Šešok.

MARIBOR – Predsednik uprave Iskre Dušan Šešok na četrtkovem popoldanskem sestanku z novim mariborskim županom Andrejem Fištravcem ni dosegel nobenega dogovora v zvezi z očitno propadlim projektom nadgradnje in avtomatizacije cestnega prometa v Mariboru. Danes je povedal, da bi lahko njihov odškodninski zahtevek znašal kar 762 milijonov evrov.

V zadnjem mesecu zabeležili skoraj 115 tisoč prekrškov

»Nasprotna stran na sestanek ni bila pripravljena, ni ponudila nobene rešitve, zato se je potem težko o čemer koli pogovarjati,« je danes povedal prvi mož Iskre in dodal, da je zato pravkar podpisal poziv za plačilo obveznosti po pogodbi o izvajanju javno-zasebnega partnerstva.

Zahtevek se po njegovih besedah nanaša na dva člena pogodbe. Prvi govori o vrednosti vložka Iskre sistemov, po katerem zahtevajo 26 milijonov evrov, drugi pa je zahtevek za odškodnino na osnovi izračuna števila kazni v zadnjem mesecu.

Podatki sicer še niso v celoti obdelani, a je bilo po njegovih podatkih v zadnjem mesecu od odpovedi pogodbe zabeleženih skoraj 115.000 prekrškov. Število se je drastično povečalo, je dejal Šešok. Tako je bilo pri do 5 km/h prekoračene hitrosti zabeleženih nekaj več kot 70.000 prekrškov, do 10 km/h okoli 27.000, do 20 km/h skoraj 14.000, do 30 km/h nekaj več kot 2000, do 50 km/h 450 ter nad 50 km/h 47 kršitev.

»Vse skupaj znese okoli deset milijonov evrov kazni, po pogodbi se znesek zniža za 30 odstotkov, kar je okoli sedem milijonov evrov, to pa se pomnoži s 105 meseci, kolikor je še do izteka partnerstva. Vse skupaj znese 735,5 milijona evrov, kar je bistveno več od tistega, kar smo napovedovali še pred dnevi,« je dejal Šešok in dodal, da jim je pred časom v Mariboru že uspelo zmanjšati število prekrškov na tisoč dnevno, zdaj pa se je njihovo število znova povečalo, in to na kar 4000 prekrškov dnevno.

Pripravljeni na sporazumen zaključek

Kljub temu pa v Iskri po njegovih besedah Mestni občini Maribor (MOM) še vedno ponujajo roko, in to tako, da so jim pripravljeni ponuditi dobavljeno opremo in se dogovoriti za sporazumen zaključek projekta za sedem milijonov evrov.

Ker se zavedajo, da mariborska občina nima denarja, ki bi ga potegnila iz žepa, so jim ponudili, da jim dva milijona plačajo do 1. maja, potem pa od junija do oktobra vsak mesec po en milijon evrov. »S tem je za nas zadeva zaključena. Jasno, da to velja samo, če bo sprejeto in se bo izvajalo, v nasprotnem primeru pa gremo na sodišče in bomo tam videli, kdo ima prav ter ali bo zmagala ulica ali pravna država,« je še dejal Šešok.

Do denarja s pobiranjem kazni

Prvi mož Iskre še meni, da bi MOM z lahkoto poravnal te obveznosti. Samo če bi pobrali kazni za tiste, ki so vozili nad 20 km/h, bi lahko v tem mesecu fakturirali 1,5 milijona evrov, če pa bi všteli še tiste nad 10 km/h, bi to pomenilo še dodatnih 3,5 milijona evrov. »Ni torej najmanjšega problema, da MOM pride do denarja, razen če notranje ministrstvo, policija in mestno redarstvo tolerirajo, da se v nekem delu države lahko ljudje vozijo, kakor se komu zdi.«

Dogovor pričakuje do 1. maja, a na četrtkovem sestanku ni dobil nobenega odgovora. Kot pravi, MOM očitno pričakuje, da Iskra ne bo odstopila od pogodbe in jo bo še naprej izvajala na svoje stroške, saj jim niso poravnali še niti evra, na drugi strani pa je občinski Nigrad kot njihov podizvajalec že izvedel izvršbo za okoli 270.000 evrov.

Deli s prijatelji