DOLGOVI

Se zaradi Darsovih posojil obetajo dražje cestnine?

Objavljeno 08. junij 2012 10.36 | Posodobljeno 08. junij 2012 09.58 | Piše: T. L.

Dars mora v prihodnjih treh letih zbrati skoraj 860 milijonov evrov za poplačilo dolgov.

Darsov nadzornik na delu

LJUBLJANA – Medtem ko so nadzorniki upravi Darsa dali teden dni časa za pojasnilo o poslovanju in nekaterih medijsko odmevnih odločitvah, pa to ni edina težava, ki pesti državnega upravljavca avtocest in hitrih cest. Po poročanju Financ mora Dars v prihodnjih treh letih odplačati skoraj 860 milijonov evrov, pri čemer je temeljno vprašanje, kako bo ta dolg poplačal. Skupni dolg Darsa je konec leta 2011 dosegal 2,93 milijarde evrov. Že letos mora Dars za odplačilo glavnic in posojil zbrati 40 milijonov evrov več kot lani (186 milijonov evrov), kar ob podobnih prihodkih in skupnih stroških kot lani pomeni izgubo Darsa. Prihodnje leto Darsov strošek odplačila dolga naraste že na skoraj 226 milijonov evrov, leta 2014 pa kar na 447 milijonov. Skupaj torej to pomeni, da mora Dars v prihodnjih treh letih odplačati skoraj 860 milijonov evrov. 

Dražje cestnine?

Dars posojila odplačuje predvsem z denarjem, ki prihaja z naslova cestnin. Tako so jih lani pobrali za 298,3 milijona evrov (136,9 milijona od vinjet in 161,4 milijona od cestninjenja tovornih vozil). In medtem ko je doslej Dars brez težav pokril odplačilo obveznosti (in izkazal celo 24,6 milijona evrov čistega dobička), pa izračun Financ kaže, da bo s približno enakimi prihodki od cestnin Dars vse težje odplačeval obveznosti, leta 2014 bi mu zmanjkalo že skoraj 150 milijonov evrov.

Na Darsu na vprašanje, ali bo odplačilo dolga po letu 2014 težava in s čim bodo dolg odplačali, odgovarjajo le: »Izvajali bomo aktivnosti tako, da bomo redno servisirali svoje obveznosti. Dars je doslej in bo tudi v prihodnje aktivno upravljal svoj dolg.«

Milan Medved, ki je do letošnjega januarja predsedoval nadzornemu svetu Darsa, pričakuje, da bo Dars dolgove lahko odplačal brez pomoči države, »tudi s primerno ceno cestnine«. Pravi pa, da s tem ne misli zvišanja ali znižanja cestnine, saj da je Darsovo poslovanje naravnano tako, da bo mogoče te dolgove plačevati brez obremenjevanja proračuna.  

Deli s prijatelji