NA KOŽO

Še Švabi
 te nategnejo

Objavljeno 24. september 2015 00.35 | Posodobljeno 24. september 2015 00.36 | Piše: Dušan Malovrh

Evropa ne premore organa, ki bi preverjal navedbe proizvajalcev avtov.

O avtomobilih nimam baš veliko pojma. Brez težav sicer prepoznam znamke, v osnovni šoli sem bil kot vsi fantje tistih časov navdušen nad knjigo Branke Jurca Uhač in njegova druščina, kjer mulci s karoserij lupijo zna(č)ke blagovnih znamk, o tem, kateri jekleni konjiček mi je všeč, pa se odločam bolj po punčkasto – padam na videz. Motoroznanstvo mi je znanstvena fantastika, na šoferskem izpitu, ki sem ga opravljal na pragu zrelih let, pa je šlo rado – v tretje.

Zato sem v moških debatah o avtih raje modro tiho. Povem, da mi je všeč mustang, na primer, potem pa prisluhnem poznavalcem. In se čudim, kako veliko želijo nekateri vedeti in tudi vedo o plehu in šraufih, cilindrih in gorivu, gumah in šajbah. Zame, priznam, čisti dolgčas.

Če jih prav razumem, je šoferski svet v grobem razdeljen na tri tabore: na privržence v nulo doteranih nemcev, se pravi nemških avtov, na zagovornike trpežnih japoncev in na pomehkuženi preostali svet. Mimogrede: sam vozim francoza. In mi nič ne manjka, njemu pa tudi ne. Žarnice res pogosto menjam, pa zarošena stekla mi gredo na živce, ampak crknil mi pa še ni.

No, zdaj pa štala tam, kjer bi jo poznavalci najmanj pričakovali, kajne: v nemškem hlevu. V Volkswagnu, ki so ga ameriške oblasti ujele pri kršitvah okoljske zakonodaje, so priznali, da so po svetu s programsko opremo, ki omeji izpuhe škodljivih snovi iz vozil v času uradnega testiranja, med normalno vožnjo pa se izklopi, opremili okoli 11 milijonov dizelskih vozil. Izbruh megaškandala o kršenju z emisijami je na borzah vrednost delnic VW v dveh dneh sklatil za 35 procentov. »Še Nemci niso več tisto, kar so bili,« se je ob tem pridušal kolega v naši pisarni, sosed mu je lahko le resignirano pritegnil: »Ja, še Švabi te nategnejo...«

Ne bom preveč privoščljiv, čeprav nimam ne nemca ne dizlarja. Bi namreč kar verjel, da je afera le vrh ledene gore. Vsaj na stari celini, kjer ob vsej avtoindustriji menda ne premoremo neodvisnega nadzornega organa, ki bi preverjal navedbe proizvajalcev, in to ne le glede testov emisij, marveč tudi porabe goriva.

Deli s prijatelji