NAD PREPADOM

Samo čaka, kdaj bo 
s hišo zgrmela v jamo

Objavljeno 01. marec 2015 08.17 | Posodobljeno 01. marec 2015 08.16 | Piše: Oste Bakal

Gradbišče cestnega podvoza se dotika doma Sonje Filipič, odkopali so mu celo temelje! Krajani so že na javni razgrnitvi projektne dokumentacije opozarjali na bližino hiš.

Gradbišče sega do hiše. (Fotografija: Oste Bakal)

LJUTOMER – Namesto da bi Sonja Filipič iz Krištancev 1a, streljaj od Term Banovci, po štiridesetih letih službovanja na ljutomerskem zavodu za zaposlovanje uživala v pokoju v krogu najbližjih, dveh sinov in njunih družin, ali se pripravljala na praznovanje 65. rojstnega dne, ki bo čez en teden, se bori z državnimi mlini in birokrati. Če ne bo zmagala, se utegne zgoditi, da njena hiša dobesedno zgrmi v gradbeno jamo cestnega podvoza.

Nepotreben projekt

Začelo se je leta 2009 z umestitvijo projekta, po prepričanju domačinov nepotrebnega podvoza med Krištanci in Grlavo. Krajani so že na javnih razpravah in sploh ob razgrnitvi projektne dokumentacije opozarjali, da bodo nastopile težave zaradi bližine stanovanjskih objektov. Toda odgovorni so vztrajali pri svojem, še več, zaradi javnega interesa so obetali podržavljenje površin, če jih lastniki ne bodo prodali. »Predložili so nam pogodbe, ki jih je bilo treba podpisati, saj nam ni preostalo drugega. Niti slučajno si nisem predstavljala, da bo gradbišče tako blizu naše hiše, le nekaj centimetrov od stene in temeljev, ki so zdaj odkopani. Kjer sem prej imela vrt, je zdaj več metrov globoko gradbišče,« zgroženo pojasnjuje Sonja in dodaja, da se je je investitor – ministrstvo za infrastrukturo in prostor – usmilil le toliko, da je vgradil nova okna, ki so nekoliko omilila hrup. Protihrupna okna so vstavili le tik ob gradbišču, preostala si je morala plačati sama.

Odločila se je, da se bo borila naprej. »Tukaj je nevzdržno živeti in še huje bo najbrž, ko bo podvoz zgrajen. Ni logike, da mi niso ponudili odkupa moje hiše in ohišnice pa niti sama prej o tem, priznam, nisem razmišljala. Zdaj pa bom izkoristila vsa pravna sredstva, da to dosežem, o tem so me prepričali tudi sokrajani, ki vidijo, kaj tukaj doživljam,« je dodala Filipičeva, prepričana, da investitorji oziroma projektanti podvoz gradijo na nepravem in nepotrebnem kraju, namesto nekaj deset ali sto metrov naprej proti Ljutomeru, kjer železniška proga Hodoš–Pragersko seka izjemno prometno regionalko Radenci–Ljutomer.

Porušili so premalo

Sicer pa, ker na Občini Ljutomer na celotno zadevo gledajo bolj mlačno, saj menda niso storili ničesar, čeprav se je Filipičeva obračala tudi na vse njihove službe, poskuša vodstvo Krajevne skupnosti Krištanci, Šalinci, Grlava pomagati svoji krajanki. »Investitorja smo že ob razgrnitvi projektne dokumentacije zaradi bližine stanovanjskih objektov opozarjali na težave, ki bodo nastale pri umeščanju podvoza v prostor. Žal nam takrat niso prisluhnili. Že pred leti smo se spraševali, a morda ni bil ta podvoz mišljen na regionalni cesti med Noršinci in Križevci, kjer cesta, ki je bistveno bolj prometna kot ta lokalna med Krištanci in Grlavo, prav tako prečka železniške tire. Odgovorni so vztrajali, da se podvoz zgradi na območju naše krajevne skupnosti. Poleg tega so projekt spreminjali, tako da smo po dolgotrajnih prepričevanjih odgovornih komaj dosegli, ko smo na terenu videli zakoličbo za podvoz, da so naknadno porušili dve hiši. Takrat nam je investitor zagotovil, da drugih stanovanjskih hiš ne bodo ogrožali, vendar se zdaj vidi, da bi bilo treba porušiti vsaj še hišo Sonje Filipič in morda še katero,« nam je povedal predsednik KS Miha Šoštarič.

Dodal je, da so zdaj, ko gre gradnja počasi h koncu, vedno bolj prepričani, da si tako investitor kot izvajalec del nista predstavljala, kako bo ta velik infrastrukturni objekt dejansko umeščen v naravo. »O tem priča tudi dejstvo, da so lastnike zemljišč še med gradnjo nagovarjali ter nekatere tudi nagovorili k odprodaji zemljišč, ki jih potrebujejo za realizacijo projekta. Toda očitno so projekti nastajali v pisarnah, daleč od tega gradbišča,« je dejal predsednik KS Krištanci, Šalinci, Grlava Miha Šoštarič ter opozoril na še eno dejstvo: »Z gradnjo podvoza, ki je umeščen precej nižje od zemljišč s stanovanjskimi objekti, so lastniki studencev čez noč ostali brez vode. Ti so se preprosto izsušili, in ta voda zdaj veselo zaliva gradbišče podvoza. Kot je razvidno iz projektne dokumentacije, so nameščene električne potopne črpalke, ki že zdaj noč in dan skrbijo za odvajanje odvečne vode. Vendar se sprašujemo, kaj se bo zgodilo, ko bo zmanjkalo električne energije. Kako bo ta podvoz takrat prevozen?«

Vse kaže, da gre za katastrofalno načrtovan gradbeni projekt, seveda na račun davkoplačevalcev, ob katerem bodo še posebno trpeli vsi bližnji sosedje.



Dovoljenje štiri mesece prepozno

Koliko so vredni domačini v Prlekiji, torej vseh vasi med Banovci in Ljutomerom, potrjuje tudi dejstvo, da izvajalec del, SPG Pomgrad, vse skupaj dela že od oktobra, ustrezno dovoljenje za zapore in obvoze pa so dobili šele predvčerajšnjim, ko smo se začeli novinarji zanimati o podvozu. 

 

Deli s prijatelji