IZPAD

Sami pogasili BMW 
in spljuvali gasilce?

Objavljeno 06. marec 2015 22.18 | Posodobljeno 06. marec 2015 22.18 | Piše: S. N.
Ključne besede: gasilci

Škofjeloški prostovoljni gasilci ne pomnijo tako nestrpnega sprejema.

Gasilci PGD Škofja Loka in PGD Stara Loka so doživeli neprijetno izkušnjo, ki je ne bodo kmalu pozabili. Foto: S.N

ŠKOFJA LOKA – Z različnimi nevšečnostmi se spopada množična četa slovenskih prostovoljnih gasilcev. Dostikrat gasijo, mnogokrat posredujejo ob prometnih nesrečah in ujmah, tu pa tam pa se lotijo tudi lovljenja pobeglega kanarčka ali reševanja v krošnjo dreves ujete muce. Po navadi jih tisti, ki potrebujejo njihovo pomoč, sprejmejo z zahvalo. Res se znajo minute po klicu na pomoč vleči kot ure in zato so najbolj izkušeni gorenjski gasilci z enim ušesom že slišali opazko, češ, kje ste pa hodili toliko časa. A prostovoljci dveh škofjeloških gasilskih društev česa takega, kar so doživeli ta teden, ne pomnijo.

V torek med 21. in 22. uro je v škofjeloškem blokovskem naselju Podlubnik začelo goreti osebno vozilo BMW. Škofjeloški gasilci, ki so bili med klicem na pomoč ravno v gasilskem domu, so nemudoma izvozili, kot se reče. Dve minuti pozneje so s svojih domov do gasilskih avtov prihiteli tudi kolegi iz Stare Loke. Tako se je pet gasilskih vozil, v katerih je bilo 22 prostovoljnih gasilcev, ponoči odpravilo do gorečega avtomobila. Intervencija je do tu potekala ustaljeno.

V Podlubnik v štirih minutah

Nato pa se je začelo zapletati, nam pove voznik prvega gasilskega vozila, ki je prispelo do Podlubnika: »Od trenutka, ko smo prejeli klic na pomoč, do momenta, ko smo prispeli v Podlubnik, so minile zgolj štiri minute! Takoj ko smo skočili iz vozila, so nas oškodovanci verbalno napadli, češ da nas čakajo že več kot 15 minut. Govorili so, da so morali večkrat povedati, da so pri stolpnici številka 159, spraševali so nas, zakaj ne vemo, kje je to... Tem napadom oziroma obsojanju se je pridružilo tudi nekaj očividcev.« Ob tem loška četa prostovoljnih gasilcev pripomni, da kot domačini še kako natančno vedo, kako so v Podlubniku posejane številke: »Če pa je operater na nujni telefonski številki natančno spraševal, kje gori, ga je to zanimalo samo zato, da bi nas čim bolj natančno usmeril na pravi kraj.«
Vozniku gasilskega avtomobila sta očitke jeli servirati še dve občanki Podlubnika, z enim ušesom pa je slišal, da se je besedni plaz usul tudi od prebivalcev, ki so dogajanje opazovali iz bloka: »Ne bi lagal, če bi rekel, da so nas sprejeli precej histerično. To je trajalo kar nekaj časa, preden so se nekoliko umaknili in nam pustili pogledati, kaj se sploh dogaja. Sledi ognja na vozilu ni bilo videti, zraven avtomobila je ležala nekoliko ožgana jakna, na vozilu pa je bilo vidno, da je nekdo izvedel gašenje, saj je bilo prekrito z gasilnim prahom. Lastnik je zavrnil našo pomoč z izjavo, da smo hodili tako dolgo, da nas ne potrebuje več.«

Ko gori, ne kliči 113

Seveda smo se po drugo plat zgodbe odpravili v enega od podlubniških blokov. Lastnik avtomobila v dogodku, ki je dodobra razburil škofjeloške gasilce, ni videl nikakršnih težav. »Saj ni res, kar govorijo zdaj. V redu so prišli na kraj požara. Sin jih je poklical, ker je začelo goreti vozilo, medtem ko gasilcev še ni bilo, pa smo že sami iz enega od blokov vzeli gasilni aparat in pogasili ogenj. Ker smo pogasili, njihove pomoči nismo več potrebovali, in to smo jim tudi povedali. Nikakor ne drži, da smo jih obstopili, niti ne drži, da smo jih sprejeli jezno in z očitki. Le povedali smo jim, da so pač prišli po tem, ko smo mi že pogasili ogenj,« je mirno pojasnil sogovornik. Na vprašanje, katero številko so poklicali, ni vedel odgovora.

Gasilci pa povedo, da so jih očitki zelo prizadeli, zato so se lotili raziskovanja in ugotovili, da so tistega večera v Podlubniku namesto njihove številke odtipkali 113, na kateri pa se oglaša dežurni policist: »Tako so morali težavo, kraj požara in preostale podatke najprej povedati dežurnemu na operativno-komunikacijskem centru. Ta je klic prevezal do dežurnega na 112, in tako je moral klicatelj še njemu ponoviti vse ključne podatke o požaru. Verjetno je nesporazum nastal zaradi začetne napake klicatelja, ki je o požaru obvestil policiste namesto gasilce. Na terenu pa smo morali očitke poslušati mi, ki smo izjemno hitro prihiteli na pomoč.«

Ne otežujte jim dela

Gasilci ob tej zgodbi svetujejo občanom, naj si zapomnijo nujne številke: »Če kdo potrebuje policijo, naj pokliče 113, če pa kdo potrebuje gasilce ali reševalce, naj pokliče 112. Če informacija prek policistov potuje do centra za obveščanje in od tam do nas, kaj kmalu lahko govorimo o petih izgubljenih minutah, saj se čas obveščanja podvoji.« Ob koncu še povedo: »Ko pa gasilci prispemo na pomoč, nam dajte prostor in nas pustite, da opravimo poslanstvo. Ne otežujte nam dela s svojimi dejanji, saj se moramo tedaj ukvarjati z nepotrebnimi problemi, namesto da bi gasili in reševali! Za naše prostovoljno delo nismo plačani, to ni naša služba, ampak samo volja, v katero so zajeta tudi odrekanja in srčnost, da prostovoljno pomagamo ljudem v stiski.« Takoj ko smo skočili iz vozila, so nas oškodovanci verbalno napadli, češ da nas čakajo že več kot 15 minut. 

Deli s prijatelji