BRALEC POROČEVALEC

»Same težave z Gen-I, položnic sploh ne pošiljajo«

Objavljeno 08. marec 2013 19.40 | Posodobljeno 08. marec 2013 19.40 | Piše: T. L.

Bralec Peter že tri mesece čaka na položnico za dobavo zemeljskega plina.

LJUBLJANA – V družbi Gen-I za zamude pri izdajanju računov za zemeljski plin, nad čimer se pritožujejo naročniki, krivijo neurejene razmere na slovenskem trgu plina. Na nas se je namreč obrnil bralec Peter, ki kot odjemalec zemeljskega plina pri Gen-I že tri mesece ni prejel položnice za opravljene storitve. Ko se je z vprašanji o tem, kdaj vendarle lahko pričakuje položnice, obrnil na pristojne v družbi, je dobil skopo pojasnilo, da je prišlo do zamika in da bo položnico prejel. A to se do današnjega dne še ni zgodilo ...

Pristojni odpovedali: trg zemeljskega plina še vedno popolnoma neurejen

Na Gen-I smo se obrnili še sami in Tanja Zdouc Gantar, vodja službe poslovne administracije pri družbi, je pojasnila, da na trgu zemeljskega plina vlada precejšnja zmeda. »Na področju zemeljskega plina ni pravil glede izmenjave podatkov o porabi. Ta pomanjkljivost je prišla do izraza šele z vstopom Gen-I na trg zemeljskega plina. Ker Gen-I na trgu nastopa zgolj v vlogi dobavitelja zemeljskega plina, se nam žal dogaja, da podatki o porabi odjemalcev, ki so za dobavitelja zemeljskega plina izbrali Gen-I, s strani sistemskih operaterjev distribucijskega omrežja (SODO) prihajajo v neprimernih oblikah, so pomanjkljivi ter celo časovno zelo zamujajo. To od nas zahteva nadaljnjo ročno obdelavo, prejem pomanjkljivih podatkov pa dodatna usklajevanja s sistemskim operaterjem,« je povedala Gantarjeva, ki še dodaja, da je trg zemeljskega plina odprt že od 1. julija 2007 in da bi že tedaj morali pristojni urediti vse postopke/procese, ki so ključni za urejeno (usklajeno) delovanje trga. »Ugotavljamo, da je to področje še vedno popolnoma neurejeno, kar je dokaz več, da omenjeni trg do prihoda Gen-I sploh ni deloval.«

Odjemalci niso krivi, zato bodo lahko račune plačali obročno

Izkušnja našega bralca Petra pa žal ni edini tovrstni primer. V Gen-I namreč ocenjujejo, da posledice neurejenega stanja čuti približno 5 odstotkov njihovih odjemalcev zemeljskega plina.

Kdaj torej lahko odjemalci pričakujejo položnice in – za nič krive odjemalce – še pomembnejše vprašanje: kako bo Gen-I določil roke plačil? »Račune pošljemo takoj, ko smo prepričani, da so pravilni. Ker se zavedamo, da naši odjemalci niso krivi za nastalo situacijo, sami pa si želimo profesionalen odnos z vsemi strankami, jim omogočamo obročno plačevanje računov,« pojasnjuje Zdouc Gantarjeva.


Težave z aplikacijo Moj Gen-I

Gen-I pa naj bi imel težave tudi z aplikacijo Poceni plin, v katero, kot so nas opozorili odjemalci, ni več mogoče vnesti porabe plina in tako nadzorovati realne porabe plina. Tudi tu so po pojasnilu Zdouc Gantarjeve težave in omejitve, povezane s sistemskimi operaterji plina. 

K storitvam Gen-I sodi tudi sprejem števčnih stanj, kar omogoča plačevanje računov po dejanski porabi. »Sistemski operaterji zemeljskega plina, ki so edini pristojni za obdelavo podatkov o porabi, dovolijo posredovanje števčnih stanj le v določenih terminih (so neusklajeni, vsak sistemski operater distribucijskega omrežja (SODO) jih določa po svoje), zato je tudi Gen-I prisiljen sprejem števčnih stanj prilagoditi zahtevam vsakega sistemskega operaterja posebej. Posledično aplikacija Moj Gen-I dovoli vpis števčnega stanja samo v teh terminih. In to je verjetni razlog, zaradi katerega naš odjemalec ni mogel vnesti števčnega stanja v aplikacijo, ki je vsem našim odjemalcem še vedno na voljo.«

 

Deli s prijatelji