FEBRUARJA

S kakšnim veseljem smo odpirali denarnice? Z manjšim

Objavljeno 20. februar 2015 14.26 | Posodobljeno 20. februar 2015 14.26 | Piše: STA, T. L.

Potrošniki februarja na mesečni ravni manj optimistični.

Previdno, da prijetno opravilo ne bo imelo manj prijetnih posledic.

LJUBLJANA – Potrošniki v Sloveniji so bili februarja nekoliko manj optimistični kot januarja, vrednost kazalnika zaupanja potrošnikov se je namreč znižala za tri odstotne točke. K temu so predvsem prispevale pesimistične napovedi glede brezposelnosti in gospodarskega stanja. Vseeno pa so potrošniki precej bolj optimistični kot pred letom dni.

K znižanju vrednosti kazalnika zaupanja potrošnikov na mesečni ravni so prispevale bolj pesimistične napovedi potrošnikov glede ravni brezposelnosti (za osem odstotnih točk), gospodarskega stanja v Sloveniji (za tri odstotne točke) ter finančnega stanja v gospodinjstvu v prihodnjih 12 mesecih (za dve odstotni točki), so danes sporočili iz statističnega urada.

Pozitivno so na vrednost kazalnika vplivale bolj optimistične napovedi potrošnikov glede možnosti za varčevanje v prihodnjih 12 mesecih (za pet odstotnih točk).

Ženske bolj pesimistične

Pri vseh štirih napovedih so bile ženske bolj pesimistične. Po starosti pa so bile v napovedih v povprečju najbolj pesimistične osebe, stare od 50 do 64 let, najbolj optimistične pa osebe, stare od 30 do 49 let.

Pri kazalnikih, ki izražajo pričakovanja potrošnikov (teh je šest), so se februarja na mesečni ravni vrednosti štirih poslabšale, vrednosti dveh pa sta se izboljšali.

Pri kazalnikih, ki izražajo mnenje potrošnikov o sedanjem in preteklem stanju (tudi teh je šest) so se vrednosti petih poslabšale, vrednost enega pa je ostala nespremenjena.

Manj volje do večjih nakupov

Najizrazitejšo spremembo na mesečni ravni so statistiki zaznali pri kazalniku primernost trenutka za večje nakupe: vrednost tega kazalnika se je namreč poslabšala za 10 odstotnih točk.

Čeprav so potrošniki manj optimistični kot januarja, pa so precej bolj optimistični kot februarja lani. Vrednost kazalnika je bila namreč na letni ravni višja za 15 odstotnih točk, medtem ko je od povprečja prejšnjega leta višja za pet odstotnih točk.

Kazalnik so zvišale vse štiri opazovane napovedi. Tako so bili potrošniki bolj optimistični glede gospodarskega stanja v Sloveniji (za 20 odstotnih točk), ravni brezposelnosti (za 14 odstotnih točk), možnosti za varčevanje (za 12 odstotnih točk) in finančnega stanja v gospodinjstvu v prihodnjih 12 mesecih (za 11 odstotnih točk).

Deli s prijatelji