TATOVI IDEJ

Ravs med konkurenti: kdo je ukradel idejo v Mariboru?

Objavljeno 21. junij 2016 13.08 | Posodobljeno 21. junij 2016 13.10 | Piše: Mo. S.

Direktorju Rock Radia Aleksandru Žištu se zdi nepošteno, da »se nekdo s tako podobnim imenom nalepi na nekaj, kar si ti gradil leto in pol«. Ta nekdo ni nihče drug kot radijski mogotec Leo Oblak.

LJUBLJANA, MARIBOR – Slovenske radijske postaje se vsak dan borijo za čim več poslušalcev, pogosto pa se med njimi najde kakšna nova. Le redke pa so tiste, ki v kratkem času doživijo zavidanja vreden uspeh, vendar je to že druga zgodba. Bolj skrb vzbujajoče je domnevno plagiatorstvo, ki ga očitajo radijskemu mogotcu Leu Oblaku. Zelo nenavadno je namreč, da so štajerski poslušalci v istem času (v razmiku samo dveh dni!) dobili dva nova, a programsko identična radia, ki predvajata rock glasbo. 

Na Novicah smo preverili, kaj je s tem.

V štajerski prestolnici je pred kratkim zaživel Radio Rock Maribor, ki pa je, tako pravijo naši viri, na moč podoben Rock Radiu, ki v Ljubljani sicer oddaja že slabi dve leti, v Mariboru pa od letošnjega 17. januarja. Radio Rock Maribor pa je nastal iz Radia Antena Maribor in začel oddajati 15. januarja, torej dva dneva pred konkurenčnim radiem. Naši viri pravijo, da Radio Antena v Mariboru ni nabral niti par tisoč poslušalcev, nato pa se je »čez noč, potem ko se je izvedelo, da se Rock Radio širi v Maribor«, preimenoval. Imeni obeh radiev, ki vrtita rock, sta si zelo podobni, prav tako logotip in slogan, zato so se začeli pojavljati očitki, da je družba, ki ustvarja Radio Rock Maribor, ideje dobila nikjer drugje kot pri Rock Radiu. 


Podobnosti

»Ime Radio Rock Maribor pri nepozornem poslušalcu pusti vtis, da dejansko posluša originalen Rock Radio in ne njegovo kopijo. Podobno je s sloganom 100 % rock, ki je na las podoben sloganu Rock Radia, Čisti rock. Podobno je tudi z logotipom, saj oba odlikuje kar nekaj podobnosti.

Kopija Rock Radia je tudi slog moderacij, ki jih na radiu Rock Maribor izvaja Marko Potrč,« pravi naš vir.

 

image

Prvi logotip pripada Rock Radiu, drugi Oblakovemu radiu Rock Maribor, tretji pa enemu od poljskih radiev, ki predvaja rock. 

 

Poslušalci in oglaševalci so zmedeni

»Podpiramo, da je na trgu več radijskih postaj z rock glasbo, saj to pomeni, da se bo rock kultura hitreje razvijala,« nam je povedal direktor Radia Center Aleksander Žišt. A zdi se mu nepošteno, da »se nekdo s tako podobnim imenom nalepi na nekaj, kar si ti gradil leto in pol«. Na trgu je namreč velika zmeda, saj ljudje velikokrat sploh ne ločijo, kateri radio poslušajo, s tem pa nekdo drug žanje sadove truda tistega, ki je to začel. Zamenjujejo jih poslušalci in tudi oglaševalci, tako da med njimi vlada zmeda. Oglaševalci po besedah Žišta velikokrat sploh ne vedo, komu kaj pošiljajo, poslušalci pa ne vedo, koga in kaj poslušajo. Posledice pa se kažejo v poslovni škodi.

Srž težave po njegovih besedah tiči v ministrstvu za kulturo, saj je tisto, ki dovoli spremembe v zvezi z vpisi medijev v razvidu. Radiu Antena Maribor je dovolilo spremembo imena v Radio Rock Maribor. Zanimivo pa je, da je ministrstvo v zvezi s tem zaprosilo agencijo za komunikacijska omrežja in storitve (Akos) za mnenje, ki pa je bilo negativno – in tega niso upoštevali. Z vprašanji smo se zato obrnili tudi na ministrstvo za kulturo, kjer nam je tiskovni predstavnik Boštjan Tadel povedal, da imeni radiev v skladu s pravilnikom ne štejeta kot enaki, saj se imeni jasno razlikujeta po besedi Maribor. Podobnosti logotipov in sloganov na ministrstvu ne morejo komentirati, češ da to ni predmet urejanja v razvidu medijev, in ponavljajo, da je ministrstvo v tem primeru vpleteno le pri izpolnjevanju pogojev, ki jih določata Zakon o medijih in pravilnik.

Že na sodišču

Proti radijskim postajam (po novem imajo tudi Radio Rock Celje) Lea Oblaka oziroma njegovemu poslovnemu partnerju so zato že vložili tudi dve tožbi, in sicer zaradi zlorabe zaščitene blagovne znamke in narejene poslovne škode. Ko so jih v začetku pisno pozvali, naj opustijo to kršitev, odziva niso dobili, pravi Žišt, katerega argumenti na sodišču so, da imajo zaščiteno blagovno znamko in tudi primere s terena, da jih ljudje zamenjujejo, s čimer se jim dogaja poslovna škoda. Težko je sicer ugotavljati, ali se jim je število poslušalcev zmanjšalo, ima pa po mnenju Žišta Radio Rock Maribor »kar nekaj naših poslušalcev«. 

Zanimivo pa je še nekaj: na uradni spletni strani Infonet, ki je v Oblakovi lasti, sploh ne navajajo radijske postaje Rock Maribor. Prav tako tudi obisk na strani Radia Rock Maribor povezave z Infonetom ne razkriva. Šele preverjanje, kdo je registriral in postavil spletno stran, pokaže, da ima ta strežnike pri Infonetu, ki je tudi tehnični kontaktni naslov. Formalno je lastništvo Radia Rock Maribor zapakirano prek novomeškega podjetja Radio Pro 1, d. o. o., katerega direktor je Tomaž Čop, ki sicer velja za Oblakovo desno roko. Ko smo preverjali ozadje novomeškega podjetja, ki nosi podobnost z imenom Oblakove najbolj poslušane radijske postaje, pa smo ugotovili, da je njegov ustanovitelj prav Infonet.

Za pojasnila smo se obrnili tudi na mrežo Infonet, ki jo obvladuje Leo Oblak. Njegove odgovore objavljamo v celoti v spodnjem okvirčku.


Od ustvarjalcev Rock Radia prihajajo očitki, da ste pri njih našli ideje za radijsko postajo Radio Rock Maribor.

O Rock Radiu smo razmišljali že leta 2006, ko smo začeli razmišljati o Radiu 1. Prvi v Sloveniji, ki je registriral Radio Rock FM, pa je bil Radio Hit iz Domžal in se leta 2007 celo uradno prijavil na razpis. Če smo od koga črpali idejo za Rock Radio, je bil to Radio Hit, ker je bil tudi prvi. Pozneje smo o rock radiu razmišljali tudi sami, ampak smo dali prednost Radiu S (stoodstotno slovenska glasba).

Zakaj ste se odločili za tako potezo?

V Mariboru in Celju ni bilo radijske postaje, ki bi predvajala samo rock glasbo, zato smo avgusta 2015 skupaj s poslovnim partnerjem registrirali Radio Rock Maribor in Radio Rock Celje v razvid medijev. Odločba za Radio Rock MB je bila izdana 3. 9. 2015.

Tri dni za našim poslovnim partnerjem pa se je na frekvencah Radia Brezje pojavil še Radio Rock Štajerska. Torej Radio Rock iz Ljubljane se je določil, da bo v Mariboru delal svoj Rock Radio, čeprav je vedel, da je enak projekt v istem mestu že v teku.

Žal ne moremo vplivati na to, če se je po prihodu Rock MB Radio Rock iz Ljubljane odločil, da mu je po skoraj dveh letih postal zanimiv tudi Maribor, in to ravno takrat, ko je to naredil nekdo drug.

Se vam ne zdi, da sta imeni obeh radiev zelo podobni? Očitajo vam tudi zelo podoben slogan in logotip. Kako komentirate to?

Ko smo avgusta skupaj s partnerjem 2015 registrirali Rock Maribor, ni bilo v Mariboru nobenega Rock Radia niti radia s podobnim imenom. Če se za nami ne bi pojavil še en rock radio, bi bilo povsem jasno: Ljubljana ima svoj Rock Radio, Maribor pa svojega. V tem ne vidimo nič slabega. Slogan Rock MB in Rock CE je 100 % rock. Slogan Rock Radia pa čisti Rock. V logotipu Radia Rock je »trzalica«, v logotipu Rock CE in MB pa plošča. Rock MB uporablja črno in vijoličasto barvo. Rock Radio pa uporablja črno, belo in oranžno.

Sicer pa to ni edini primer. Tudi »Radio Center« je svojemu imenu dodal besedo HIT in je postal »Hit radio Center«, s čimer je ime zdaj izredno podobno »Radiu Hit« iz Domžal. 

Poslušalci so menda precej zmedeni, ker ne vedo vedno, kateri radio poslušajo. Vas to ne moti?

Ni prijetno, če nekdo tri dni za teboj začne oddajati program s podobnim imenom na istem območju, zato bi bilo treba vprašati ekipo Rock Radia, zakaj se je komaj takrat, ko so izvedeli, da bo začel oddajati Rock MB, sklenili pogodbo o najemu Radia Brezje in v roku enega meseca pričeli oddajati v Mariboru. Pred tem pa dve leti niso vlagali nobenih energij v Maribor in dajali vtis, da jih širitev ne zanima.

Lastniki Rock Radia so sprožili tudi sodne postopke v zvezi s tem. Kakšni so vaši argumenti na sodišču?

Sprožili so več postopkov takoj, ko so izvedeli, da se bosta v Mariboru in Celju pojavila dva nova Rock Radia. V prilogi je sodba, iz katere so razvidni naši argumenti. Ključni argument pa je, da je beseda rock tako splošna, da je nihče ne more imeti samo zase.

Zakaj na spletni strani Infonet Radia Rock Maribor nimate omenjenega?

Ker Infonet ni lastnik Radia Rock MB, ampak je lastnik eden od naših poslovnih partnerjev.
 

 

Deli s prijatelji