PRODANA

Radenska v češke roke

Objavljeno 19. december 2014 13.39 | Posodobljeno 19. december 2014 14.18 | Piše: STA, P. Pa.

Češka Kofola zaposluje približno 2000 ljudi in razpolaga s sedmimi proizvodnimi obrati na Češkem, Slovaškem in Poljskem.

LJUBLJANA – Novi večinski lastnik Radenske, ene najbolj prepoznavnih slovenskih blagovnih znamk, je češka Kofola, pijačarski velikan srednje in vzhodne Evrope. Skupina Kofola zaposluje okoli 2000 ljudi, razpolaga pa s sedmimi proizvodnimi obrati na Češkem, Slovaškem in Poljskem. Njena najbolj znana pijača je Kofola, češki odgovor na Coca Colo.

Kaj prodaja Kofola?

Nabor blagovnih znamk skupine sestavljajo še koli Hoopcola in RC Cola, sadne pijače znamk Jupi, Paola, Jupik, Snipp, mineralne vode Rajec, Rajec Bylinka in Arctic, pijača na osnovi grozdja Vinea in tonik Chito. Je tudi distributer za pijačo Orangina in vodo Evian.

Zgodovina družbe sega v leto 1993, ko je družina grškega priseljenca Kostasa Samarasa kupila proizvodni državnega pijačarskega podjetja Nealko Olomouc v kraju Krnov in začela proizvajati gazirane pijače pod znamko Vrachos. Leta 1996 so ustanovili še distribucijsko hčerinsko podjetje Santa – Napoje Krnov in podjetje je zaživelo v današnji obliki. Vzporedno je družina razvijala tudi dejavnost na Poljskem.

 

V izjavi za javnost so v Pivovarni Laško zapisali, da so prodali 3.812.023 delnic družbe Radenska oziroma 75,31 % deleža v družbi Radenska. Kofola bo za eno delnico Radenske Pivovarni Laško plačala 13,59 EUR. »Prodajna pogodba je sklenjena pod več odložnimi pogoji, ki morajo biti izpolnjeni pred zaključkom transakcije. Skupina Laško s prodajo družbe Radenska izpolnjuje zavezo bankam, opredeljeno v sporazumu o prestrukturiranju in mirovanju, ki ga je z bankami upnicami podpisala konec aprila 2014,« so zapisali.

Postopek prodaje je bil izveden v transparentnem mednarodnem dvofaznem postopku javnega zbiranja ponudb, v okviru katerega je bil navezan kontakt z več kot 50 domačimi in tujimi potencialnimi investitorji, oddanih pa več kot pet nezavezujočih ponudb. V februarju 2014 sta zavezujoči ponudbi oddala dva ponudnika, ki sta kasneje v fazi pogajanj oddala eno skupno zavezujočo ponudbo.

Predsednik uprave družbe Kofola Janis Samaras je ob prodaji dejal: »Prepričani smo, da smo strateški kupec za Radensko z bogatimi izkušnjami v proizvodnji in prodaji pijač. Kofola je zdravo podjetje s stabilno bilanco stanja. V Kofoli visoko cenimo in spoštujemo lokalne blagovne znamke, njihovo zgodovino in njihove zgodbe. Verjamemo, da lahko Radensko zopet ponesemo na vodilni položaj na področju bivše skupne države.«

Dobiček podvojili

Skupina se je postopoma krepila, svojo najbolj znano pijačo Kofolo pa je v proizvodnjo vključila leta 2000, najprej v sodelovanju s farmacevtsko družbo Ivax, dve leti pozneje pa je od nje odkupila recept in blagovno znamko. Svoje proizvodne dejavnosti je sčasoma dopolnjevala in posodabljala, širila pa je tudi nabor blagovnih znamk.

Sedež skupine je v češki Ostravi, sedež poljske veje Hoop pa v Varšavi. Prvi mož skupine je Janis Samaras.

Lani je družba skupaj ustvarila nekaj nad milijardo evrov prihodkov, čisti dobiček pa je dosegel 34,5 milijona evrov. Bruto dobiček iz poslovanja (EBITDA) je znašal 129,3 milijona evrov.

V letošnjih devetih mesecih so se prihodki povzpeli na malo manj kot 729 milijonov evrov. EBITDA se je ustavila na nekaj manj kot 112 milijonov evrov, čisti dobiček pa pri 42,1 milijona evrov. Prihodki so bili glede na enako obdobje lani nekoliko nižji, dobiček pa se je skoraj podvojil.

Deli s prijatelji