LOGOTIP

Radenska bo obdržala tri srca

Objavljeno 13. avgust 2012 20.08 | Posodobljeno 13. avgust 2012 20.00 | Piše: Mi. S., STA

Na Inštitutu za nutricionistiko menijo, da ni nobene nevarnosti, da bi logotip s slikami treh src moral biti umaknjen z izdelkov.

RADENCI – Potem ko je Evropska komisija maja sprejela seznam zdravstvenih trditev oziroma informacij, ki jih bo v prihodnje dovoljeno uporabiti na živilih, se je v javnosti pojavila informacija o spornosti logotipa družbe Radenska.

Evropska komisija je maja sprejela seznam 222 zdravstvenih trditev na živilih, ki jih bo v prihodnje dovoljeno uporabiti na živilih. Decembra se bo končalo prehodno obdobje za uskladitev označb živil na tržišču.

Zakonodaja s tega področja se nanaša tudi na uporabo blagovnih znamk, ki se lahko razlagajo kot zdravstvene trditve. Uporaba takšnih blagovnih znamk je dovoljena, če se hkrati doda ustrezne odobrene trditve. Za izdelke, ki so na tržišču obstajali pred letom 2005, se omenjena omejitev do leta 2022 ne bo upoštevala. Za izdelke, ki so bili na tržišču pred uveljavitvijo področne zakonodaje, se omenjena omejitev za zdaj ne upošteva, bodo pa morala biti prav tako usklajena z uredbo po letu 2022.

Zdravstvena trditev je definirana kot vsako sporočilo ali predstavitev, vključno s slikovno ali grafično predstavitvijo, s katero se navaja, domneva ali namiguje, da obstaja povezava med živilom ali eno od njegovih sestavin in zdravjem.

Ni nevarnosti za zavajanje potrošnikov

Vodja raziskovalne skupine na inštitutu za nutricionistiko Igor Pravst v zvezi s tem pojasnjuje, da je logotip družbe Radenska uveljavljen in je bil prisoten na njenih izdelkih že mnogo pred sprejetjem uredbe o uporabi prehranskih in zdravstvenih trditev. »Kljub dejstvu, da logotip sestavljajo tri srca, ni resne nevarnosti, da bi prišlo do tveganja za zavajanja potrošnika glede vpliva izdelkov na zdravje srca,« meni Pravst.

Poleg tega simboli srca v logotipu Radenske po njegovih navedbah tudi sicer simbolizirajo različne izvire in ne vpliva na zdravje. Kot je navedel, uporaba logotipa v nobenem primeru ne more biti sporna do leta 2022 za tiste izdelke, ki so bili na tržišču pred letom 2005, obstaja pa tudi vrsta možnih rešitev za ohranitev logotipa tako na novejših izdelkih po decembru 2012 kot na starejših izdelkih po letu 2022, navaja.

»Ocenjujem da ob ustreznem ravnanju družbe ni nobene resne nevarnosti, da bi logotip s slikami treh src moral biti umaknjen s katerega koli izdelka te družbe – niti letos niti kdaj pozneje,« je ocenil Pravst.

Deli s prijatelji