KRANJ – Je na prvem mestu varnost voznikov ali polnjenje proračunske luknje, se sprašujejo vozniki, ki so se zadnje tedne vozili po gorenjski avtocesti, natančneje med izvozoma za Sp. Brnik in Kranj vzhod v smeri Jesenic, kjer so potekala obnovitvena dela, ki so jih te dni končali. »Z omejitve 100 km/h je hitrost kar naenkrat omejena na 40 km/h in ravno tam stoji tako imenovani smetnjak ali kibla, v kateri je radar. Le po nekaj metrih je hitrost spet omejena na 60 km/h,« nam je pripovedoval bralec Oliver in se spraševal, ali je bila omejitev hitrosti res postavljena samo zaradi želje po varnosti voznikov, saj meni, da je bila pretirana. »Logično bi bilo, da bi policisti merili hitrost po omejitvi 80 km/h, ne pa pred zelo kratkim odsekom z omejitvijo 40 km/h. Samo vidi se, da želijo pobrati denar,« pravi sogovornik, ki takšno prometno signalizacijo označuje za »svinjarijo«. Meni, da se je nekaj voznikov že ujelo na radar, saj je zelo slabo viden. Že prijatelj mu je povedal, da radarja sprva sploh ni opazil in da je, glede na to, da to avtocesto uporablja precej pogosto, večkrat vozil od 20 do 30 kilometrov prehitro. »Če je ves ta čas radar delal, bo moj prijatelj dobil veliko kazni,« še pravi sogovornik in ne more skriti razočaranja in jeze zaradi Darsa in policije.
Tudi sami smo se zapeljali po omenjenem odseku in ugotovili, da je bila tik pred izvozom za Sp. Brnik hitrost iz 100 km/h omejena na 80 km/h, čez nekaj metrov še na 60 km/h, in tik preden morajo vozniki zaviti na drugo stran, še na 40 km/h, po ovinku pa spet na 60. Kovinska škatla z radarjem (kot smo opazili, je bila ta prazna) na voznike preži skrita za varovalno ograjo tik za prometnim znakom, ki hitrost omejuje na 40 km/h.
VIR: Zakon o pravilih cestnega prometa | |
Osovraženi ukrep bodo še izvajali
Na očitke, da je glavni motiv policije v tem primeru le polnjenje proračunske luknje, s PU Kranj odgovarjajo, da so njihove aktivnosti usmerjene predvsem v preventivno delovanje, poostren nadzor hitrosti pa izvajajo, ker je ta eden izmed glavnih krivcev prometnih nesreč. »Zavedamo se, da poostreni nadzori verjetno spadajo med bolj osovražene ukrepe, ki jih bodo policisti še izvajali,« odgovarja tiskovni predstavnik PU Kranj Bojan Kos. Kranjski policisti so na delovni zapori gorenjske avtoceste proti Torovemu izvedli nekaj poostrenih nadzorov, v katerih so se osredotočili na prehitre voznike. Ugotovili so 41 prekoračitev hitrosti, največja zabeležena pa je bila nad 40 do vključno 50 km/h, za kar je predpisana globa 250 evrov in tri kazenske točke. »Meritve z multaradarjem C (v kovinski škatli) so opravljali samo enkrat, zato pojasnjujemo, da teh radarjev ne uporablja samo gorenjska policija in so last družbe za avtoceste,« je še pojasnil Kos.
Na Družbi za avtoceste RS (Dars) pravijo, da je bila prometna signalizacija postavljena v skladu z elaboratom prometne ureditve zapore. »Vzrok za omejitev je v konfiguraciji prehoda iz enega smernega vozišča na drugo. Zaradi dolžine odseka, kjer je omejena hitrost na 40 km/h, omejitev bistveno ne ovira pretočnosti prometa, mnogo večja ovira bi bila morebitna nesreča tovornega vozila na tem odseku,« pravijo na Darsu.