VARNOSTNA RAZDALJA

Radar proti voznikom, ki vozijo »tik za ritjo«

Objavljeno 02. november 2013 16.55 | Posodobljeno 02. november 2013 16.55 | Piše: V. A.

Premajhna varnostna razdalja med najpogostejšimi vzroki nesreč.

Foto: GPU

LJUBLJANA – Policisti so javnosti predstavili novi laserski merilnik z videozapisom, ki poleg meritev hitrosti omogoča tudi meritve razdalje med vozili. Premajhna varnostna razdalja namreč spada med najpogostejše vzroke prometnih nesreč. Samo letos se jih je zgodilo že več kot 1500.

Kršitev, povezanih z varnostno razdaljo, je največ prav na avtocestah in hitrih cestah, kjer so hitrosti višje, zato so posledice v primeru prometnih nesreč hujše. Takšna vožnja je nevarna, saj se voznik, ki ima tesno za seboj drugo vozilo, lahko počuti ogroženega in hitro stori kaj, s čimer ogrozi sebe ali druge. Voznik drugega vozila, ki vozi preblizu, pa je potencialni povzročitelj prometne nesreče, saj v primeru, da bi voznik pred njim nepričakovano zmanjšal hitrost, ne bi mogel pravočasno in predvsem varno ustaviti. Kot je pojasnil Robert Vehovec iz Sektorja prometne policije na Generalni policijski upravi, zato »iščemo nove možnosti in novo tehnično opremo, s katero bi lahko izvajali ustrezen nadzor, saj želimo zagotavljati varnost na naših avtocestah kot tudi optimalno pretočnost prometa«.

Novi laserski merilnik omogoča tudi videozapis

Med najpogostejšimi vzroki prometnih nesreč so še vedno napačni premiki z vozilom, neprilagojena hitrost, nepravilna stran in smer vožnje, odvzem prednosti in neustrezna varnostna razdalja – letos se je več kot 1500 prometnih nesreč zgodilo prav zaradi vožnje na neustrezni razdalji med voziloma.

Z novim laserskim merilnikom lahko policisti izvajamo tako meritve hitrosti kot tudi razdaljo med vozili. Hkrati pa novi laserski merilnik omogoča tudi videozapis, na podlagi katerega lahko identificiramo registrske tablice, zato je primeren za uporabo z nadvozov. S tem se policiji odpira veliko možnosti za nadzor prometa na avtocestah.

Avtoceste in hitre ceste so specifično okolje, ko lahko tudi manjša prometna nesreča povzroči novo prometno nesrečo (npr. verižno trčenje) s hujšimi posledicami. Že manjše prometne nesreče, četudi ni ranjenih, pa lahko na avtocestah povzročijo zelo velike zastoje, kar ima pomemben vpliv na pretočnost prometa in s tem mobilnost ljudi.

V skladu z zakonom o pravilih cestnega prometa mora voznik, ki vozi za drugim vozilom, voziti na razdalji, ki ni manjša od razdalje, ki jo pri hitrosti, s katero vozi, prevozi v dveh sekundah. Vožnja na krajših razdaljah zagotovo pomeni večja tveganja za nastanek prometnih nesreč. Ker so na avtocestah hitrosti nekoliko večje, to pomeni še večjo nevarnost, da se v takšnih prometnih nesrečah ljudje ranijo ali celo umrejo.

Globa znaša 200 evrov

Poseben segment predstavljajo vozniki tovornih vozil, ki prav na avtocestah velikokrat vozijo na nerazumljivo kratkih razdaljah. Tovorna vozila se v primeru naglega zaviranja vozila pred njimi tudi veliko težje ustavijo. Če se v takem primeru zgodi prometna nesreča, v kateri so udeležena tovorna in osebna vozila, so lahko posledice zelo hude.

»V policiji ponovno poudarjamo, da je vožnja na ustrezni varnostni razdalji izjemnega pomena. Z merjenjem varnostne razdalje želimo voznike predvsem opozoriti na pomen ustrezne razdalje tako za njihovo varnost kot tudi za varnost preostalih udeležencev v cestnem prometu. Večkrat namreč ni nekih logičnih razlag, zakaj vozniki vozijo na tako kratkih varnostnih razdaljah, zato je omenjeno dejstvo mogoče spremeniti in tako izboljšati varnost na naših cestah,« je še dodal Vehovec.

Tisti vozniki, ki bodo v prihodnje vozili na zelo kratkih varnostnih razdaljah in tako ogrožali prometno varnost, lahko pričakujejo, da bodo za takšen način vožnje kaznovani oziroma da jim bodo izrekli globo za ta prekršek. Globa znaša 200 evrov.

Letos sicer policija beleži ugodnejšo prometno varnost kot v enakem obdobju lani. Policija je obravnavala manj prometnih nesreč, v katerih je manj ljudi umrlo in se ranilo:

● do konca septembra policija beleži upad števila prometnih nesreč, in sicer za 19 % (s 17.241 na 13.989);
● zmanjšalo se je tudi število ranjenih, in sicer beležimo 5-odstotno (s 6451 na 6118) zmanjšanje lažje ranjenih in 24-odstotno zmanjšanje hudo ranjenih (s 688 na 526);
● letos je do današnjega dne na slovenskih cestah umrlo tudi manj udeležencev kot v enakem obdobju lani (letos je bilo 98 smrtnih žrtev, v enakem obdobju lani pa 109).

Deli s prijatelji