INFORMACIJSKA PODPORA

Računsko sodišče: Zaposleni v UKC Ljubljana ročno izpolnjujejo obrazce

Objavljeno 08. junij 2016 11.31 | Posodobljeno 08. junij 2016 11.30 | Piše: STA, Mo. S.

V več primerih je UKC tudi kupil informacijske rešitve, ki jih je začel uporabljati šele čez več let.

V UKC ostajajo previdni

LJUBLJANA – Računsko sodišče je v reviziji ugotovilo, da Univerzitetni klinični center (UKC) Ljubljana od leta 2011 do konca 2015 ni zagotavljal, da bi informacijska podpora učinkovito podpirala njegovo delovanje. UKC ima razdrobljeno informacijsko okolje z nepovezanimi rešitvami. Prav tako so tam kupovali informacijske rešitve, ki so jih začeli uporabljati šele čez več let ali pa sploh ne.

Računsko sodišče je pri pregledu poslovanja naše največje bolnišnice ugotovilo, da je kupila več informacijskih rešitev, ki so bile deloma ali v celoti razvite posebej zanjo in na podlagi znanj njegovih zaposlenih. Hkrati pa so pravice nadgradenj in sprememb informacijskih rešitev ne glede na vlogo UKC pri njihovem nastanku praviloma obdržali zunanji dobavitelji. Zato klinični center ni mogel naročati vzdrževanja in nadgradenj informacijskih rešitev po tistih postopkih javnega naročanja, ki bi mu zagotavljali najugodnejše cene, piše v revizijskem poročilu računskega sodišča.

Ročno izpolnjevanje številnih obrazcev

Odhodki UKC za informacijsko podporo so med letoma 2011 in 2014 predstavljali od 1,3 odstotka do 1,7 odstotka vseh njegovih odhodkov oziroma med 5,5 milijona evrov in 7,7 milijona evrov na leto. Od začetka leta 2011 do konca lanskega maja so skupaj znašali okoli 29,5 milijona evrov. K odhodkom za informacijsko podporo UKC je smiselno dodati še nakupe različne strojne opreme in informacijskih rešitev, ki jih je izvedlo ministrstvo za zdravje in so v tem obdobju znašali nekaj več kot 9,1 milijona evrov, še piše v poročilu.

Pri pregledu poslovanja UKC je računsko sodišče obenem ugotovilo, da je njihovo delo v veliki meri temeljilo na dokumentaciji v papirni obliki. Poleg tega so morali zaposleni zavoda ročno izpolnjevati številne organizacijske obrazce. Tudi organizacijske enote zavoda si podatkov o pacientu in njegove medicinske dokumentacije med seboj praviloma niso elektronsko izmenjavale, saj zavod ni pripravil ustreznih organizacijskih pravil za upravljanje dostopov do občutljivih osebnih podatkov.

Poleg tega so se funkcionalnosti nekaterih informacijskih rešitev v UKC podvajale oz. so te podpirale ista področja dela. Po oceni računskega sodišča je bila velika ovira za učinkovitejše delovanje zavoda uporaba različnih zdravstvenih informacijskih rešitev, saj zaposleni z ustreznimi pooblastili praviloma niso mogli poiskati podatkov o preteklem zdravljenju svojih bolnikov na drugih organizacijskih enotah.

Kupili, uporabljali pa ne

V več primerih je UKC tudi kupil informacijske rešitve, ki jih je začel uporabljati šele čez več let ali pa jih do zaključka obdobja, na katero se nanaša revizija, še ni začel uporabljati. Pri zagotavljanju informacijske podpore so se v UKC v veliki meri zanašali na dobavitelje informacijskih rešitev in zunanje izvajalce. Ker pa niso ustrezno upravljali pogodb s partnerji na področju informacijske podpore, te pogosto niso ustrezno ščitile interesov zavoda, ugotavlja računsko sodišče.

Računsko sodišče je od UKC zahtevalo predložitev odzivnega poročila in podalo priporočila za učinkovitejše zagotavljanje informacijske podpore delovanju kliničnega centra.

Deli s prijatelji