LJUBLJANA – Računsko sodišče je ugotovilo, da UKC Ljubljana na področju čakalnih dob v letu 2012 ni bil uspešen, saj ni zagotovil enakopravne obravnave pacientov pri dostopu do zdravstvenih storitev. Na klinikah oziroma oddelkih, ki so jih vzeli pod drobnogled, so pomemben del pacientov pregledali oziroma operirali brez upoštevanja čakalne dobe.
Ni jasno, kdo spreminja vrstni red
Sodišče je pri pregledu poslovanja petih klinik in kliničnih oddelkov Univerzitetnega kliničnega centra (UKC) Ljubljana pri vodenju čakalnih seznamov odkrilo pomembne nesmotrnosti in odstopanja od pravnih podlag, zaradi kateri so bili pacienti pri dostopu do zdravstvenih storitev neenakopravno obravnavani.
Čakalni seznami se v različnih enotah UKC Ljubljana vodijo na izrazito različne načine, v nobeni od pregledanih organizacijskih enot pa ni bila v celoti zagotovljena sledljivost, kdo je spreminjal vrstni red pacientov, kdaj in iz kakšnih razlogov, navaja sodišče.
Ugotavlja, da je od 15,2 odstotka do 29 odstotkov nenujnih pacientov prišlo na specialistični pregled takoj, brez vpisa na čakalni seznam, od 3,2 odstotka do 27,7 odstotka pacientov pa je bilo vpisanih na čakalni seznam, a so prišli na vrsto prej kot večina ostalih pacientov z isto stopnjo nujnosti.
Dodatnih 3,7 odstotka do 24,8 odstotka pacientov so v pregledanih organizacijskih enotah obravnavali, kot da so prišli na kontrolni pregled, čeprav bi jih morali obravnavati kot paciente, ki čakajo na prvi specialistični pregled in jih vpisati na čakalni seznam.
Tudi na operacijo brez čakanja
Pri operativnih posegih je računsko sodišče ugotovilo, da je od 13,9 odstotka do 31,3 odstotka nenujnih pacientov prišlo na operacijo brez predhodnega vpisa na čakalni seznam oziroma so bili na vrsti prej kot večina drugih pacientov.
Delež pacientov, ki so bili prednostno obravnavani, se sicer med posameznimi organizacijskimi enotami razlikuje.
Sodišče, ki bo ugotovitve opravljene revizije danes ob 10. uri predstavilo tudi na novinarski konferenci, je zato podalo več priporočil ter zahtevalo izvedbo popravljalnih ukrepov za preprečevanje neenakopravne obravnave pacientov v prihodnje in ustrezen nadzor nad morebitnimi odmiki.