PINK WEEK

Promocija gej turizma: »Čas je za turiste z dodano vrednostjo«

Objavljeno 16. april 2014 11.46 | Posodobljeno 22. april 2014 21.34 | Piše: T. L.

Slovenija je lahko zanimiva turistična destinacija za istospolno usmerjene popotnike.

Fotografija je simbolična.

LJUBLJANA – Slovenski turizem kljub naravnim danostim in ugodni zemljepisni legi še ni doživel popolnega razcveta. Da bi Slovenija postala še bolj prepoznavna turistična destinacija za istospolno usmerjene pare (LGBT oziroma lezbijke, geji, biseksualci in transseksualci), pa je cilj projekta Pink Week.

Za turista z dodano vrednostjo

»To ni nič novega, je le dodatna promocija turizma, ki že obstaja,« o Pink Weeku pove Matej Knific, eden od vodij projekta. »Gre za projekt, s katerim promoviramo Slovenijo kot prijazno deželo za geje in lezbijke. Dejstvo, da geji in lezbijke kot turisti obiskujejo Slovenijo, namreč ni nič novega, s projektom Pink Week smo to dejstvo le bolj javno izpostavili s ciljem, da bi v 'skriti kotiček' privabili še več turistov.« Za potencialne turiste so pripravili več raznolikih paketov v cenovnem razredu od 500 do 7000 evrov. Najdražji, VIP-paket, med drugim vključuje tudi let z zasebnim letalom v Benetke. 

»Prepričani smo, da Slovenija v tem trenutku potrebuje turiste z visoko dodano vrednostjo. In turist LGBT je turist z visoko dodano vrednostjo, kar kaže tako statistika kot tudi naše izkušnje,« pravi Knific. Njihova potrošnja je namreč še enkrat večja kot pri ostalih turistih. S Pink Weekom so združili dve stvari: predstavniki tujih medijev so lahko obiskali in spoznali Slovenijo ter o njej v svojih državah poročali, hkrati pa je slovenska turistična ponudba odprta tudi za druge zainteresirane.

Butični in ne množični turizem

Iz katerih držav je za Rožnati teden, ki se bo dogajal v začetku maja, največ povpraševanja? Zanimanja je veliko in glede na pričakovanja so z rezultati zadovoljni, pravi Knific. »Res pa je, da nismo v prvem letu pričakovali nerealnega navala, saj tovrstne ponudbe pač zahtevajo svoj čas. Izkušnje kažejo, da se rezultati pokažejo po letu do letu in pol aktivnejše medijske promocije.« Med uspehi velja izpostaviti prispevek britanske gejevske revije Attitude, ki je, denimo, na seznam 25 najbolj zaželenih destinacij za poročna potovanja britanskih gejev uvrstila tudi Slovenijo. Za poročna potovanja je pomembno, da so destinacije vzpostavljene skoti vse leto. »Je pa Slovenija destinacija za butični in ne množični turizem. Zelo smo primerni za taka potovanja,« k temu dodaja Knific. 

Najbolj se za slovenski Rožnati teden zanimajo v Franciji, Veliki Britaniji, Italiji in Belgiji. »Na splošno bi lahko rekli, da predvsem z območje zahodne Evrope,« odgovarja Knific in dodaja, da bi v prihodnje radi pritegnili tudi goste iz sosednjih držav. 

image

Majhna, raznolika, dostopna in gostoljubna

Prednosti Slovenije se skrivajo v njeni majhnost in raznolikost – obsega vse od Mediterana, Alp, osrednjega dela Slovenije, Panonske nižine, vinorodnih okolišev, razvite zdraviliške dejavnosti in še bi lahko naštevali –, poleg tega pa je zelo blizu vsem evropskim prestolnicam ter je dosegljiva že po največ dveurnem letalskem letu. Ker je država majhna, je mogoče turiste pripeljati tudi z letali iz okoliških držav, še dodaja Knific. In še na eno prednost opozarja: na gostoljubnost Slovencev do tujcev. »Tujina nas pozna, poleg tega pa so ljudje ponosni na državo, o kateri gostov z velikim navdušenjem razlagajo,« še pravi Knific. 

Zaradi raznolikosti je običajno nekajdnevni obisk turista prekratek. »Dogaja se, da ljudje najprej pridejo za nekaj dni, po letu ali dveh pa se vrnejo,« pravi Knific.

In katera destinacije je trenutno na področju LGTB turizma največja konkurenca Sloveniji? Avstrijski Dunaj, kjer so lani ob pomoči velike količine vloženih sredstev začeli močno promocijo, Dunaju pa sledi češka Praga, pojasnjuje Knific in dodaja, da se tu skriva možnost in priložnost za povezovanje Ljubljane in Dunaja zaradi bližine obeh mest. Učinki truda, ki ga vlagajo v privabljanje turistov na Dunaj, se že kažejo, saj so, denimo, že veliko turistov prevzeli nemškemu Berlinu. 

Deli s prijatelji