NA KOŽO

Prometni 
kaos

Objavljeno 27. julij 2015 00.20 | Posodobljeno 27. julij 2015 00.21 | Piše: Matej Lahovnik

Slovenski vozniki zaradi zgrešenega sistema subvencionirajo tuje avtoprevoznike.

Dnevne novice vse bolj zaznamujejo zastoji na slovenskih cestah. Pravzaprav ni več novica, da na štajerki, dolenjki ali pa na primorskem kraku avtocestnega križa promet zaradi nesreče ali del na cesti stoji, ampak je samo še vprašanje, kdaj in v katero smer. Po podatkih Darsa je vsak dan na slovenskih avtocestah skoraj 7000 tovornjakov, medtem ko jih je v Avstriji le okrog 4000. Med tujimi avtoprevozniki prevladujejo vozniki iz Romunije, Bolgarije in Ukrajine, ki pač izbirajo pot prek Slovenije, ker je najcenejša, kar glede na nespametni sistem cestninjenja sploh ni presenetljivo. Ne glede na to, da tovorno vozilo na avtocesti povzroči za nekajtisočkrat več škode kot osebno, namreč cestnine pri nas tega niti slučajno ne odražajo. Sistem cestninjenja je takšen, da dejansko vozniki osebnih vozil prek plačevanja cestnine in drugih dajatev subvencionirajo tuje avtoprevoznike, ki plačujejo daleč prenizko cestnino glede na vso povzročeno škodo na slovenskih cestah. Ne smemo niti zanemariti, da so pogoste obnove avtocestnega omrežja in s tem povezani zastoji na cestah povezani s preveliko tovorno obremenitvijo. Študija, ki jo je že pred šestimi leti objavila evropska federacija za transport in okolje, pa je opozorila še na varnostni vidik. Verjetnost povzročitve nesreče s smrtnim izidom je namreč v primeru tovornih vozil kar dvakrat večja kot v primeru osebnih. Povprečen slovenski voznik, ki se pelje med Mariborom in Koprom, se srečuje z nepreglednimi konvoji tujih tovornih vozil, ki tako ali drugače povzročajo zastoje, in to ne glede na letni čas. Mnogi vozniki osebnih vozil zato raje izbirajo vzporedne ceste, saj se tako izognejo dolgotrajnim zastojem. Zato se postavlja vprašanje, za koga smo pravzaprav zgradili slovenski avtocestni križ, če so zdaj slovenski vozniki osebnih vozil na njem prepogosto talci zastojev, ki jih povzročajo tuji avtoprevozniki. Davkoplačevalci lahko samo čakamo, kdaj se bo spremenila zgrešena prometna politika, ki je prijazna do tujih avtoprevoznikov in mačehovska do domačih voznikov osebnih vozil.

Deli s prijatelji