PRAVICA UPOKOJENKE

Prodali so ji neprimeren telefon, nato pa še dodatno zaračunali

Objavljeno 16. avgust 2014 10.30 | Posodobljeno 16. avgust 2014 10.30 | Piše: Mo. S.

Potrošnica (80) je kupila mobilni telefon, menda primeren za upokojence, a se je izkazalo, da je povsem neprimeren.

LJUBLJANA – Če ste se kdaj vpraševali, ali lahko zamenjate mobilni telefon, ki ste ga kupili skupaj s sklenitvijo naročniškega razmerja, vam ponujamo odgovor.

Na Zvezo potrošnikov Slovenije (ZPS) se je obrnila 80-letna članica, ki zaradi starosti slabše vidi, a si je kljub temu zaželela mobilni telefon. Hotela je preprostega in preglednega, torej primernega za starejše uporabnike. Ker ima mobilni operater na voljo dva mobilnika, po njihovem primerna 'za upokojence', se je odločila za sklenitev naročniškega razmerja.

Pojasnila je, da pred nakupom ni imela možnosti preveriti delovanja telefona, zato je morala zaupati oglasu, da je telefon primeren za starejše. Ko pa ga je hotela začeti uporabljati, je ugotovila, da je za starejše »popolnoma neuporaben«.

»Črke na zaslonu so bile namreč majhne, slabo vidne in sivkaste. Tudi nobeno drugačno ozadje ni pomagalo k boljšemu kontrastu, telefon pa ni omogočal povečave črk in številk,« je dodala.

Operater tako, zakon pa drugače ...

Operater ji je dejal, da mora za menjavo telefona najprej prekiniti aneks k pogodbi, plačati polno ceno telefona, potem pa šele kupiti novega, toda to po podatkih ZPS ni potrebno. Potrošnica meni, da je bila zaradi oglasa zavedena, zakon o varstvu potrošnikov pa določa, da gre za stvarno napako na izdelku tudi v primeru, če »stvar nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana oziroma bi mu morala biti znana«.

Vse stroške, povezane z reklamacijo, nosi prodajalec, zato operater gospe ne bi smel bremeniti za znesek prekinitve aneksa (plačilo razlike do polne cene telefona).

Deli s prijatelji