PREVIDNO

Prodajalci izkoriščajo naivnost kupcev

Objavljeno 05. oktober 2012 22.00 | Posodobljeno 05. oktober 2012 22.00 | Piše: A. K.

Prodajalci lahko hitro izkoristijo neobveščenost potrošnikov, njihovo naivnost in lahkomiselnost.

Fotografija je simbolična.

LJUBLJANA – Zagotovo se vam je že kdaj zgodilo, da vas je na domu obiskal prodajalec in vas prepričal, da ste kupili kakšen izdelek, potem pa ste ugotovili, da bi v spletni trgovini zanj plačali dvakrat manj.

Pri prodaji na domu, na sejmih ali na posebnih prireditvah lahko prodajalci hitro izkoristijo neobveščenost potrošnikov, njihovo naivnost in lahkomiselnost, vse pogosteje pa tudi njihovo starost. Ravno zato zagotavlja zakon potrošniku, ki je sklenil t. i. pogodbo zunaj poslovnih prostorov, posebno varstvo. Potrošnikova najpomembnejša zaščita pa je pravica, da odstopi od pogodbe.

Pogodbe, sklenjene zunaj poslovnih prostorov:
– pogodbe na domu
– pogodbe na domu drugega potrošnika
– pogodbe na potrošnikovem delovnem mestu
– pogodbe na sejmu, na stojnici v nakupovalnem centru, pri promociji v gostinskem lokalu ali na izletu 

Kaj lahko storite?

Prodajalcu najkasneje v 14 dneh sporočite, da odstopate od pogodbe in zahtevajte vrnitev plačanih zneskov. Obvestilo o odstopu od pogodbe pošljite prodajalcu na način, da boste lahko dokazali, da ste pravočasno odstopili od pogodbe (priporočeno pismo, sporočilo po faksu, elektronska pošta). V obvestilu ni treba navesti razlogov za odstop.

Vrniti morajo vsa vplačila

Izdelek vrnite prodajalcu najkasneje v 30 dneh od poslanega obvestila o odstopu od pogodbe. Izdelek morate vrniti nepoškodovan, razen če je blago uničeno, pokvarjeno, izgubljeno ali se je njegova količina zmanjšala, ne da bi bili za to krivi vi. Podjetje mora vrniti potrošniku vsa vplačila najkasneje v 30 dneh po prejemu sporočila o odstopu od pogodbe. Pravica do vračila izdelka pa ne velja, če vas je prodajalec obiskal na vašo željo. 

Deli s prijatelji