DOLGOVI

»Problem Skupine Laško je dvojna vloga bank«

Objavljeno 22. december 2012 15.04 | Posodobljeno 22. december 2012 15.05 | Piše: P. J., STA

Odplačevanje kreditov skupini onemogoča vlaganje v razvoj, pravi Dušan Zorko.

Dušan Zorko.

LJUBLJANA – Skupina Laško je v treh letih, odkar je vodenje prevzel Dušan Zorko, od 450 milijonov bančnih posojil do zdaj odplačala 140 milijonov evrov posojil in obresti. Bankam dolgujejo še 370 milijonov evrov posojil. Odplačevanje kreditov pa jim onemogoča vlaganje v razvoj, je v pogovoru za današnjo izdajo časnika Delo dejal Zorko.

Iščejo pot, kako prodati Mercator

Večina posojil Skupine Laško je kratkoročnih in zapadejo marca prihodnje leto. Živeti s kratkoročnimi krediti ob sedanjem stanju bank je »podobno samomoru«, pravi Zorko in upa, da jim bo uspelo vsaj za del kreditov skleniti dogovor o mirovanju odplačila. Pivovarna bi lahko, če bi ji ostalo več denarja, več vlagala v razvoj novih izdelkov in marketing, a jim je zaradi odplačevanja kreditov po Zorkovih besedah zaprt razvoj.

Skupina je letos naložbo v Mercator slabila za 30 milijonov evrov. Glavni vzrok za nujno dokapitalizacijo Pivovarne Laško je prevelika obremenitev s posojili. Ker so večinske lastnice Pivovarne Laško banke, ki so obenem največje upnice, se ves čas ukvarjajo s prepletanjem odnosa bank upnic in lastnic, pravi Zorko. »Dvojna vloga bank je problem Skupine Laško.«

Z novo upravo Mercatorja iščejo poti, kako bi prodajo Mercatorja transparentno pripeljali do konca tako, da bi bili vsi zadovoljni. Tudi tokrat so za svetovalca pri prodaji izbrali ING, Zorko pa upa, da bo prodaja končana do konca prihodnjega leta. O morebitnih kupcih ni želel ugibati, misli pa, da je Agrokor »še vedno tista družba, ki razmišlja o tej zgodbi«. Upa, da jim bo uspelo najti kupca, ki bo sprejemljiv za vse.

Gre tudi za ohranitev delovnih mest

Odprto sicer ostaja vprašanje, ali bodo delnice Mercatorja prenesene na slabo banko. Prenos bi pomenil, da bi urejali odnose samo z enim sogovornikom in ne več z 19 bankami kot zdaj. »Morda bi bila slaba banka bolj prizanesljiva do nas v primerjavi s sedanjo plejado različnih bank,« je dejal in dodal, če je politična volja za rešitev Skupine Laško, potem naj se to tako obravnava. Navsezadnje gre tudi za ohranitev 1500 delovnih mest v skupini, je navedel.

Glede prodaje Dela in Večera Zorko ocenjuje, da je interes kupcev manjši, kot nekateri mislijo, da je, obstaja pa še vedno neki krog interesentov. Ko bodo zaključili prodajo Večera, gredo v prodajo Dela, pravi Zorko. Pričakuje, da bo prodaja Večera končana spomladi.

Trendu rasti prodaje trgovskih blagovnih znamk se bodo prilagodili tako, da bodo povečali proizvodnjo pijač trgovskih blagovnih znamk. Te naj bi prihodnje leto predstavljale že 20 odstotkov celotne proizvodnje pijač. Poleg Mercatorja se pogovarjamo s Sparom, Tušem, z Lidlom in s Hoferjem. Razmišljajo pa tudi, da bi proizvodnjo pijač trgovskih blagovnih znamk prenesli drugam, denimo v Vital Mestinje.

Če bo prihodnje leto uveden davek na sladke pijače, ocenjuje, da bodo plačali prek šest milijonov evrov dodatnega davka. Pri tem pa opozarja, da je trošarinska stopnja za vino nič.

Deli s prijatelji