TELEVIZIJA

Pripravite se na podražitev paketov! »Nastradali bodo edino potrošniki«

Objavljeno 31. januar 2017 19.45 | Posodobljeno 31. januar 2017 19.45 | Piše: STA, S. U.

Potem ko je Pro plus ugasnil oddajanje programov Pop TV in Kanal A prek omrežja prizemnih oddajnikov so operaterji Telekom Slovenije, T-2 in Simobil danes z nekajurnim razmakom napovedali, da bodo marca podražili tiste svoje širokopasovne fiksne pakete, ki vključujejo tudi ponudbo televizijskih programov.

LJUBLJANA – V Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) so po napovedanih podražitvah paketov z vključenimi televizijskimi programi poudarili, da je bilo to potezo pričakovati prej ali slej. Vseeno pa jih preseneča, da so operaterji to storili tako hitro po tistem, ko je Pro plus ugasnil oddajanje programov Pop TV in Kanal A prek omrežja prizemnih oddajnikov.

Operaterji Telekom Slovenije, T-2 in Simobil so v ponedeljek z nekajurnim razmakom napovedali, da bodo marca podražili tiste svoje širokopasovne fiksne pakete, ki vključujejo tudi ponudbo televizijskih programov. Podražili jih bodo v večini za tri evre mesečno, kot razlog pa so navedli spremembe poslovnih modelov nekaterih izdajateljev televizijskih programov. Od največjih operaterjev podražitve ni napovedal le še Telemach.

Do zvišanja mesečnih naročnin na pakete storitev, ki vključujejo televizijo, prihaja le dva tedna po tistem, ko sta se televizijska programa Pop TV in Kanal A umaknila iz mreže prizemnih oddajnikov, prek katere lahko gospodinjstva televizijske programe brezplačno spremljajo z navadnimi sobnimi ali strešnimi antenami.

»Zdaj je torej dokončno jasno, kdo je izgubil bitko med ponudniki programov in operaterji. Nastradali bodo edino potrošniki, ki bodo tudi za osnovno programsko shemo morali plačevati več, pri čemer pa so zaradi napačne strategije na področju prizemne televizije onemogočili resno konkurenco operaterjem kabelske in IP-televizije,« je v današnjem sporočilu za javnost poudaril Boštjan Okorn iz ZPS. »Žal se je trg medijskih vsebin in operaterjev zanje v zadnjih 20 letih pri nas popolnoma izrodil, operaterji še zdaleč niso samo to, ampak so tudi oglaševalci in ponudniki vsebin, zato je njihova moč bistveno previsoka, da bi lahko govorili o zdravem razvoju trga. Ko k temu prištejemo še dejstvo, da je večina potrošnikov naročena na trojčke (televizija, internet, fiksni telefon) oziroma celo četvorčke (še storitve mobilne telefonije) in da operaterji samostojni internet s spodobnimi hitrostmi ponujajo za sorazmerno višjo ceno, potem je jasno, da potrošniku prav veliko zunaj teh paketov sploh ne preostane. Konkurenca je več kot samo izkrivljena.«

ZPS opozarja

ZPS je sicer že večkrat opozoril, da prodaja programskih paketov ni v prid potrošnikom, saj z nakupom paketa sicer pridobijo programe, ki bi jih radi gledali, zraven pa še mnogo tistih, ki jim niso mar. Na ta način je oslabljena tudi konkurenca med programi, saj jih operaterji v paketih ponudijo vsem naročnikom, ne pa samo tistim, ki jih vsebina programa res zanima in so za njihov ogled pripravljeni tudi plačati.

ZPS še navaja, da morajo operaterji v skladu z zakonom o elektronskih komunikacijah naročnike o vsaki spremembi pogojev, določenih v naročniški pogodbi, obvestiti najmanj 30 dni pred predlagano uveljavitvijo sprememb. Če se s spremembami ne strinjajo, imajo potrošniki v tem času pravico odstopiti od naročniške pogodbe brez odpovednega roka, brez plačila stroškov prekinitve naročniškega razmerja in brez pogodbene kazni. Mora pa potrošnik pred prekinitvijo pogodbe odplačati morebitne prejete ugodnosti ali opremo.

Deli s prijatelji