KAMPANJA

Pri Cerarju Milan ni Milan, Hrvati so se opravičili

Objavljeno 20. avgust 2014 13.45 | Posodobljeno 20. avgust 2014 13.44 | Piše: S. N.

V svojih oglasih so namesto fotografij avtentičnih mam uporabili fotografije, ki jih ponujajo specializirane spletne strani (Shutterstock).

Da bi zaščitili Milana, ki pravzaprav ni Milan, so izbrali simbolično fotografijo.

LJUBLJANA – Lokalne volitve so pred vrati. Prvič se jih loteva tudi Stranka Mira Cerarja (SMC). Na uradni strankini spletni strani so objavili portrete šestih oseb, ki nagovarjajo različne družbene skupine in sloje.

Milan iz spletne trgovine

»Milan je namreč kronični »hrbteničar« in že pred leti je moral opustiti svojo najljubšo razvado – hojo v hribe. S kolegi iz bivšega podjetja se srečuje vsakih 14 dni. Isti dan, ista ura, ista gostilna in iste teme; kako bi bilo, če ne bi storili tega in onega, kaj bi se dalo storiti drugače, kje smo zgrešili itd., razpravljajo o nezaposlenosti, davkih, bolj ali manj zgrešenih naložbah, zelo kritično, a argumentirano. Še najbolj Milana jezi dogajanje v zdravstvu in včasih svoje kritično mnenje napiše v pisma bralcev. Zelo rad pogleda kakšen dober film, pozna jih cel kup in z izvrstnim spominom prikliče dialoge iz filmskega prizora izpred dvajsetih let,« so zapisali o Milanu. Zveni znano, kot bi bil eden od nas. Pa je? Očitno ne, saj je njegovo fotografijo moč zaslediti na spletu, isti Milan je na voljo v spletni fototrgovini Shutterstock.

Martina, ki je imela krave

»Krav molznic nimajo več, cena mleka je prenizka, dela pa preveč. Imajo pa čredo osmih krav dojilj plus teleta. Živali so lahko noč in dan do oktobra na paši in z njimi ni veliko dela. Poleg tega dobijo tudi subvencije, tako za živali kot za pašnike oziroma travnike. Nekaj dodatnega denarja se pozna, saj so plače slabe. Kredita nima, njena plača znaša 680 EUR + 300 EUR kilometrine, mož kot voznik dobi malo več, nekaj navrže še kmetija, veliko hrane pa pridelajo na lastnem vrtu. Vesela je, da sta dva otroka že povsem samostojna,« pa piše pri Martini, ki naj bi imela 48 let, po izobrazbi pa je kmetijski tehnik. Tudi njena fotografija je dostopna za evre na spletni fototrgovini Fotosearch.com.

Varujejo osebe

Očitno je, da tile ljudje iz kampanje vendarle niso znanci iz naše družbe. To potrjujejo tudi v SMC: »Na spletni strani Stranke Mira Cerarja (SMC) www.mirocerar.si so predstavljene realne življenjske zgodbe, ki jih pozna in s katerimi se lahko poistoveti veliko Slovenk in Slovencev. Ob vsaki realni življenjski zgodbi so zapisani ukrepi SMC, ki izhajajo iz programa stranke in ponujajo odgovor, kako omogočiti boljše in stimulativnejše okolje za delo in življenje ljudi. Zaradi varovanja osebnih podatkov so imena spremenjena, slike pa so simbolične. To je jasno zapisano na dnu omenjene spletne strani.«

Sosedje so ga polomili

Hrvaška skupina Atlantic Grupa je lani napravila pravo zmedo z oglaševalsko kampanjo Mame potrjujejo za paštete Argeta Droge Kolinske. V svojih oglasih so namesto fotografij avtentičnih mam uporabili fotografije, ki jih ponujajo specializirane spletne strani (Shutterstock). Za napako so se v Atlantic Grupi opravičili, v kampanji pa so uporabili le izjave mam, ne pa fotografij. Med vsemi je bila avtentična in resnična le fotografije Tatjane Mičović, matere dveh otrok in delavke v Argeti.

Bistvo dobrega oglaševanja (Slovenski oglaševalski kodeks):

:: Oglaševanje mora biti zakonito, dostojno, pošteno in resnično.

:: Oglaševanje mora biti zasnovano odgovorno do potrošnikov in do družbe.

:: Oglaševanje mora spoštovati načela lojalne konkurence, ki so uveljavljena v poslovnem svetu.

 

 

Deli s prijatelji