OČITKI

Prevozi prek spleta niso delo na črno

Objavljeno 01. november 2015 17.45 | Posodobljeno 01. november 2015 17.45 | Piše: Aleksander Brudar

Namestnica direktorja Akosa Nataša Kocjančič je po spletu občasno ponujala prevoz s službenim vozilom. Očitke, da je s tem delala na črno, ostro zavrača.

Nataša Kocjančič vse očitke iz anonimke zavrača. Foto Dejan Javornik

»Mislim, da Nataša v tem letu dela tako dobro, da je očiten interes, da ne bi več delala tako dobro,« se je na anonimko, ki opozarja na domnevne nepravilnosti v delovanju namestnice direktorja Agencije za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije (Akos) Nataše Kocjančič, odzval direktor agencije Franc Dolenc. Očitajo ji, da z zlorabo položaja pridobiva finančno korist, šikanira podrejene, »vse ugodnosti s službenih potovanj (milje) samovoljno pridno shranjuje na svojo kartico« ter s »službenim vozilom izvaja delo na črno«. Dolenc trdi, da na agenciji niso imeli primera, v katerem bi zaposleni prijavil šikaniranje, razen njene nekdanje podrejene, ki se je po odpovedi delovnega razmerja, »ker je bila veliko manj učinkovita strokovnjakinja, kot je navedla v prijavi za delovno razmerje«, odpravila na sodišče, a so se na koncu poravnali.

Samo zato, ker je iz Postojne

»Tukaj pa nastane tista zgodba, ker sem iz Postojne in ker je ta družba prav tako iz Postojne in se tako avtomatsko naredijo povezave,« Kocjančičeva odgovarja na očitke, da pri nakupu letalskih vozovnic za poslovna potovanja favorizira prijateljico, ki je direktorica turističnega podjetja oziroma da naj bi ji ta v zameno prirejala račune tako, da je v njih prikrila še stroške za partnerja Kocjančičeve, ki naj bi mu Akos plačeval za potovanja.

Z Dolencem opozarjata, da pri nakupu vozovnic zberejo ponudbe šestih ponudnikov in se vedno odločijo za najcenejšo. Od imenovanja za namestnico, to je od 3. novembra 2014, je imela Kocjančičeva šest službenih poti v tujino, od tega pet z letalom, in samo enkrat so izbrali postojnsko podjetje, »junija za let v Atene, kamor sva potovala s sodelavcem, ki je tudi uredil vso logistiko«. Z direktorjem zatrjujeta, da je agencija kupovala vozovnice izključno za Kocjančičevo in ta milj ni shranjevala na svojo kartico. Dolenc opozarja, da bi z zbranimi miljami na letni ravni agencija mogoče dobila le dve ali tri letalske vozovnice. Sam pri pregledu vseh dokumentov, ki so jih pod drobnogled vzeli tudi policisti, ni našel niti enega primera oškodovanja.

Z občasnimi prevozi 
ni delala na črno

Kocjančičeva priznava, da je občasno prek spletne strani prevozi.org v zameno za plačilo treh evrov s službenim vozilom opel meriva ponujala prevoz posameznikom od Postojne do Ljubljane, a da je bilo tega zelo malo, »mogoče dva na teden ali še to ne«. Na ta način je potovala tudi sama, preden je dobila službeno vozilo, in čeprav je bil oglas objavljen, to še ne pomeni, da je bil prevoz res opravljen. Dolenc ob tem pove, da pravila na agenciji takšne oblike uporabe vozila v zasebne namene ne preprečujejo. »Primer bomo pogledali in se pogovorili ter povprašali tudi preostale nosilce pravic,« je povedal in skupaj s Kocjančičeva odločno zavrnil trditve, da je bilo to delo na črno.

Namestnica direktorja za službeni avtomobil plačuje polno boniteto, to pomeni, da za uporabo vozila odšteje določen znesek na mesec, pri čemer je strošek agencije le gorivo in registracija. Doda, da teh prevozov, da bi se izognili nadaljnjim težavam, ne bo več opravljala.
 

KPK je prijavo zavrgla

Na PU Ljubljana so potrdili, da od aprila letos vodijo predkazenski postopek na podlagi anonimne prijave, v katerem preiskujejo sum uradno pregonljivega kaznivega dejanja, ki se nanaša na del poslovanja agencije. »Zaradi tajnosti predkazenskega postopka vam podrobnosti ne moremo razkrivati,« so zapisali. Da je zadeva še v predkazenskem postopku, so potrdili tudi na državnem tožilstvu. Na Komisiji za preprečevanje korupcije, kamor je, kot piše v anonimki, prav tako romala prijava, pa so odgovorili, da so jo zavrgli, ker je bila anonimna in brez dokazov.

 

Delodajalec naj določi pravila

Da gre v primerih uporabe službenih vozil v zasebne namene za vprašanje namenske uporabe vozil, kar bi bilo lahko morebiti etično sporno ravnanje, vsekakor pa ni to kršitev prepovedi, so odgovorili z Računskega sodišča. »Verjetno bi bila edina rešitev, da delodajalec v pogodbo o uporabi avta za zasebne namene eksplicitno napiše, zakaj se tega ne sme uporabljati,« pravijo in dodajajo, da tudi na spletni strani prevozi.org piše, da se dogovarjanje za prevoz ne šteje kot delo na črno in ni obdavčeno.

 

Deli s prijatelji