LJUBLJANA – Tudi v času, ko je na jeklenih konjičkih zimske pnevmatike dobro zamenjati za letne, se marsikdo vprašuje, kako naj to naredi brez prevelikih stroškov. Pri Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) so opravili test letnih pnevmatik in ugotovili, da najdražje niso nujno tudi najboljše, zato nasvet, katere izbrati, morda ne bo odveč.
Na testu je sodelovalo 33 modelov (16 velikosti 175/65 R14T, 17 pa velikosti 195/65 R15V), ki so namenjeni avtomobilom nižjega in srednjega razreda. Pnevmatike, ki bi jo ocenili z zelo dobro oceno, niso našli, je pa bilo veliko povprečnih. »Med dobrimi so tudi tiste dostopnejše, za dobrih 40 evrov pri manjši in dobrih 50 evrov pri večji dimenziji. Ponovno se je izkazalo, da le znamka ne pomeni nujno vedno enake ali podobne kakovosti,« poudarjajo pri ZPS.
|
Kaj so preverjali?
Pri zavorni poti med najboljšo (Pirelli) in najslabšo (Federal) manjšo pnevmatiko so na testu zabeležili razliko več kot 17 metrov, z najboljšo večjo pnevmatiko (Semperit) pa lahko v sedem milimetrov globoko lužo zapeljete s hitrostjo več kot 86 km/h, pa se bo še držala površine ceste. Z najslabšo pnevmatiko (Federal) boste v tem primeru stik s površino izgubili že pri hitrosti manj kot 67 km/h.
Šest manjših pnevmatik so ocenili z dobro oceno, šest jih je bilo povprečnih, ena zadovoljiva, tri pa so ocenili z nezadostno oceno. Podobno so ugotovili pri večjih pnevmatikah, prav nobena pa ni dobila ocene »zelo dobro«. »Prav mokra površina je očitno preveč zahtevna za pnevmatike treh znamk (Debica, Kormoran in Kleber), ki so prav zaradi tega razloga prejele nezadovoljivo oceno,« je povedal Boštjan Okorn, vodja testiranja.