POZOR

Prek spleta: če kupite ponaredek, boste uničenje plačali sami

Objavljeno 01. junij 2013 21.58 | Posodobljeno 01. junij 2013 21.58 | Piše: T. L.

Kakšni so prvi znaki lažnih trgovin, na katere morate biti pozorni?

Fotografija je simbolična.

LJUBLJANA – Pri nakupovanju po svetovnem svetu je potrebna previdnost, saj se za spletnimi naslovi pogosto skrivajo lažne trgovine. Tako pri Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) opozarjajo na dve lažni spletni trgovini. Na Evropski potrošniški center (EPC) se je obrnila potrošnica, ki si je na spletu ogledovala torbice Louis Vuitton in se je pred nakupom hotela prepričati o legitimnosti dveh spletnih naslovov www.milangarments.com in www.bcpmylife.com.

Ponarejeni izdelek bo zasežen, stroške uničenja boste plačali vi

V postopku ugotavljanja legitimnosti omenjenih trgovin je sodeloval Slovenski center za posredovanje pri internetnih incidentih (SI-CERT), ki pa je ugotovil, da gre v obeh primerih za lažno trgovino, ki nima nobene povezave s priznano znamko.

V obeh primerih obstaja verjetnost, da gre za povsem lažno trgovino, ki rabi zgolj za krajo podatkov o kreditnih karticah. Lahko pa se zgodi tudi, da trgovina plačano blago celo pošlje, toda ker gre za ponaredke, bodo ti končali na carini z uničenjem. In pozor: stroške uničenja ponarejenih izdelkov krije potrošnik!

SI-CERT je naknadno od ene izmed omenjenih spletnih trgovin prejel odgovor, v katerem priznavajo, da gre za ponaredke.

Prvi znaki, da nekaj ni v redu

In na kaj naj bo potrošnik pozoren pri nakupu prek spleta?

Znak za večjo pozornost so neverjetno ugodne cene. Potrošnik naj preveri kontaktne podatke podjetja (kontaktni podatki podjetja niso na voljo, kontaktni obrazec navaja naslove brezplačnih ponudnikov, kot na primer @gmail.com), varnost povezav (čeprav se podjetja kitijo z raznimi varnostnimi oznakami, ne nudijo varne povezave), način plačila.


Če se potrošniki odločajo za spletne nakupe, jim EPC priporoča:

1. Za nakup se odločite le, če poznate prodajalca. Resna podjetja ne skrivajo podatkov, ampak se potrudijo, da so potrošniku na voljo vse potrebne informacije.
2. Preverite identiteto prodajalca.
3. Kupujte na spletnih mestih, ki jih razumete. Če jezika, v katerem so napisani podatki na spletišču posameznega prodajalca, ne razumete dovolj, se nakup odsvetuje.
4. Preverite postopek in rok za odstop od pogodbe.
5. Preverite, ali prodajalec zagotavlja posredovanje podatkov in plačevanje v varnem načinu.
6. Preverite, kako je z garancijo za izdelke, ki jih kupujete v spletni trgovini v drugi državi. Je možnost servisiranja zagotovljena tudi v Sloveniji?
7. Posredujte le najnujnejše podatke o sebi in svoji bančni kartici.
8. Vse informacije o posameznem spletnem nakupu si natisnite in jih shranite.

Še več koristnih informacij o čezmejnem spletnem nakupovanju pa so zbrali v priročniku z naslovom Spletno nakupovanje.

 

Deli s prijatelji