LJUBLJANA – Pri nakupovanju po svetovnem svetu je potrebna previdnost, saj se za spletnimi naslovi pogosto skrivajo lažne trgovine. Tako pri Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) opozarjajo na dve lažni spletni trgovini. Na Evropski potrošniški center (EPC) se je obrnila potrošnica, ki si je na spletu ogledovala torbice Louis Vuitton in se je pred nakupom hotela prepričati o legitimnosti dveh spletnih naslovov www.milangarments.com in www.bcpmylife.com.
Ponarejeni izdelek bo zasežen, stroške uničenja boste plačali vi
V postopku ugotavljanja legitimnosti omenjenih trgovin je sodeloval Slovenski center za posredovanje pri internetnih incidentih (SI-CERT), ki pa je ugotovil, da gre v obeh primerih za lažno trgovino, ki nima nobene povezave s priznano znamko.
V obeh primerih obstaja verjetnost, da gre za povsem lažno trgovino, ki rabi zgolj za krajo podatkov o kreditnih karticah. Lahko pa se zgodi tudi, da trgovina plačano blago celo pošlje, toda ker gre za ponaredke, bodo ti končali na carini z uničenjem. In pozor: stroške uničenja ponarejenih izdelkov krije potrošnik!
SI-CERT je naknadno od ene izmed omenjenih spletnih trgovin prejel odgovor, v katerem priznavajo, da gre za ponaredke.
Prvi znaki, da nekaj ni v redu
In na kaj naj bo potrošnik pozoren pri nakupu prek spleta?
Znak za večjo pozornost so neverjetno ugodne cene. Potrošnik naj preveri kontaktne podatke podjetja (kontaktni podatki podjetja niso na voljo, kontaktni obrazec navaja naslove brezplačnih ponudnikov, kot na primer @gmail.com), varnost povezav (čeprav se podjetja kitijo z raznimi varnostnimi oznakami, ne nudijo varne povezave), način plačila.
1. Za nakup se odločite le, če poznate prodajalca. Resna podjetja ne skrivajo podatkov, ampak se potrudijo, da so potrošniku na voljo vse potrebne informacije. Še več koristnih informacij o čezmejnem spletnem nakupovanju pa so zbrali v priročniku z naslovom Spletno nakupovanje. |