PRED ODPRTJEM

Predor bodo odprli, gasilci pa brez avta

Objavljeno 06. oktober 2015 12.26 | Posodobljeno 06. oktober 2015 12.26 | Piše: Aleksander Brudar

Po letih zapletov bodo končno odprli poljansko obvoznico.

ŠKOFJA LOKA – Škofjeločani, ki živijo v središču starega mestnega jedra, si bodo končno oddahnili. Predvidoma oktobra bo namreč po več letih zapletov in prekinitvah gradnje le stekel promet po dolgo pričakovani poljanski obvoznici, ki bo precej skrajšala pot z Gorenjskega proti severni Primorski. Pomemben del te štirikilometrske cestne pridobitve je 712 metrov dolg predor Sten, v katerem pa, kot vse kaže, varnost voznikov ob odprtju še ne bo stoodstotno zagotovljena.

»Vsa stvar se je začela odvijati prepozno. Predor bo prej odprt, preden bomo mi dobili predorsko gasilsko vozilo,« opozarja poveljnik Gasilskega poveljstva (GPO) Škofja Loka Andrej Štremfelj, v sklopu katerega deluje tudi PGD Škofja Loka. Prav gasilci iz omenjenega društva bodo posredovali ob nesrečah ali požarih v predoru. A brez posebnega gasilskega vozila bo njihovo delo tam nemogoče. Kot nam razloži Štremfelj, ima predorsko vozilo vgrajeno posebno termokamero, s pomočjo katere se lahko vozi v zadimljenem prostoru, ima tudi tako imenovano banko zraka, ki gasilcem omogoča daljše posredovanje, ter vodni top, ki se ga lahko upravlja iz vozila.

Seveda tamkajšnji gasilci ne stojijo križem rok, saj se na nove obveznosti že več mesecev intenzivno pripravljajo. Skupina 60 članov se usposablja na tečaju za predorskega in portalnega gasilca, razlaga Štremfelj, ki pa močno dvomi, da bi do odprtja obvoznice in predora že lahko imeli novo gasilsko vozilo. Prej bi morali objaviti tudi javni razpis, ker ne gre za majhen strošek. Po odgovor na vprašanje, kako daleč so z nakupom vozila, nas je napotil na Upravo RS za zaščito in reševanje in Direkcijo RS za infrastrukturo (DRSI), ki naj bi imeli v rokah škarje in platno.

Generalka pred vrati

Na Upravi RS za zaščito in reševanje o nakupu vozila poudarjajo, da je treba prej spremeniti uredbo o organiziranju, opremljanju in usposabljanju sil za zaščito, reševanje in pomoč. Ta namreč med drugim določa, da mora upravljalec predora kupiti namensko gasilsko reševalno vozilo le, ko je predor daljši od 1000 metrov.

»Iz preliminarne ocene ogroženosti, narejene za predor Sten, pa je izhajalo, da se lahko ob morebitni nesreči oziroma požaru v njem pojavijo okoliščine, v katerih običajno gasilsko vozilo ne bi bilo primerno za posredovanje,« pravijo na upravi in dodajajo, da so se zato skupaj z DRSI, Občino Škofja Loka, Gasilsko zvezo Škofja Loka in PGD Škofja Loka aprila letos dogovorili za nakup takšnega vozila, ki stane od 400.000 do 500.000 evrov.

Uprava je do konca avgusta dobavila in razdelila še zadnje kose opreme za portalne gasilce, poskrbela pa bo tudi za njihovo usposabljanje. »Do odprtja predora bo usposabljanje končano do te meje, da bodo gasilci sposobni intervenirati,« obljubljajo in poudarjajo, da skupna vrednost kupljene opreme, usposabljanja tako portalnih kot predorskih gasilcev ter zdravniških pregledov zanje znaša 167.200 evrov. V tem znesku je kot delež uprave že vštetih 50.000 evrov za gasilsko vozilo za reševanje v predorih.

Natančnega odgovora, kdaj bi lahko gasilci dobili novo vozilo, nam niso mogli dati, saj je to, so pojasnili, odvisno od finančnih deležev drugih podpisnikov dogovora in tudi od spremembe omenjene uredbe, ki je bila že poslana na medresorsko usklajevanje. Na vprašanje, kako daleč je postopek, so nam na obrambnem ministrstvu le skopo odgovorili: »Uredba, o kateri sprašujete, je v fazi priprave.«

»Konec septembra je v načrtu požarna vaja v predoru Sten, odprtje obvoznice je predvideno za oktober 2015 (točen datum še ni znan). Načrt zaščite in reševanja je še v usklajevanju. Po uskladitvi bo več znano o gasilskem vozilu,« pa pojasnjujejo na DRSI. Povedali so še, da bo cena obvoznice znana potem, ko bo izveden končni obračun, bo pa nižja od 51,8 milijona evrov, kolikor je bila ocenjena vrednost projekta.

Ob tem poveljnik Štremfelj še opozarja, da je reševanje iz predora, kjer poteka dvosmerni promet, precej zahtevnejše od tistega z enosmernim prometom, na primer na avtocestah. V dvosmernem je dostop do žarišča požara bolj otežen; v enosmernih se promet ustavi pred krajem nesreče, kar pomeni, da lahko gasilci do njega dostopajo z druge strani.

Deli s prijatelji