LJUBLJANA – Po facebooku kroži še ena potegavščina, ki vas lahko obere za kar nekaj denarja. Gre za anketo o mnenju potrošnikov, ki pa, tako poudarjajo pri Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS), ni nič drugega kot »nova past za pridobivanje telefonskih številk in včlanitev v SMS-klub. Namesto nagrade v višini 1500 evrov za nakup v priljubljeni trgovini boste plačevali 4,98 evra na teden.«
Že med samim izpolnjevanjem ankete je mogoče posumiti, da z njo ni vse v najlepšem redu. Vprašanja so raznolika, pri 10. pa je treba v okence vpisati telefonsko številko, medtem ko vas velik zapis na zaslonu opominja, da na prejeto sporočilo odgovorite z DA. Obenem vam sporočijo, da morate potrditev poslati čim prej, sicer bodo priložnost za nagrado ponudili drugemu.
Berite drobni tisk!
»Z vsemi temi prijemi vas želijo obdržati v želji, da vendarle pridete do možnosti za osvojitev 1500 evrov, pri tem pa bi morali spregledati povzetek pogojev uporabe v spodnjem delu zaslona. Tam je z dovolj velikimi znaki najprej zapisano, kako preklicati včlanitev v SMS-klub, šele nekje vmes je informacija o ceni sporočil (4,98 evra na teden), omenjeno je še, da mora zmagovalec odgovoriti na kar največ vprašanj v najkrajšem možnem času. V pojasnilih ni več nobenega govora o 1500 evrov vredni nagradi, še več, dodajajo, da vsak tedenski krog vsebuje 5 vprašanj,« nadaljujejo pri ZPS.
Če ste slučajno v kakšen SMS-klub že včlanjeni in prejemate nezaželena sporočila, pa na pošiljateljevo številko pošljite sporočilo z besedo STOP in tako preprečite odlivanje denarja s svojega računa. |
Še vedno se najdejo uporabniki (zlasti otroci in starejši), ki ob tem na kakšno past niti ne pomislijo. »Ozaveščenemu potrošniku se morda zdi smešno in nepotrebno opozarjanje na tovrstne prakse, a dejansko se še vedno najdejo takšni, ki jim nasedejo,« dodajajo pri ZPS.
Ob tem svetujejo, da bodite vselej zelo pozorni na drobni tisk, sodelovanje pa prekinite, če od vas zahtevajo številko mobilnega telefona. »V pravih raziskavah namreč potrošnikov ne vprašujejo po osebnih podatkih (ime, natančna starost, telefonska številka ...), v primeru, ko se odločijo za morebitno nagrajevanje, pa bi morali oddati zgolj e-poštni naslov, pa še to povsem na koncu raziskave in ločeno od nje,« navajajo.