ZAKON

Poznate svoje pravice? Trgovci si jih še vedno tolmačijo po svoje

Objavljeno 31. julij 2013 15.22 | Posodobljeno 31. julij 2013 15.22 | Piše: STA, P. J.

Dostava na dom pomeni, da vam blago prinesejo v stanovanje in ne pred vhod.

Fotografija je simbolična.

LJUBLJANA – Čeprav večina potrošnikov pozna svoje pravice veliko bolje kot pred leti, se neredko zgodi, da si nekatera podjetja pravice razlagajo nekoliko po svoje, opozarja Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS). V primeru nakupa pohištva in podobno, V primeru nakupa pohištva in podobnih artiklov, za katere ste se dogovorili za dostavo na dom, jih mora prodajalec dostaviti v stanovanje in ne pred vhod.

Za dostavo na dom se ne šteje puščanje blaga pred vrati potrošnikovega stanovanja oz. do vhoda v blok. Trgovec mora blago dostaviti v stanovanje, saj zakon o varstvu potrošnikov določa, da mora podjetje, če se s potrošnikom dogovori za dostavo na dom, izdelke v dogovorjenem času dostaviti v potrošnikovo stanovanje in mu ob tem izročiti tudi vso pripadajočo dokumentacijo. Če prodajalec tega ne stori, ga lahko tržni inšpektorat oglobi.

ZPS opozarja še na nekaj: če na servisu ne odpravijo napake na izdelku v 45 dneh od dneva, ko so dobili izdelek v popravilo, morajo potrošniku zamenjati izdelek z enakim novim in brezhibnim izdelkom. Zakon ne predvideva razlogov, zaradi katerih bi se lahko rok za popravilo podaljšal. Za kršitev te pravice je zagrožena globa 1200 evrov, ki jo lahko servisu naloži tržni inšpektorat.

Zakon tudi določa, da pooblaščeni servis za čas popravila brezplačno zagotovi potrošniku podoben izdelek. Če tega ne stori, lahko potrošnik zahteva od servisa povračilo škode, ki jo je utrpel, ker izdelka ni mogel uporabljati.

Deli s prijatelji