UČNI NAČRT

Potrata: Minister je prestopil mejo spodobnega

Objavljeno 27. marec 2012 13.13 | Posodobljeno 27. marec 2012 13.13 | Piše: P. J.

Poslanka je prepričana, da je Žiga Turk z okrožnico vdrl v avtonomijo dela šol in vrtcev.

Majda Potrata je vestna darovalka krvi.

LJUBLJANA – Referendumska nedelja je za nami, strasti okoli kampanje in samega družinskega zakonika pa se gotovo še ne bodo kmalu pomirile. Poslanka SD Majda Potrata je ob poslanskem vprašanju zapisala, da smo bili med kampanjo priča vdorom politizacije v avtonomijo dela v vzgoji in izobraževanju.

Potrato skrbijo 'prilagoditve'

Potrata je prepričana, da je minister za izobraževanje, znanost, kulturo in šport v referendumski kampanji z okrožnico prestopil ne samo zakonsko mejo, ampak tudi mejo spodobnega. Pravi, da gre za zlorabo položaja in da ministrstvo s tem »grobo načenja avtonomijo šolskega polja, kar pri zaposlenih načrtno vzbuja strah, da pri svojem delu sledijo načelom samostojnosti, objektivnosti, kritičnosti in pluralnosti«.

Poslanko SD skrbi, da bo izid referenduma »zlorabljen za revizionizem učnih načrtov ter druge 'prilagoditve' kurikula predšolske vzgoje in osnovne šole. Ker se tudi sicer krepijo zahteve po spremembi učnih načrtov, grozi nevarnost ideologizacije in uzurpacije argumenta moči, kar bi vodilo v nazadovanje od doseženih civilizacijskih standardov nevtralne javne šole. Take namere so popolnoma nesprejemljive in pomenijo pogubo za nadaljnji razvoj slovenske pluralne družbe.«

Bodo stopili od strokovnih argumentov?

Nasprotnikom družinskega zakonika očita, da so v razpravi pokazali »umanjkanja osnovnega znanja o zgodovinski prisotnosti določenih družbenih pojavov in posledično na poskuse njihove negacije oz. nerazumevanja.«

»Kurikul v vzgoji in izobraževanju učenju o mavričnih družinah namenja pozornost v Kurikulu za vrtce in učnem načrtu pri Spoznavanju okolja v prvem, drugem in tretjem razredu. Kurikulum za vrtce tako določa, da morajo otroci postopoma spoznati bližnje družbeno okolje in hkrati dobivati pogled v širšo družbo.« Potrata v nadaljevanju še razloži, da »je za doseganje sodobnih standardov strpnosti in nediskriminatornosti potrebna večja institucionalna podpora, zlasti vzgojiteljic in vzgojiteljev ter učiteljic in učiteljev.«

»Kako bo ministrstvo za izobraževanje, znanost, kulturo in šport glede na zaverovanost nasprotnikov Družinskega zakonika v svoj prav vzdržalo javno izražene zahteve po spremembi učnih načrtov in ne bo odstopilo od strokovnih argumentov v zvezi s spoznavanjem pestrosti oblik družinskih skupnosti ter onemogočilo, da bi v trenutni politični situaciji storili nepopravljivo škodo in se odmaknili od tolerantne, vse vključujoče družbe, ki se začne graditi že v najzgodnejšem obdobju življenja posameznika?« sprašuje ministra Žigo Turka Majda Potrata.

Deli s prijatelji