DOLGOTRAJNA SANACIJA

Posledice žledoloma: vlak končno spet vozi na Primorsko

Objavljeno 31. avgust 2015 10.07 | Posodobljeno 31. avgust 2015 10.15 | Piše: STA, Mo. S.

Med Ljubljano in Primorsko bodo spet vozili potniški vlaki.

Fotografija je simbolična.

LJUBLJANA – Primorska železniška proga, ki jo je februarja lani močno poškodoval žledolom, je nared za potniške vlake. Ti bodo tako znova vozili med Ljubljano in Primorsko, danes še po letnem voznem redu, že v torek pa je z uveljavitvijo zimskega voznega reda na tej relaciji predvidenih več vlakov.

Medtem ko bo potniški promet na primorski progi danes že normalno stekel, se bodo na železnicah zdaj lotili še končanja sanacije na železniški postaji Postojna, na voznem omrežju na postaji Rakek in drugih manjših del. Sanacija bo popolnoma končana predvidoma novembra.

Velika škoda zaradi žledoloma

Žled je februarja lani močno poškodoval primorsko železniško progo, med Borovnico in Pivko pa je bilo vozno omrežje za napajanje električnih vlakov skoraj popolnoma uničeno. Slovenske železnice so takoj po žledolomu začele sanacijo in v nekaj dneh oba tira usposobile za vožnje dizelskih lokomotiv. Konec lanskega leta je bilo vozno omrežje sanirano na celotnem odseku med Koprom oz. Sežano in Logatcem, zamenjava električnih lokomotiv z dizelskimi pa je od takrat potekala na postajah Rakek in Borovnica.


Danes skupščini Slovenskih železnic in Darsa

Nadzornemu svetu Slovenskih železnic mandat poteče 10. septembra, zato je imenovanje novih nadzornikov nujno. Kdo so kandidati, ni znano, v javnosti pa je v zadnjem obdobju zaokrožilo več imen, med drugimi so se omenjali nekdanji prvi nadzornik železnic Bojan Branko, nekdanji prvi mož železnic Goran Brankovič, predsednik uprave SDH Matej Pirc in celo nekdanji prometni minister Patrick Vlačič.

Danes bosta sicer potekali skupščini Slovenskih železnic in tudi Darsa, kjer tudi omenjajo menjavo nadzornikov.

Dela so nato nadaljevali na progi med postajama Logatec in Borovnica. Na tem odseku je po desnem tiru železniški promet z električno vleko stekel 18. junija, od takrat pa so dela potekala na levem tiru. Zdaj so se končala tudi ta, tako da bo po progi znova normalno stekel potniški promet. Poleti so sicer kljub sanaciji po primorski železniški progi že vozili sezonski vlaki, preostale vlake so Slovenske železnice na odsekih, kjer je potekala sanacija, nadomeščale z avtobusi.

Slovenske železnice (SŽ-Tovorni promet in SŽ-Potniški promet) so sicer zaradi omejitev pri železniškem prometu, do katerih je prišlo po lanskem žledolomu, imele več kot 24 milijonov evrov dodatnih stroškov.

Deli s prijatelji