Slovenija postaja po zaslugi Melanie Trump, slovenske žene republikanskega predsedniškega kandidata Donalda Trumpa, ena najbolj vročih turističnih destinacij. O tem se je prejšnji teden razpisal tudi sloviti britanski Daily Mail. Da je to res, pritrjujeta Matej Valenčič in Mattej Knific, lastnika agencije Luxury Slovenija, ki k nam že leta vozita tuje turiste.
Valenčič in Knific sta v marsičem posebna. V Slovenijo vozita bogate goste, ker sta Mattej in Matej partnerja tudi v zasebnem življenju, pa sta se specializirala tudi za gejevski turizem. A nihče, četudi je bogat in si lahko privošči kar koli, v Slovenijo ne pride sam od sebe. Valenčič in Knific zato stavita na svež pristop in dogodke, ki pritegnejo ljudi, ki jih želita privabiti, vsako pomlad organizirata Pink Week (Roza teden, op. p.) in Dragon's Ball (Zmajev ples, op. p.). In letos sta iz Švice pripeljala prav zanimivega gosta, ki dokazuje, da Melania čez lužo ni edina slovenske krvi, ki je obrodila posebno lepoto. Ambasador letošnjega Pink Weeka je namreč postal postavni Ben Dingenskirchen, mišičnjak z naslovnice letošnje izdaje vodnika Spartacus. Ki pa ima posebno vez s Slovenijo, saj se po njegovih žilah pretaka kri, ki je napol slovenska. Kljub slovenskim koreninam pa je bil v Švici rojeni lepotec letos poleti v Sloveniji prvič.
Po svetu po bogate turiste
Britanski Daily Mail v reportaži iz Slovenije opeva naravne lepote Melanijine rojstne dežele, od morja in Alp do sočne kranjske klobase in štrukljev. Da tujci v Sloveniji radi zapravljajo, nam pritrjuje Valenčič, ki razkriva, da so najboljši ameriški gosti tako imenovane generacije milenijcev: »Po podatkih ameriškega združenja Virtuoso, katerega članica je naša agencija, pripadniki tako imenovane generacije milenijcev, ki prihajajo iz ZDA, za potovanja zapravijo povprečno 500 ameriških dolarjev na dan, kar je več kot 430 evrov. Gostje različnih kultur in življenjskih slogov se med seboj zelo razlikujejo – nekateri porabijo več za namestitev, drugi več za doživetja, v zadnjem času pa opažamo vedno večjo potrošnjo na področju kulinaričnih doživetij.« Je pa res, dodaja Knific, da »imajo gostje z različnih koncev sveta zelo različne potovalne proračune. Če prihajajo iz držav, kjer je standard višji, je posledično tudi potrošnja večja, zato sledimo strategiji, da promocijske aktivnosti izvajamo na trgih z večjo kupno močjo.«
Američani trenutno zaostajajo za Evropejci
Kljub Sevničanki Melaniji Knavs, ki je danes Melania Trump in nedvomno odlična promocija svoje rodne grude za svoje nove sodržavljane, in kdo ve, koliko boljša bo, če bi ji uspelo postati ameriška prva dama, pa Američani do letos Slovenije še niso množično odkrili. Valenčič postreže podatke: »V Slovenijo še vedno prihaja največ turistov s tradicionalnih trgov, zlasti Italije, Avstrije in Nemčije, v letu 2015 pa se je za 26,9 odstotka povečalo tudi število gostov iz Azije in Oceanije, za 19,4 odstotka iz Afrike in za 17,9 odstotka iz Severne, Srednje in Južne Amerike.«
Kaj je torej tujce v Sloveniji privlačilo, preden sta v predsedniško tekmo stopila Donald Trump in Melania? »Goste po naših izkušnjah in njihovih povratnih informacijah navduši predvsem to, da je Slovenija zanje še neodkrita dežela, ki ponuja številna doživetja, ki jih pogosto ni mogoče najti na spletu. K odločitvi za obisk dodatno pripomore ugodno razmerje med ceno in kakovostjo, poleg tega jih navdušujeta tudi občutek varnosti in prijaznost Slovencev.«
Ni ga čez znance
»Najboljša reklama pa so seveda zadovoljni gostje, ki svoje izkušnje delijo s prijatelji in znanci,« je iskren Knific, ki priznava, da jima je z Valenčičem v poslu veliko lažje, odkar so ju kot edino slovensko agencijo doslej sprejeli za partnerico mednarodnega turističnega združenja Virtuoso. S tem je Slovenija dodatno utrdila svoje mesto na zemljevidu najbolj zaželenih butičnih turističnih destinacij, kar bo prispevalo k večjemu številu obiskov tujih gostov, zlasti iz ZDA, saj je združenje Virtuoso vodilna turistična mreža na področju luksuznih potovanj s sedežem v New Yorku. Sestavlja jo več kot 380 neodvisnih ponudnikov turističnih storitev v 34 državah in več kot 11.000 svetovalcev za elitna potovanja, ki odslej tržijo tudi Slovenijo.
Da bi ostali še dlje
Seveda je pred slovenskim turizmom še veliko izzivov, eden prvih pa je gotovo, kako gosta pri nas, kljub majhnosti države, zadržati čim dlje. A tudi to je mogoče, kažejo izkušnje Valenčiča in Knifica. Povprečna dolžina prebivanja tujih gostov v Sloveniji je v letu 2015 namreč znašala 2,6 dneva. »Opažamo pa, da je veliko odvisno od načina predstavitve Slovenije. Če jo namreč promoviramo kot počitniško destinacijo in pravilno predstavimo možnosti za preživljanje časa, gostje po naših izkušnjah izbirajo daljša potovanja, ki so v povprečju dolga 5 dni,« skrivnost uspešnega dela s tujimi turisti, ki prihajajo v Slovenijo, pojasnjuje Valenčič.