TRANSVERZALA PONOSA

Po Zlatorogovih poteh več kot 6000 planincev

Objavljeno 04. september 2015 21.55 | Posodobljeno 04. september 2015 21.57 | Piše: A. J.

S tradicionalnim izletom na Šmohor se je končala letošnja transverzala.

Vešči plezanja so se na cilju lahko povzpeli na umetno steno. Foto: Sebastjan Plavec

Kjer se razprostira razgled na Malič, spodaj v dolini pa se srebrno lesketa brhka Savinja, na Šmohorju, so se konec avgusta še zadnjič zbrali pohodniki letošnje Zlatorogove transverzale ponosa. Na vrhu, posejanem z mogočnimi lipami, izvor nekaterih sega v 15. stoletje, pred prijaznim obličjem šmohorskega planinskega doma so se na sončno avgustovsko soboto za eno leto poslovili od tradicionalnih izletov po gorskih biserih. Na osem vrhov se je letos povzpelo 6130 pohodnikov. Poleg Planinskega doma na Šmohorju, kjer se tradicionalno vsako leto konča Zlatorogova transverzala, so letos uživali v gostoljubju koče na Planini Razor, domžalskega doma na Mali Planini, koče Antona Bavčerja na Čavnu, planinskega doma na Zelenici, Kosijevega doma na Vogarju, doma na Smrekovcu in planinskega doma na Mrzlici.

»To je eden največjih družbenoodgovornih projektov v Sloveniji. Že šesto leto spodbujamo ljudi k aktivnemu preživljanju prostega časa in hkrati podpiramo lokalna planinska društva in delovanje cele planinske zveze tako, da vsako društvo dobi donacijo Pivovarne Laško. Te so vedno v vrednosti najmanj 1000 evrov oziroma kolikor je bilo obiskovalcev,« pravijo v Pivovarni Laško, kjer v primeru, da je obiskovalcev manj kot 1000, primaknejo še vsoto, ki manjka do okrogle številke. »Zlatorogova transverzala ponosa je ugledala luč sveta ob 185-letnici Pivovarne Laško pred šestimi leti. Do danes je gostovala v več kot 30 planinskih kočah, obiskalo pa jo je več kot 30.000 planincev. To, da jo podpira Planinska zveza Slovenije, daje projektu dodatno težo. Ponosni smo tudi na to, da si je prislužila naziv največji pohodniški projekt v Sloveniji,« nam je zaupal organizator transverzale Rok Nemec.

Na Šmohor več kot 1000 pohodnikov

Na Šmohor se je letos podalo več kot 1000 pohodnikov, planincev, ki so se na pot podali peš, in kolesarjev, ki so dobrih 780 metrov nadmorske višine premagali na pedalih. Na vrhu, sicer tradicionalni lokaciji, kjer se Zlatorogova karavana vsako leto konča, se je v Zlatorogovo častno vpisno knjigo podpisalo 1337 obiskovalcev. Vsak vpisani je z dejanjem prispeval svoj delež k ohranjanju očarljivega slovenskega planinskega sveta, saj je Pivovarna Laško v njihovem imenu podarila za vsak podpis po en evro Planinskemu društvu Laško, ki ga vodi Zdenka Pešec. Denar bo namenjen izobraževanju vodnikov, markacistov, varuhov narave, otroškim in mladinskim taborom, urejanju in vzdrževanju planinskih poti in za čistilno napravo, ki je potrebna na domu. Peščeva je iz rok člana uprave Pivovarne Laško Mateja Oseta prejela tudi leseno umetnino gamsa ali, z uporabo domišljije, Zlatoroga. Ta okras bodo v prihodnjih letih lahko prejele najbolj priljubljene Zlatorogove koče.

Vzpon, zaradi visokih temperatur nekoliko bolj naporen kot običajno, je bil poplačan z odlično zabavo na vrhu. Ob razigranem triu Pr'jatli in temperamentni pevki Manci Špik, ki je, so vedeli povedati udeleženci, na odru zažigala, se je marsikdo v plesu predal živahnim glasbenim ritmom. Športni navdušenci so se lahko na vrhu preizkusili v plezanju, zabave željni pa v kateri od zabavnih nagradnih iger. Med igrami je največ zanimanja požel hribski golf, ki bo tako, obljubljajo organizatorji, tudi v prihodnjih sezonah zagotovo ostal reden spremljevalec transverzale. Otroci so še zlasti uživali ob druženju z obema maskotama, že znanim zlatorogom Zlatkom in novinko, modro sovico Metodo Skovik, ki jih je naučila marsikaj zanimivega o gozdu in okoljevarstvu. Ker je bila letošnja transverzala posvečena 190-letnici Pivovarne Laško, so se po vzponu lačni želodčki lahko posladkali še z rojstnodnevno torto velikanko. Na vrhu smo med drugim srečali tudi župana občine Laško Franca Zdolška in generalnega sekretarja Planinske zveze Slovenije Mateja Planka, ki sta transverzali in pohodnikom namenila nekaj lepih besed.

Letošnja transverzala se je v zgodovino pohodov v organizaciji Pivovarne Laško zapisala s posebnim rekordom. Častni naziv ambasadorja Zlatorogove transverzale ponosa, ki pomeni, da se je pohodnik udeležil vseh izletov (ali pa, da je za enega manjkajočega vložil Zlatka, ki v jeziku pohodnikov transverzale pomeni enako kot joker pri kartah ali lotko pri srečkah), je prejelo kar 182 udeležencev! Letos se je transverzale udeležilo tudi rekordno število otrok. Kar 50 se jih je potegovalo za naziv Zlatkov ambasador ponosa, kar pomeni, da so osvojili najmanj pet vrhov, številni med njimi pa so osvojili celo vseh osem vrhov.

Čeprav se transverzala čez zimo poslavlja, se organizatorji, Pivovarna Laško, že pripravljajo na naslednjo sezono. Ta bo, so nam prišepnili, nekaj čisto posebnega, saj jo bodo obarvale prihajajoče poletne olimpijske igre v Braziliji.

Deli s prijatelji