PREMALO POSTELJ

Po več kot treh letih 
na Kanin spet z žičnico

Objavljeno 25. julij 2016 13.49 | Posodobljeno 25. julij 2016 13.51 | Piše: Aleksander Brudar

Pred dnevi so monterji Kaskaderja namestili še zadnje obračalno kolo.

Pri prevozu je bila potrebna velika previdnost. Foto: Kaskader, d. o. o.

BOVEC – Po več kot treh letih in pol po okvari krožnokabinske žičnice Kanin (KKŽ) in skoraj tragične nesreče (v dolino sta takrat zgrmeli dve kabini, ki pa sta bili na srečo prazni) ter posledično ustavitve žičnice na to edino slovensko visokogorsko smučišče, si lahko obiskovalci, predvidoma že avgusta, obetajo ponovno odprtje. To bo pravi balzam za bovško občino in seveda turizem. Ta kraj v zgornjesoški dolini namreč živi od obiska domačih in tujih gostov. Pozimi od smučarskih, poleti pa od raftarskih in pohodniških. V letošnjem poletju, kot so nam povedali na bovški občini, je še posebno pestro, saj so zaradi rekordnega obiska turistov zasedene prav vse sobe. Le kaj bo torej šele avgusta, ko bo spet zagnana dolgo pričakovana kaninska žičnica? Ta je samo poleti še v svojih dobrih časih pripeljala 17.000 ljudi, v zimski sezoni pa 40.000. Po združitvi s smučiščem Sella Nevea na italijanski strani pa so se te številke seveda samo še povečale.

Za tamkajšnje turistične delavce je tako zaprtje kaninske žičnice pred več kot tremi leti razumljivo pomenilo, kot nam je povedal tiskovni predstavnik bovške občine Milan Štulc, pravo katastrofo. Čez noč so ostali brez gostov, posledično se je zaprl hotel Kanin, ki je vse do letošnjega leta dobesedno propadal pred njihovimi očmi. Novi lastniki ga na srečo že obnavljajo in naj bi ga odprli že leta 2018. Tam je tako že postavljen gradbeni oder, tako da naj bi do konca leta zamenjali strešno kritino, okna, vrata in zunanjo fasado. Poleti sicer v kraju obratuje le hotel Alp, kar pa je, glede na rekorden obisk gostov in razpoložljivost ležišč, premalo.

V sredo dan D

Štulc nam sicer še ni mogel konkretno povedati, kdaj bi se lahko po žičnici zapeljali prvi obiskovalci Kanina, saj bo to odvisno od rezultatov delovanja žičnice v času poskusnega obratovanja in ugotovitvah po opravljenih vseh kotrolah. A nekaj je gotovo. Že to sredo bo za zagon žičnice prav zares vse pripravljeno. Pred dnevi so namreč delavci Kaskaderja na D-postajo KKŽ pripeljali še zadnje obračalno kolo in ga že postavili na svoje mesto. Nato so ga uravnotežili, namestili jeklenico in utirili kolesne baterije. Žičnico bo tako simbolično v sredo za finalno preizkusno fazo z obremenitvenim testom na postaji A pognal sam minister za gospodarski razvoj in tehnologijo Zdravko Počivalšek. Takrat bo, kot nam je povedal Štulc, že tudi bolj jasen datum začetka in sam urnik njenega obratovanja. Je pa zato že znan cenik poletnih vozovnic. Za odraslega bo povratna vozovnica stala 17 evrov, enosmerna pa tri evre manj. Za otroke bo enosmerna vozovnica znašala 9 evrov, povratna pa 12 evrov. Za dnevno vozovnico bodo morali kolesarji odšteti 22 evrov. Sicer pa se Bovec, kot nam je povedal sogovornik, lahko poleti pohvali s podatkom, da tam skoraj ne poznajo brezposelnosti. Še več. Tamkajšnji turistični delavci težko celo dobijo delavce, ki bi jim priskočili na pomoč.

Vreme večkrat ustavilo obnovo

Obnovo kaninske žičnice so od vsega začetka spremljali številni zapleti. Po stečaju družbe ATC Kanin in poznejši neuspešni prodaji družbe ruskemu kupcu, za naprave vse do lanskega poletja, ko je smučišče spet prišlo v last lokalne skupnosti, ni skrbel nihče. Naprave so tako propadale, dokler se obnove niso aktivno lotili delavci Kaskaderja. Dela so se na smučišču končno začela konec lanskega leta, a so jih morali zaradi slabega vremena nato večkrat zaustaviti, kar pa je seveda premaknilo samo dokončanje del. Sprva so tako lahko že zagnali kabine med spodnjo postajo in postajo C, na zgornji postaji Prestreljenik, ki stoji na 2000 metrih nadmorske višine, pa so čakali na zadnji pomembni del žičnice, obračalno kolo, ki so jim ga pripeljali iz Francije. Delo na terenu je bilo ves čas, ne samo zaradi vremena, ampak tudi zaradi zelo razgibanega terena in oteženega dostopa do ključnih delov žičnice, zelo zahtevno. 

Deli s prijatelji