PREVERILI BODO

Po pismu bralca Uroša redarstvo v akcijo

Objavljeno 10. april 2014 14.27 | Posodobljeno 10. april 2014 14.27 | Piše: P. J.

Že prejšnji teden smo objavili pismo bralca Uroša, ki je na Dunajski cesti zalotil redarja, kako je pol avtomobila parkiral na kolesarski stezi, pol pa na postajališču LPP.

Je to pravilno parkirano vozilo?

Ker se je na nas obrnil bralec Uroš, smo vprašanja naslovili tudi na redarstvo mestne občine Ljubljana. Na naša vprašanja je odgovarjal Andrej Orač, vodje Mestnega redarstva MU MOL.

Boste ukrepali zoper redarja, ki je parkiral na postajališču LPP in tam kadil?

Vaše navedbe bomo vsekakor preverili. Če bomo ugotovili, da je mestni redar ravnal v nasprotju z veljavno zakonodajo, bomo zoper njega tudi ustrezno ukrepali.

Kaj določajo vaši akti glede tega, kje je parkirano radarsko vozilo, medtem ko redar opravlja kontrolo?

Možnost izvajanja meritev hitrosti s službenimi vozili mestnega redarstva, v katerih je nameščena samodejna merilna naprava na avtobusnih postajališčih, se je pojavila ob spremembi zakonodaje, tj. od 1. 9. 2012 dalje, ko je stopil v veljavo Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o pravilih cestnega prometa (Uradni list RS, št. 57/2012). Ta zakon določa, da lahko policisti in občinski redarji pri opravljanju nalog ustavljajo in parkirajo tudi na avtobusnih postajališčih.

Pismo bralca Uroša si lahko v celoti preberete tukaj.image

Ko izbiramo lokacije za merjenje na avtobusnih postajališčih, vedno izberemo avtobusno postajo, ki je daljša in kjer ni možnosti za oviranje javnega prometa.

Skladno z odlokom o spremembah in dopolnitvah odloka o urejanju prometa v Mestni občini Ljubljana, ki je začel veljati s 1. 1. 2014, smejo vozila mestnega redarstva pri opravljanju nalog redarstva za nujno potreben čas parkirati tudi na mestih, kjer je to prepovedano s prometnim pravilom ali s postavljeno prometno signalizacijo. Ob tem želimo dodati, da na lokacijah službena vozila z nameščenimi merilnimi napravami stojijo kratek čas, povprečno 15–20 minut.

Se redar sam odloči, kje bo izvajal nadzor, ali mu je to določeno iz redarstva?

Izbor lokacij za izvajanje meritev hitrosti s samodejnimi merilnimi napravami se opravi  na podlagi ocene ogrožanja najšibkejših udeležencev v prometu (otroci, starejši, pešci …).

Pri izvajanju meritev glede na dejansko stanje na lokacijah izberemo najbolj optimalno lokacijo. Za nedvoumno ugotavljanje kršitev na podlagi izvedenih meritev je pri postavitvi službenega vozila namreč treba slediti specifikaciji proizvajalca in tehničnim pogojem naprave.

Je določeno, kje naj redar parkira?

V fazi izbora lokacij izvajanja meritev se za vsako lokacijo izdela elaborat z navodili izvajanja meritev na določeni lokaciji. Določi se mesto izvajanja meritev, ki glede na specifiko in dejansko stanje na posamezni lokaciji ob upoštevanju specifikacije proizvajalca in tehničnih pogojev naprave zagotavlja optimalno izvajanje meritev.

Ali je fotografija prekrška dovolj za izrek kazni?

Za začetek postopka po uradni dolžnosti se smiselno upošteva 1. odstavek 50. člena zakona o prekrških, ki pravi: »Postopek o prekršku se začne po uradni dolžnosti, ko opravi prekrškovni organ v okviru svoje pristojnosti v ta namen kakršno koli dejanje, ali z vložitvijo pisnega predloga oškodovanca, državnega tožilca ali državnega organa, nosilca javnih pooblastil ali samoupravne lokalne skupnosti (predlagatelji).«

V 2. odstavku navedenega člena zakon tudi predpisuje elemente (ura, datum, opis in navedba dejstev oz. dokazov …), ki jih mora vsebovati pisni predlog. Pri tem je fotografija samo indic, ki lahko služi prekrškovnemu organu pri oceni, da po uradni dolžnosti uvede postopek o prekršku.

 

Deli s prijatelji