PRETIRAVANJE

Plačal petkrat višjo 
provizijo od računa

Objavljeno 18. april 2015 23.33 | Posodobljeno 18. april 2015 23.43 | Piše: Oste Bakal

Marjana Hamlerja iz Črešnjevcev je šokirala položnica.

Vsak pravi mojster lepo skrbi za svoje orodje.

GORNJA RADGONA – Mnogo družinam in posameznikom okrog nas, zlasti na skrajnem severovzhodu države, v Pomurju, kjer je brezposelnost visoka in socialna stiska bolj vidna kakor drugod po državi, komajda uspeva poravnavati vse obveznosti do države in distributerjev elektrike, vode, telefona, interneta, ob vsem tem pa še nahraniti sebe in družino. In zato se mnogi, najpogosteje ne po svoji krivdi, obračajo na center za socialno delo in humanitarne organizacije. 
Upokojenega Marjana Hamlerja iz Črešnjevcev pri Gornji Radgoni ni med njimi, saj je še iz tiste generacije, ki je imela službo in si je prislužila solidno pokojnino. Svoje obveznosti poravnava sproti in zato nima težav, je pa kajpak tudi on občutljiv za nepravilnosti, ki se dogajajo. V njegovem primeru sicer ne gre za nepopravljivo napako, a kljub temu je hotel opozoriti, da marsikomu vsak cent veliko pomeni, še zlasti, če je zavržen po neumnosti.

Kot dolgoletni samostojni podjetnik v gostinstvu in pozneje kot voznik težkih tovornjakov, s katerimi je obkrožil domala vso Evropo, je Hamler videl in doživel marsikaj, a neumnosti, kakršnim smo priča zdaj v svetu digitalizacije in računalništva, nekoč ni bilo. Ogorčen je na dobavitelja elektrike Energija plus iz Maribora, ki mu je po nepotrebnem izdal dve fakturi.

»Mogoče bi zadevo še razumel, če ne bi istega dne prejel še redne položnice (z zneskom 55,66 evra) za plačilo porabljene električne energije med 20. februarjem in 20. marcem 2015. Le da je bil rok plačila pred velikonočnimi prazniki (4. 4.) in po njih (7. 4.). Res ne morem razumeti, da mi niso mogli vsega skupaj združiti ali pa teh 37 centov prišteti računu, ki ga bom dobil prihodnji mesec,« je nejevoljen Hamler. Ne gre mu toliko za provizijo, ki jo je plačal (pri NLB znaša 1,98 evra, se pravi petkrat toliko, kot je bil znesek na položnici, op. p.), temveč za nerazumno ravnanje prodajalca električne energije.

Elektro svetuje

Kako se lahko dogajajo takšne anomalije, ki prizadenejo njihove odjemalce, smo preverili tudi na Elektro Maribor – Energiji plus, kjer pa bi krivdo najraje zvalili kar na odjemalca oziroma kupca električne energije, Hamlerja. Zatrdili so, da gre za zelo redek primer, čeprav se je nekaj podobnega kot njemu pred dnevi zgodilo še enemu odjemalcu, kar pomeni, da je to bolj ko ne reden pojav. Kljub temu poslovna sekretarka družbe Mladenka Bogatinovski trdi, da ni tako.

»Gre za izreden primer, kjer je imel kupec na svojem merilnem mestu vrsto različnih posegov zaradi odpravljanja tehničnih težav. To je urejal s sistemskim operaterjem distribucijskega omrežja Elektrom Maribor, d. d., kar je imelo za posledico tako nizek končni znesek na položnici. Dobavitelj je zmeraj dolžan izstaviti račun na podlagi podatkov, ki jih prejme od sistemskega operaterja. Medtem pa je potekal redni letni obračun, na podlagi katerega je kupec prejel račun, ki prav tako temelji na podatkih, ki smo jih prejeli od sistemskega operaterja distribucijskega omrežja.

Kupcu bi, če bi se obrnil na nas, svetovali, da združi zneska s plačilom na eni položnici oziroma da poravna položnici na enem izmed šestih prodajnih mest Energije plus, kjer lahko kupci poravnajo obveznosti s plačilno kartico prek POS-terminala brez provizije. V konkretnem primeru je najbližje prodajno mesto Energije plus v Gornji Radgoni v Lackovi ulici 4.«

Hamler sicer ne taji, da je prav v tem času menjal števec, zaradi česar je dejansko nastala razlika v izračunu porabljene energije. Toda ali pri Energiji plus niso mogli sami združiti obeh zneskov ali pa teh 37 centov prenesti v naslednji mesečni izračun? Kako naj nekdo, ki nikoli ni delal z računalnikom, razume, da je mogoče dve položnici združiti? 

Deli s prijatelji