ŽEGEN

Pater Niko požegnal 
štiri tisoč motoristov

Objavljeno 02. maj 2015 08.59 | Posodobljeno 02. maj 2015 08.59 | Piše: Simona Fajfar

Na srečanju pri Novi Štifti v ospredju preventiva, pomoč drugim in prijateljstvo.

Baročna cerkev pri Novi Štifti vsako leto gosti motoriste. Foto: Simona Fajfar

NOVA ŠTIFTA – »V resnici je to drugo največje srečanje motoristov v Sloveniji, takoj za Mirno Pečjo, a smo bili prvi, ki smo sploh organizirali tovrstno srečanje. To je bilo leta 1998, ko se nas je tu zbralo 20 motoristov,« pravi Pavle Hočevar, ki vozi BMW RT 1200. Je dolgoletni predsednik kluba Motoristi za motoriste (MzM), ki je letos to funkcijo zamenjal za tajniške posle.

Klub izhaja iz motorističnega kluba Ribničan, vendar so ga v 18 letih neuradnega in v 17 letih uradnega delovanja spremenili v veliko več. »Tudi to srečanje pri Novi Štifti naj bi bilo za vsakega posameznika nekaj več: razmislek na začetku motoristične sezone, da si želimo srečno in varno vožnjo,« pravi Hočevar.

Tudi človekoljubi

Pater Niko, sicer frančiškan v samostanu pri Novi Štifti in je bil dopoldne še v motoristični opremi, tako da se ni razlikoval od pisane druščine motoristov, ki so se pripeljali k tej romarski cerkvi, je pomen tovrstnih srečanj strnil v nekaj besed: »Preventiva, pomoč drugim in prijateljstvo. Letos imamo geslo odgovorni motorist.«

To pa so tudi bistvene usmeritve MzM, ki presega pojem moto kluba in ima status društva v javnem interesu. Deluje po vsej Sloveniji in ima 150 članov. »Številni predsedniki motorističnih klubov so naši člani, in če jim ostane kaj denarja, ga namenijo nam,« razloži Pavle Hočevar. Kajti MzM je od leta 2005 do danes za pomoč poškodovanim motoristom ali njihovim svojcem namenil več kot 50.000 evrov. »Pomembno je, da se ljudje zavedo, da v nesreči niso sami,« razloži Hočevar in poudari, da so vsa sredstva, ki jih dobijo in razdelijo v MzM, javno objavljena na njihovi spletni strani.

Enako pomembna je preventiva, kar so poudarjali tudi na zboru pri Novi Štifti. Sicer imajo vsakoletna gesla in akcije, kot je npr. razdeljevanje nalepk Ne spreglej me, s katerimi želijo opozoriti voznike, naj bodo pozorni na motoriste in kolesarje, organizirajo tečaje varne vožnje, ob začetku šolskega leta pomagajo pri izvedbi varne poti v šolo, ribniški šoli in vrtcu bodo podarili odsevne brezrokavnike itd. »Če bi hoteli organizirati še kaj več, bi morali koga zaposliti za nekaj ur, saj nam zmanjkuje časa,« pravi sogovornik.

Lep hobi

Vsakoletno srečanje pri Novi Štifti je tudi letos potrdilo, da so ljudje, ki imajo radi motorje – v Sloveniji je 35.000 motoristov –, precej raznolika skupina. Na travniku poleg cerkve Marijinega vnebovzetja ni manjkalo hitrih cestnih motorjev pa potovalnikov, čoperjev, endur, trikolesnikov, štirikolesnikov in tudi mopedov. »Naredim kakšnih 500 kilometrov, kar je malo, ampak je rekreacija,« je razložil 62-letni Marjan Samsa iz Loškega Potoka, ki se je pripeljal na 125-kubični yamahi. Drugače bi bilo, če bi se hotela voziti tudi njegova žena, je razložil, in bi se lahko odpeljala na kakšno daljšo pot. Tako pa se z motoristi iz Loškega Potoka večkrat popelje po najljubši krožni poti: do Čabra in naprej do Prezida pa čez Babno polje in nazaj na Hrib.

S svojo yamaho XJ6N se je pripeljala tudi Mateja Kmet iz Dvora, ki ima motor dve leti. Lani je s celodnevnimi izleti naredila 7000 kilometrov po Sloveniji, Italiji, Avstriji. »Gre za užitek v vožnji, ko si tudi brez skrbi,« je razložila užitke, s katerimi je okužila tudi partnerja, Aleša Smrketa iz Čateža: »V resnici je bila ona tista, ki naju je povlekla v to motoristično zgodbo.« Vendar pa – tudi če sta motorja videti hudo – ne pozabljata na previdnost, je dejala Mateja: »Voziva po pameti.«

»Za dirkanje imajo motoristi dirkališče na Grobniku, ne pa cesto,« je bil jasen pater Niko, ki je eden od desetih motoristov v cerkvenih vrstah. Pri maši je vsem položil na srce, naj vozijo po pameti. Kajti čeprav se je tudi z delovanjem kluba MzM povečalo zavedanje voznikov, kako ranljivi so preostali udeleženci v prometu – torej tudi motoristi in kolesarji –, ostaja dejstvo, da je motociklizem adrenalinska zadeva. »In zna biti problem, ko mlad človek sede na 100 konjev,« pravi Pavle Hočevar, ki pa je vendarle prepričan: »Motoristi nismo neka odštekana skupina ljudi, ampak je motorizem lepa zadeva. Če si normalen in previden.« 

Deli s prijatelji