LJUBLJANA – Potem ko je predsedniški kandidat Milan Zver že nakazal, da bo glasove volivcev pridobival med državljani, bo na stik z ljudmi očitno stavil tudi Borut Pahor, ki bo v sredo delal v tovarni nogavic. Janja Božič Marolt iz Mediane meni, da je terenska kampanja lahko izjemno uspešna, medtem ko Igor Oman iz Episcentra kot bolj odločujoča vidi soočenja.
Zver v podjetjih, Türk v vsako slovensko vas
Milana Zvera je bilo v zadnjem mesecu opaziti na različnih prireditvah in druženju z državljani, obiskal je tudi različna podjetja. Borut Pahor pa je napovedal, da bo šel v kampanji še korak dlje. V sklopu projekta Skupaj spodbujajmo drug drugega se bo v kampanji pridružil delavcem različnih panog. Sedanji predsednik Danilo Türk kampanje sicer še ni začel, čeprav nekateri vidijo tudi njegove predsedniške obiske kot del nabiranja političnih točk.
Tudi tokrat odločilna predvolilna soočenja
Direktor agencije za raziskovanje javnega mnenja Episcenter Igor Oman je sicer prepričan, da bodo tudi te predsedniške volitve odločila soočenja kandidatov. Tisti kandidat, ki bo pri televizijskih soočenjih bolj blestel in pokazal več energije, bo na njih »pridobil in lahko tudi dobil volitve«, je ocenil.
Janja Božič Marolt iz Mediane pravi, da je aktivnosti predsedniških kandidatov na terenu ne presenečajo. Po njenih besedah so lahko te aktivnosti izjemno uspešne, ker ljudje zaradi neposrednega pogovora in soočenja ter rokovanja s kandidatom prej in hitreje zaupajo kot prek množičnih medijev kot posrednikov. Kandidati so po njenem mnenju zagotovo tak način izbrali tudi zaradi trenutne vsesplošne krize.
Populizem ni nujno vedno slabost
»Glasove prinaša množična javnost,« pravi Božič Maroltova. Populizem, ki bi ga morda kdo očital kateremu od kandidatov, pa po njenem ni nujno vedno slab in tudi ni nujno, da dejansko sploh gre za populizem, ampak za srečanja »ena na ena«. V tem primeru so tudi pričakovanja volivcev neprimerno večja, zato so lahko večja tudi razočaranja, če do izpolnitve danih obljub ne pride, opozarja Božič Maroltova.