Oh, kako hitro mine leto. Človek se niti dobro ne obrne in že je v Portorožu nova izvedba oglaševalskega festivala. Naj takoj priznam, sem zelo dovzeten za oglase, čeprav jim raje pravim reklame, kar je v oglasologiji verjetno hudo narobe. To seveda ne spremeni dejstva, da sem reklamam od nekdaj verjel. Lahko si predstavljate dečka iz Maribora, ki se na babičino veselje davi z Eva ribami in neomejenimi količinami špinače, da bi bil najmočnejši na svetu. Kako je prilepljen na zaslon televizorja in občuduje reklame za čudežna čistila na avstrijski televiziji ORF. Naš prikupni čarli in njegov kozarec s pecljem nista imela niti polovice čistilne moči v primerjavi z izjemnimi detergenti zahodnjaškega sveta, ki so povrhu še ščitili roke, ker so imeli dodan balzam.
Moja mama je rekla, da moramo v Avstrijo po detergent z balzamom, preden ji bo čarli razžrl roke. Z bratom sva oboževala izlete v Avstrijo, saj so tam imeli belo čokolado, drakulske zobe in pokalice. S padcem rdečekrake so prišle pokalice tudi v naše kraje. Monotono zelenje ob cestah so obarvale reklame, reklame so se zažrle med televizijske filme, v časopisje, reklame so deskale po valovih radijskega sporeda. Jogurti, pralni praški, vložki, zobne paste, žvečilni, avtomobili, eni in isti do nezavesti.
Umetnost reklam je v tem, da nas prepričajo, da nekaj potrebujemo, nato nas prepričajo, da potrebujemo točno določeno znamko, nato pa nas prepričajo, da potrebujemo nekaj v neomejenih količinah, vedno znova in znova in znova, da bo ostala sreča pri hiši. To ni kar tako, potrebne so določene spretnosti, če želiš biti dober v reklamah. Zelo prav pride pomoč učenjakov, ki dobro poznajo naravo človeka in vedo, kako najbolje zavajati, lagati, ne da lažeš v pravniškem smislu, katere barve so najbolj ustrezne, katere vabe najbolje delujejo. Če ti uspe, si zmagal, ne glede na škodo, ki jo zakriviš. Seveda se reklame razlikujejo od države do države, tako zavajanja, da neki jogurt odpravlja prdenje, ker ženske bojda prdijo kot zmešane, ne bo zlahka sprejeto v bolj razviti državi, medtem ko kje drugje tovrstne trditve mirne vesti sprejemamo. Se spomnite tistega debelega plešastega strica, ki je v tranziciji uspešno prodajal čaj za hujšanje in preparate proti izpadanju las?