PODJETNIKI

Od trgovinice do malega centra sredi Haloz

Objavljeno 18. junij 2016 18.24 | Posodobljeno 18. junij 2016 18.24 | Piše: Bl. Ko.

Trgovina Haložanka v Zavrču že 27 let in uspešno kljubuje konkurenci velikih centrov na obeh straneh meje.

Haložanka v Zavrču je danes pravi mali trgovski center. Foto: S. N.

Družina Ogrizek iz Haloz je srce in gonilo trgovskega podjetja Haložanka, tega sta pred 27 leti kot samostojna podjetnika ustanovila Zinka in Ivan Ogrizek, ki sta si pred to smelo potezo kruh služila kot poslovodji v podjetju Mercator. Danes družinski posel nadaljujeta njuni hčeri, Mateja Težak in Helena Vuzem, ki sta bili leta 1989, ko so odprli vrata trgovinice, v osmem in petem razredu. Kljub mladosti sta z veseljem pomagali staršem pri delu v Haložanki. »Rada se spomnim maminih besed, če si prijazen in pravičen, se nimaš česa bati,« pravi Mateja in nadaljuje, da sta se s sestro takoj po končanem šolanju ekonomske smeri zaposlili v družinskem podjetju.

Naša sogovornica se spomni, kako sta imeli s sestro kot prvo nalogo v novi službi uvajanje bralnikov črtne kode in računalniško vodenih blagajn, čeprav to takrat še ni bilo potrebno. »Vse do prihoda velikih centrov smo imeli ob meji s Hrvaško lep promet, leta 2003 pa smo se morali odzvati na spremenjene okoliščine. Odločili smo se, da bomo prevzeli franšizo Engrotuša in postali Tuš market Haložanka Zavrč. Prav tako je postajala premajhna naša trgovinica z 90 kvadratnimi metri prodajne površine, zato je padla odločitev o selitvi na novo, večjo lokacijo na ravnem terenu, kar je v Halozah velik izziv,« razlaga Mateja in doda, da so se na 20. rojstni dan Haložanke decembra 2009 preselili v nove prostore s 453 kvadratnimi metri prodajne površine. Poleg trgovine sta še kavarnica in pošta.

Kakšno je konkurenčno okolje sredi Haloz, nas je zanimalo. »Naša trgovina se je prvič srečala s konkurenco, ko so bile cene prehrambnih izdelkov čez mejo, na Hrvaškem, nižje in so vsi hodili tja po nakupih. Drugič pa smo se resno srečali s konkurenco, ko so na Ptuju svoja vrata začeli odpirati veliki trgovski centri,« razlaga Mateja Težak. Svojo priložnost v prihodnosti vidijo v trenutku, ko bo Hrvaška postala del schengenskega prostora in bo prehajanje meje svobodno. Sogovornica še pove, da so člani Trgovinske zbornice Slovenije, kjer cenijo, da so postali prilagodljivejši in izobraževanje organizirajo tudi v njim bližjem Mariboru. Želijo pa si, da bi TZS novosti in predavanja podajala v pisni obliki, saj si v podjetjih z malo zaposlenimi težje privoščijo odsotnosti.

Številna včlanjena v Trgovinsko zbornico Slovenije

Večina članov Trgovinske zbornice Slovenije (TZS) so mikro in mala podjetja z do 50 zaposlenimi. »Prispevek malih in mikro trgovcev k ohranjanju trgovinske identitete v Sloveniji je izjemno velik,« so prepričani v TZS.  TZS je samostojno, prostovoljno, nepridobitno združenje trgovskih podjetij, ki že od leta 2006 skrbi za potrebe delovanja in razvoja trgovinske dejavnosti na domačem trgu in tujih. 

Deli s prijatelji