VOLILNA KAMPANJA

Nova politika ali 
kratke noge laži?

Objavljeno 21. avgust 2014 09.06 | Posodobljeno 21. avgust 2014 09.11 | Piše: Jadran Vatovec

SMC se je znala prikupiti volivcem tudi z izmišljenimi življenjepisi.

Dr. Miro cerar mlajši: volivci so mu verjeli, ker je pošten in še pravi strokovnjak. Foto: Jože Suhadolnik/Delo

LJUBLJANA, MURSKA SOBOTA – Dr. Miro Cerar mlajši se je ves čas v volilni kampanji pred letošnjimi predčasnimi volitvami ponosno hvalil, da je njegova stranka nekaj zares novega in drugačnega od že uveljavljenih (že umazanih) političnih strank, nad minulim početjem katerih smo državljani očitno lahko upravičeno razočarani. Na spletni strani njegove SMC so v volilni kampanji objavljali celo kakor resnične življenjske zgodbe Slovenk in Slovencev, ki so menda razočarani zaradi marsičesa, kar so na svoji koži občutili v zadnjih letih.

Danes prav tako vemo, da so volivke in volivci prav stranki dr. Cerarja nazadnje namenili rekordno število glasov, največ, kar jih je na katerih koli parlamentarnih volitvah v zadnjih 24 letih prejela neka slovenska stranka: kar 34,49 odstotka vseh oddanih glasov. No, po zaslugi prekmurskega spletnega portala SobotaInfo pa smo izvedeli še nekaj: da nas je SMC na svoji spletni strani med kampanjo navduševal z izmišljenimi (!) življenjskimi zgodbami izmišljenih slovenskih državljanov, po domače rečeno, da je dr. Cerar 34,49 odstotka volivcem uspešno (z)lezel pod kožo tudi z lažjo. V redu, marsikdo bo bržda rekel, da je tako ali tako vseeno, saj si dr. Cerar v tem hipu že izbira koalicijo in ministrsko ekipo. Morda pa le ni čisto tako, mogoče bi se volivci še vedno česa lahko naučili.

Skratka, SMC je na svoji spletni strani med drugim objavil izmišljeno (!) življenjsko zgodbo 48-letne Martine J., domnevno poročene ženske, domnevne matere treh že odraslih otrok, ki naj bi z družino živela v srednje veliki slovenski vasi: »Krav molznic nimajo več, cena mleka je prenizka, dela pa preveč...« Objavili so celo sliko Martine J., vendar zdaj vemo, da so sliko očitno odkupili od agencije Shutterstock, ki potencialnim odjemalcem ponuja ilustracije in fotografije. Da je bilo takšno predvolilno zavajanje SMC čisto zares škandalozno, nam pove podatek, da je sliko iste »matere treh že odraslih otrok« v svoji oglaševalski kampanji uporabil tudi neki kitajski proizvajalec kartuš za tiskalnike. O, sveta preproščina! SMC je objavil tudi življenjske zgodbe domnevnega 77-letnega upokojenca Milana, domnevne 43-letne blagajničarke Marije, domnevne 50-letne podjetnice Irene itn. Glede na to, da je bil marsikdo nad tako zelo novo in drugačno SMC navdušen predvsem zaradi tega, ker je njen predsednik izjemno načelen in verodostojen pravni strokovnjak, kaže opozoriti še na to, da mora vsakdo, ki kupuje slike od ugledne agencije Shutterstock, nekje na strani poznejše objave teh objaviti, točno tako, tudi podatek, da je to sliko kupil pri Shutterstocku. Kar je konec koncev logično. Zato je zagotovo sporno, da se je SMC temu preračunljivo izognil. Je pa hkrati res tudi tisto, na kar je opozorila že pokojna mati dr. Cerarja, nekdanja generalna državna tožilka Zdenka Cerar: »Če je nekaj velika svinjarija, še ne pomeni, da je nezakonito.« Žal je res tako. Še posebno v politiki.

 

Ali volilna zmaga prav vse opraviči?

Proizvajalec paštete je pred časom kupce navduševal z izjavami izmišljenih potrošnikov, za katere je uporabil slike, kupljene pri Shutterstocku. Ko je javnost za to izvedela, je raje umaknil takšne oglase. Kaj pa bi lahko umaknil dr. Miro Cerar mlajši? Kandidaturo za premierja? Seveda je ne bo. Cilj pač posvečuje uporabljena sredstva. Bo pa zato volivcem v ustih znova ostal vsaj grenak priokus, da nas je še ena tako zelo nova stranka zavajala oziroma lagala že med volilno kampanjo.

 

Deli s prijatelji