AVTOMOBIL

Nizke temperature škodujejo akumulatorjem in tekočinam

Objavljeno 07. februar 2012 12.50 | Posodobljeno 06. februar 2012 17.19 | Piše: T. P.

Nizke temperature škodujejo akumulatorjem in tekočinam, zato je avtomobil dobro zaščititi pred mrazom.

Pred vožnjo ga očistite!

LJUBLJANA – Ste v zadnjih izredno mrzlih dneh med vožnjo na delo (ali smučanje) opazili avtomobile, ki stojijo ob robu ceste ali avtoceste, vozniki pa z rameni, dvignjenimi do ušes, čakajo na avtovleko? Ste ob avtomobilu stali tudi vi? Nizke temperature škodujejo akumulatorju avtomobila, saj se mu zmanjša učinkovitost in zagonski tok, so nam sporočili z Avto-moto zveze Slovenije (AMZS). Težave pa se pojavljajo tudi pri tekočinah (hladilna tekočina motorja, čistila za steklo …), zato morate pred zimo vedno pregledati zmrzišče tekočin, da pri nizkih temperaturah ne zamrznejo in vam poškodujejo kakšnih delov vozila.

Na AMZS pojasnjujejo, da vsi, ki so lastniki vozil z dizelskimi motorji, zaradi ustrezno obogatenih goriv z dodatki, ne potrebujejo dodatnih aditivov proti zmrzali. Priporočajo pa, da vsi lastniki motornih vozil pred zimo opravijo zimski pregled vozila v servisnih delavnicah in se s tem izognejo tehničnim težavam.

Avtomobile je dobro zaščititi

»Če je možno, naj bo vozilo parkirano v prostoru, kjer ne bo direktno izpostavljeno mrazu ali vsaj pod nadstreškom. Kjer to ni možno, naj vozniki uporabljajo razna pokrivala za vozila in se s tem izognejo vsaj jutranjemu drgnjenju zaledenelih stekel,« nam je pojasnil Klemen Turk s službe za tehnične zadeve AMZS.

Klicev na pomoč so pri AMZS v tem času, ko nas pestijo nizke temperature, deležni več. »Razlika je očitna že samo, če primerjamo prvi teden meseca januarja, ko je bilo intervencij skoraj dvakrat manj kot v prvem tednu tega meseca,« je dejal Turk.

Na vprašanje, kakšni so razlogi za več asistenc v zimskih mesecih, pa nam je Turk razložil, da so glavni krivci akumulatorji. »Če imamo na primer v avtomobilu štiri leta star akumulator, je velika verjetnost, da pri nizkih temperaturah ne bo mogel več zagotoviti potrebnega zagonskega toka in vozilo ne bo vžgalo, kar se največkrat pojavi, ko je vozilo več ur na mrazu,« je pojasnil Turk.

Deli s prijatelji