SRCE V PLOČEVINI

Ni še videl ne snega in ne dežja

Objavljeno 15. marec 2017 10.43 | Posodobljeno 15. marec 2017 10.45 | Piše: Drago Perko

Če imate srečo, boste v lepem vremenu v Trebnjem ali okolici opazili redkega starodobnika. Gre za oldsmobile delmonta 88, znanega tudi kot eighty eight. Primerek iz Dolenjske je bil izdelan v šesti generaciji vozil.

Lastnik pazi, da je avto ves čas na suhem in v primernem prostoru. Foto: Drago Perko

Kupil sem ga od poslovnega partnerja iz Maribora,« pove Matej Umek, ponosni lastnik skoraj 50 let stare zverine, ki je bila narejena v Združenih državah Amerike leta 1968. »Ko sem videl ta avto, sem sklenil, da bi mi ustrezal. Tudi zato, ker sem v prejšnjem življenju živel v 60. letih 20. stoletja v ZDA. Zato me vse v povezavi z ZDA preprosto privlači.« Umek je danes tretji lastnik avta. Prvi je bival v Kaliforniji, leta 2008 pa je štirikolesnik Štajersko menjal za Dolenjsko.

Do 160 km/h

Avto je namenjen prevažanju šestih oseb (tri spredaj, tri zadaj), premore servovolan in električni pomik stekel in strehe. Motor je osemvaljni, lahko se pohvali s 7500 kubičnimi centimetri prostornine in 238 kilovati (330 KM) moči. Avtomatski menjalnik je tristopenjski. Avto lahko razvije hitrost do 160 km na uro, a je bolj kot divjanju namenjen dolgi in udobni vožnji. »Motor ima zelo pompozen zvok,« doda Matej, njegov jekleni konjiček pa premore tudi klimatski sistem in servoojačane zavore. Dolg je 553 centimetrov, tehta pa 1950 kilogramov. Prevozil je nekaj manj kot 100.000 kilometrov, a ni izključena možnost, da je števec prevrten nazaj.

Brez servisa nikamor

»Ta avto ni videl ne snega in ne dežja. V Kaliforniji ni imel možnosti, tukaj pa se temu ogibam,« Matej ne skriva, da skrbno pazi na vozilo. »Z njim se vozim premalo. A ko se, se z užitkom. Vsako leto se odpravim na morje, kjer sem z njim večja atrakcija, kot pa če bi imel ferrarija,« nadaljuje naš sogovornik, ki pazi nanj. Pa saj to ima tako rekoč v krvi, je namreč prokurist podjetja Bartog, znanega po vzdrževanju vseh vrst vozil, prodaji nadomestnih delov in pnevmatik. »Čez zimo je avto stal, zato je bil servis nujen,« je jasen Matej.

Do 40 tisočakov

»Zame je vrednost neprecenljiva, na trgu pa takih vozil skoraj ni,« nam še pove Matej Umek. V Evropi se prodaja tak model, stane pa 40.000 evrov. V ZDA je nekaj več primerkov, a so v slabem stanju, cena pa se giblje od 10.000 do 60.000 dolarjev.

»Zaradi obrabe je začel šklepetati motor, zato smo popravili dvižne drogove na dročnih ventilih. Problem je bil tudi pregrevanje motorja, ko je stal na mestu. Ugotovili smo, da je manjkal difuzor za hladilnikom. Ta difuzor smo naredili sami, obnovili smo pa hladilnik, ki je bil zamašen,« je mehanik Jaka Špec iz servisa B.H.S. Smolič Dobrava (blizu Trebnjega) iz prve roke pojasnil, kaj so naredili med servisom. »Avto skoraj nima elektronike, tako rekoč vse deluje mehansko. Če se kak del pokvari, se ga kupi prek spleta. Dročnik, ki smo ga zamenjali, je tako prišel iz Mehike,« smo še izvedeli. 

Deli s prijatelji