BRALEC POROČEVALEC

Nevarne rolerje lahko vrnete tudi brez računa

Objavljeno 07. junij 2013 22.49 | Posodobljeno 07. junij 2013 22.51 | Piše: T. L.

Iz prodajaln Intersporta so umaknili nekatere modele rolerjev znamke Firefly. Napako so sicer že odpravili, kupci pa lahko zahtevajo povračilo kupnine.

Iz Intersporta sporočajo, da so napako na modelih Firefly že odpravili.

LJUBLJANA – Na naše uredništvo se je obrnila bralka Veronika, ki je imela težavo z rolerji, ki jih je kupila v trgovini Intersport. Po nakupu so namreč v trgovini na vhodna vrata obesili obvestilo, da nekatere modele rolerjev za odrasle znamke Firefly iz sezone pomlad-poletje 2013 zaradi tehnične napake umikajo iz prodaje, zato naj jih kupci vrnejo v najbližjo prodajalno Intersporta (glej foto), kupci pa naj s seboj prinesejo tudi račun.

Bralka se je znašla v zadregi: račun je namreč že vrgla stran, zato ni vedela, kako v tem primeru ravnati in ali bo ob vrnitvi blaga vseeno dobila povrnjen denar. 

Napako na rolerjih odpravili

Z vprašanji smo se obrnili na Intersport, kjer nam je Barbara Janžekovič, ki je v Intersportu zadolžena za marketing, povedala, da so obvestilo o umiku rolerjev namestili v prodajalne takoj, ko so od dobavitelja dobili navodila za njihov umik. Dodala je, da so obvestilo objavili tudi na spletni strani trgovine in v nekaterih medijih.

Kot pravi Janžekovičeva, pa je dobavitelj že našel ustrezno rešitev, zato so vse umaknjene rolerje popravili, jih strokovno pregledali in jih vrnili v prodajo.

In kaj je bilo pravzaprav narobe z rolerji? Obstajala je verjetnost, da bi se lahko vijak, ki drži podvozje in čevelj, ob določeni obremenitvi zlomil. Ta možnost ni veljala za vse modele ali celotno serijo, kljub temu pa so zaradi varnosti s tržišča umaknili vse, pojasnjuje Janžekovičeva. 

Vračilo kupnine tudi brez računa

»Strankam, ki so rolerje vrnile ali jih še bodo, bomo kupnino vrnili. Račun potrebujemo, da se lahko vrne ustrezna kupnina. Nekateri modeli so bili namreč znižani v času akcijskih ponudb, morda je stranka unovčila kakšen kupon ali pa jih je kupila po redni ceni. Če stranka računa več nima, primer obravnavamo individualno oziroma poskušamo najti rešitev: če obstajajo kakšna druga dokazila o nakupu, kot je, denimo, plačilo s Pika kartico ali podobno, čas nakupa,« je povedala Janžekovičeva. Naši bralki Veroniki sporoča, da se lahko na Intersport obrne tudi prek elektronske pošte na naslovu Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.. Zagotavlja, da bodo stranki kupnino v vsakem primeru ali vrnili ali pa na njeno željo rolerje poslali v popravilo.


Nasvet ZPS: kako do vračila kupnine brez računa

Z vprašanjem, kako naj potrošniki ravnajo v primerih, ko bi odpoklicano blago vrnili, računa pa nimajo več, smo se obrnili tudi na Zvezo potrošnikov Slovenije (ZPS). Izvedeli smo, da s primerom odpoklica rolerjev za odrasle v Intersportu niso bili seznanjeni, dodajajo pa še, da varnost proizvodov ureja zakon o splošni varnosti proizvodov, ki opredeljuje pogoje, ki jih morajo izpolnjevati proizvodi, da so lahko dani na trg, ter določa obveznosti proizvajalcev in distributerjev v zvezi z nevarnimi proizvodi.

Odpoklic se izvede samo, kadar proizvajalci ali pristojna inšpekcija ugotovijo, da drugi ukrepi ne zadostujejo za preprečitev nevarnosti. Zakon natančneje ne določa, kako naj bo tak odpoklic izveden: lahko se izvede po pravilih kodeksa uveljavljenega ravnanja na posameznem področju, če tak kodeks obstaja.

Proizvajalci in distributerji, ki ugotovijo, da proizvod, ki so ga dali na trg, predstavlja nevarnosti, morajo o tem takoj obvestiti pristojno inšpekcijo. Zakon do nastopa inšpekcijskega nadzora ne določa načina obveščanja potrošnikov. Pristojni inšpektorat (v opisanem primeru rolerjev tržni inšpektorat) pa lahko odredi obveščanje o nevarnosti tudi z objavo posebnih opozoril v medijih. Na ZPS bralki Veroniki predlagajo, da se glede vzroka odpoklica potrošnica obrne na Tržni inšpektorat RS.

Zakon ne določa, da bi potrošnik moral ob reklamaciji predložiti račun. Ta je potreben, da se dokaže datum in mesto nakupa, to pa potrošnik lahko stori tudi na drug način (npr. z bančnim izpiskom in podobno), še sporočajo iz ZPS.

Imate podobno težavo in iščete rešitev? Pišite nam in poiskali bomo odgovore.

Deli s prijatelji