LJUBLJANA – »Dobila sem SMS-sporočilo z neznane dvanajstmestne številke, a v slovenščini. Pisalo je, naj pokličem nazaj, pa sem poklicala,« je začela svojo zgodbo bralka, žrtev mobilne prevare, strokovni javnosti znane pod imenom wangiri, ki zadnje dni razburja številne uporabnike mobilnih storitev.
Ko je na drugi strani slišala »žlobudranje« (ali je bil glas ženski ali moški, ni mogla prepoznati, prav tako ne jezika, v katerem je oseba govorila), je odložila. A nenavadno sporočilo in še nenavadnejši klic ji nista dala miru in na Telekomu je izvedela, da je številka, s katere je bilo poslano sporočilo (0022 …), registrirana v Gambiji, nekajsekundni povratni klic pa da jo je stal slabih 10 evrov.
»K sreči ni bilo nič, ne bom plačala tako zelo veliko, sem pa slišala, da lahko nekateri plačajo tudi do 1000 evrov, da povezava kar ostane vzpostavljena, kljub temu da prekinejo, in potem so stroški astronomski,« je svoje skrbi zaupala bralka.
Pri Telekomu sicer trdijo, da tehnično ni možno, da uporabnik takšnega klica ne bi mogel prekiniti in da bi tako njegovi stroški narasli na stotine ali tisoče evrov, je pa seveda vsak evro odveč. »Prejeta SMS-sporočila wangiri so v domačem omrežju za uporabnike brezplačna, povratni klic uporabnika pa se obračunava kot odhodni klic po tarifi za mednarodni promet,« pojasnjujejo.
Uporabnikom svetujejo, naj takšna sporočila z mednarodnih številk preprosto ignorirajo. »Ko številke, ki tovrstne klice ali sporočila generirajo, v našem omrežju zaznamo, jih skušamo onemogočiti, tako da ne morejo biti posredovani našim uporabnikom, vendar pa se številke, vpletene v wangiri, stalno spreminjajo, tako da sama blokada že znanih številk žal ni trajna rešitev. Uporabnike zato stalno opozarjamo na možnost tovrstnih zlorab, saj klic vrnejo na lastno odgovornost,« so še sporočili s Telekoma.