NA KOŽO

Naredite 
mi derbi!

Objavljeno 02. marec 2015 23.35 | Posodobljeno 02. marec 2015 23.36 | Piše: Rok Tamše
Ključne besede: komentar

Igralci in trenerji tudi z izjavami prodajajo svoj izdelek – slovenski nogomet.

Rok Tamše. Foto: S.N.

»Maribor je v slovenskem nogometu to, kar je Bayern v Nemčiji,« je trener nogometašev Olimpije Darko Karapetrović opisal, kaj si misli o moči tekmeca na jutrišnjem derbiju slovenske lige v ljubljanskih Stožicah. Kolega z Dela ga je vprašal, kaj je potem Olimpija, Wolfsburg ali Borussia Dortmund. »To boste pa sami povedali,« je bil odrezav strateg zmajev. Morda mu ni bilo všeč vprašanje, zagotovo pa mu, vsaj po stališčih v svojih člankih, ni ravno všeč avtor vprašanja. Iz tega mini dialoga na novinarski konferenci Olimpije v prijetnem ambientu ene od ljubljanskih restavracij ne gre delati velike drame, ga pa lahko postavimo v kontekst želja, načrtov in ambicij Nogometne zveze Slovenije, vseh klubov in drugih nogometnih akterjev, ki bi radi nogometu zagotovili boljšo in širšo medijsko pokritost.

O čem govorim? Ko prodajaš svoj izdelek – v tem pogledu slovenski nogomet –, pač ni treba biti užaljen, razočaran, frustriran ali ne vem kaj še vse, če nekdo odkrito dvomi o tvojem izdelku oziroma dejavnosti ali pod vprašaj postavlja potencial tega. Ti si tisti, ki mora javnost prepričati o nasprotnem, k predigri tega dokazovanja na igrišču pa spada tudi nastopanje v medijih. Novinarske konference so pri nas v glavnem najbolj dolgočasne zadeve, ki si jih je moč zamisliti. Sploh v športu oziroma nogometu je tu cel kup nekih fraz, ki jih igralci in trenerji premlevajo vedno znova in znova. Obstajajo tudi izjeme, na primer ko sta pred mikrofoni Zlatko Zahovič in Mile Ačimović, torej športna direktorja Maribora in Olimpije. Pa tudi med igralci se najde kakšen biser, ki bo od sebe dal stavek več.

Kaj ti pomaga, če igraš kakovostno, všečno in učinkovito, na tribunah pa ni gledalcev. Odnosi z javnostmi, marketing ali kaj tretjega? Imenujte to, kakor hočete, na koncu je vedno treba prodati svojo zgodbo. Če rezultati tega ne podpirajo najbolje, se je treba znajti drugače. Tega bi se morali zavedati tudi pri Olimpiji, sploh ko ustvarjajo ozračje pred velikim derbijem, ko bi radi čim bolj napolnili stadion. Če bi bil v vlogi Karapetrovića, se bi morda odzval takole: »Olimpija je bližje Mariboru kot omenjena kluba Bayernu. Preverite lestvici.« 

Deli s prijatelji