ZBIRATELJ

Najprej muzej, šele nato si je zgradil hišo

Objavljeno 29. september 2013 17.21 | Posodobljeno 29. september 2013 17.21 | Piše: Primož Rojc

Sebastjan Rejc iz Križa pri Sežani je v 13 letih zbral že 19 starodobnih avtomobilov. V hišnem muzeju je največ fiatov, kraljuje pa fiat balilla letnik 1934.

Sebastjan Rejc pred emajlirano tablo, ki je nekoč opozarjala voznike na sežanski Petrolov servis. Foto: Primož Rojc

Kraševec Sebastjan Rejc je prvi starodobni avto dobil pred 13 leti, do danes je njegova zbirka zrasla že na 19 eksponatov. »Sprva sem želel zbirati Tomosove motorje, a ko sem poizvedoval pri kolegu, mi je odvrnil, češ, veš koliko modelov ima Tomos, vseh že ne boš zbral,« o začetkih spregovori avtoličar in avtoklepar. Letnik 1971.

Avtomobile popravlja in vzdržuje sam, občasno mu pomaga tast. Leta 2000 je kupil fiata 850 sport cupe letnik 1970. Hranil ga je v najetem prostoru v Danah, a ko je nabavil še pet avtov, je bilo polno. Zato se je odločil, da svojim jeklenim konjičkom nameni hlevček ob svoji bodoči hiši. »Ko sem sezidal pritlični prostor garaže, je bil takoj poln. Zatem sem sezidal še zgornje nadstropje, in ko sem popravil avtomobile, sem jih zložil in uredil muzej.« Precej avtov je na Primorsko pripeljal iz Italije, fiata 128 kar po kosih: »Na odpadu je bil namenjen uničenju, zato smo ga razstavili in po kosih pripeljali. Doma smo ga sestavili in danes je brezhiben.« Obnova vozila vzame precej časa, toda »če si nežen z njim, če imaš posluh za stare avtomobile, vzdrževanja ni dosti. Voziti moraš po posluhu, pa lahko narediš kilometrov kot z novim.«

Muzejski dupleks

V spodnji etaži so razstavljeni mlajši avtomobili, ki so že obnovljeni ali pa še čakajo na to. Zanimiv je yugo skala 55 letnik 1989, ki ima vgrajena pomagala za invalide. Družbo mu delata dva fiata, oba letnik 1970, prvi je special, drugi pa sport coupe. Seveda ni muzeja avtomobilov brez Volkswagnovega hrošča. Sebastjanov je modre barve, letnik 1975. Spodaj so na ogled še renault 18 TLJ letnik 1986 in opel ascona karavan letnik 1972, na status starodobnika pa še čakata volkswagen vento (letnik 1992), s katerim se je vozil lastnik muzeja, in kia magentis z agregatom V6 (letnik 2005), ki je bila last direktorja podjetja Kia Slovenija in je edini tak model pri nas. Starosta spodnje etaže je najnovejša pridobitev, adler junior iz leta 1936. Sebastjan ga je obnavljal za kolega iz Primorskega kluba ljubiteljev starih motornih vozil Balilla, na koncu pa ga je kar sam odkupil.

V zgornjem nadstropju je razstavljenih devet starodobnikov: fiat 850 sport coupe (letnik 1970), fiat 124 special (1970), fiat 128 (1977), vw golf j (1978), opel record 17S (1969), BMW 316 (1986), zastava 101 (1982), buggy s Volkswagnovim motorjem (1975) in fiat balilla iz leta 1934, s katerim se lastnik ponosno udeležuje srečanj starodobnikov po Sloveniji.

Sebastjan pravi, da ima vsak njegov avto svojo zgodbo: »Opel record je edini tak pri nas. Vozil ga je oštir s Krasa. Avto je prepeljal kdovekoliko terana, pa še poročni avtomobil je bil, BMW je bil od mesarja, fiata sem rešil z odpada, s fiatom 850 sport coupe sem bil leta 2002 prvak v Sloveniji, z njim sem zbral absolutno število točk.« Pravi še, da je treba s starodobniki ravnati lepo, zato se prepriča o vremenu, preden odrine na pot s fiatom balilla: »Če je dež in slabo vreme, se ne vozim. Enkrat me je na poti v Postojni ujel dež. Doma sem avto spravil v garažo in ga obrisal z jelenjo kožo, šele nato sem lahko mirno zaspal.«

Hišni muzej Sebastjana Rejca v Križu pri Sežani si lahko ogledate po najavi na telefonsko številko 041-718-537. 

Deli s prijatelji