LJUBLJANA – »Ko se mi je pred leti to prvič zgodilo, so na zavarovalnici rekli, da mi bodo to uredili iz dobre poslovne prakse. Kako to, sem vprašal. Danes je neki šef zavarovalnice dobre volje, ker je zjutraj pil dobro kavo in imel odnos z ženo in bo meni iz neke prakse to naredil,« se je pritožil Ljubljančan Milenko Poljak, ki nas je poklical zaradi težav, ki jih ima v bloku v Hafnerjevi ulici v Šentvidu. Glede na to, da upravljavec stavbe Želva, d. o. o., in zavarovalnica Adriatic Slovenica sodelujeta pri številnih ljubljanskih blokih, je prepričan, da goljufata zavarovance.
Porušeni nadstreški
Stanovalec je jezen zaradi plastičnih nadstreškov v atrijskih stanovanjih v pritličju bloka. Nadstreški so zato, da iz zgornjih nadstropij ali s strehe na stanovalce v pritličju ne bi letelo vse (ne)mogoče, pozimi, denimo, sneg, vendar je težava v tem, da snega ne zadržujejo, temveč lahko večje snežne gmote z lahkoto razbijejo plastiko. Ko je Milenko pred leti prvič uveljavljal zavarovalnino, ki jo blok plačuje za primer škode, so mu nadstrešek popravili, po lanskem obilnem sneženju pa mu te škode nihče noče kriti.
»Nadstreški so bili narejeni, ko je bila stavba leta 1986 zgrajena, se pravi, da so del bloka. Vsak atrij jih ima, vsako stanovanje spodaj ima te valovite nadstreške. Že nekajkrat se je zgodilo, da sneg pade s strehe in jih polomi. Veste, to je res grozno, ko je bila moja tašča tukaj, je skoraj umrla. Ko z vrha strehe pade ogromna gmota, vas lahko takoj ubije,« pravi in dodaja, da se je to zgodilo že vsem sosedom v pritličju, a je bližnja soseda nadstrešek dvakrat popravila iz svojega žepa, drugi sosed pa si je dal nad njim narediti železno zaščito.
Ker on nima denarja in ker je blok zavarovan za primer škode, je hotel, da mu stroške krije zavarovalnica Adriatic Slovenica, zato se je obrnil na upravnika, podjetje Želva, d. o. o.: »Ko sem klical Želvo, so se najprej delali neumne. Ko sem prišel do višje osebe, mi je rekla, da bodo vse uredili, a ni bilo nič.«
Boj z mlini na veter
Niti njegov klic na stanovanjsko inšpekcijo ni obrodil sadov. Odgovorili so mu: »Praviloma je šteti nadstrešek v atriju za del stanovanja, in ne kot skupni del, torej je dolžnost vzdrževanja tega na strani etažnega lastnika. Če je nastala škoda po krivdi druge osebe, o odškodnini odloča pristojno sodišče na predlog oškodovanca. Stanovanjska inšpekcija v zvezi z navedenim nima nikakršnih pristojnosti.« To ga je povsem šokiralo. Prepričan je, da so nadstreški del bloka, tako kot, recimo, streha ali ograja. »To je bilo zgrajeno skupaj z blokom, tega nisem jaz zidal. Drugi imajo balkon, jaz imam atrij.«
Obrnil se je na upravljavca stavbe, podjetje Želva, a so mu pojasnili, da nadstrešek ni del stavbe, zato naj ga sam popravi. »Soseda, ki je to sama popravila, je dala 1200 evrov. Jaz tega denarja nimam. Pravijo, da je samo stavba zavarovana, ampak potem stavba ni narejena pravilno, če nima snegobrana. Tudi če bi bila to res moja zasebna stvar, je z njihovega zavarovanega objekta padel sneg in poškodoval mojo lastnino ...« Z upravnikom je nezadovoljen tudi zato, ker ne uveljavlja njegovih pravic: »Upravnik mi je odgovoril, da stanovalci niso za to, da se meni to popravi. Človek božji, jaz nisem vprašal stanovalcev, da mi to popravijo, ker to ni njihova stvar, to je stvar zavarovalnice. Ampak če bi se, recimo, na vrhu bloka streha udrla, bi tisti zgoraj zahteval, da mi vsi to popravimo in plačamo iz rezervnega sklada, mar ne?«
Očita jim goljufijo
Milenko je prepričan, da gre v njegovem primeru za goljufijo, saj Želva in Adriatic Slovenica sodelujeta tudi pri drugih blokih: »Oni to povsod delajo, kjer zavarujejo blok za velike denarje. Pravijo, da smo stanovalci podpisniki zavarovalne police, čeprav jo je podpisal upravnik v našem imenu. Kako bi bil jaz tako neumen, da bi podpisal polico v svojo škodo? To je neumno! Zavarovalno polico je podpisala Želva s Cekinom, ki je zavarovalničin podizvajalec. Mislim, da sta zavarovalnica in Želva povezani, saj nimata skupaj čez samo enega bloka. Poklical sem vas, ker sem prepričan, da ni samo pri nas taka zgodba. Z bloka, ki je zavarovan pri njih, pade gmota, pa nič. Enkrat so mi zaradi dobre prakse to popravili, zdaj pa nočejo, ampak to je ista zavarovalna polica.«
Huduje se tudi nad policami, iz katerih naj ne bi bilo razvidno, kaj sploh zavarujejo, podrobnosti so skrite. »Mislim, da se dostikrat sklepajo zavarovanja s figo v žepu. Vse je super, agenti so zadovoljni, ker se pri njih zavarujete, ampak pozneje, ko je treba to škodo kriti, to pa ne. Na zavarovalnici so mi rekli, naj jaz to posebej zavarujem. Pazite, plačujem za stavbo in vse mogoče neumnosti v tej stavbi, zdaj naj pa to posebej zavarujem?! Zakaj bi, če že imam zavarovano za škodo? Mi, ki plačamo zavarovanje, želimo, da se krije to, kar je napisano. Nočem, da mi krijejo niti en kvadratni centimeter, če ni zavarovan, ampak iz četrtega nadstropja lahko pade sneg, ki lahko ubije človeka, oni pa nič. A smo se tako dogovorili pri sklenitvi zavarovanja? Očitno gre za goljufijo z namenom, da pridobijo čim več koristi, a da ne bi naredili nič, ko se kaj zgodi. V vsem tem postopku ima nekdo velik zaslužek.«
Pojasnilo Želve |
Stališče zavarovalnice |