NE OPRAVLJATA NALOG

Na suhem vsa naša mornarica

Objavljeno 12. avgust 2015 17.08 | Posodobljeno 12. avgust 2015 17.08 | Piše: Iztok Umer

V Trstu sta na rednem servisiranju obe vojaški ladji Slovenske vojske.

Ankaran 21 in Triglav 11 v doku tržaškega Arsenala. Foto: Iztok Umer

TRST, KOPER – Pripadniki 430. mornariškega diviziona Slovenske vojske s sedežem v vojašnici v Ankaranu so že dva tedna dobesedno na suhem. Na suhem bodo predvidoma ostali še vsaj do konca avgusta. Obe bojni ladji, Triglav 11 in Ankaran 21, sta namreč na rednem servisiranju v doku manjše ladjedelnice Arsenal, ki je sestavni del tržaškega pristanišča. Čeprav se imamo za pomorsko državo, od stečaja izolske ladjedelnice in prodaje doka v Sloveniji nimamo možnosti popravila in servisiranja srednje dolgih plovil, kaj šele ladij, tako moramo za take storitve prositi ladjedelnice v bližnjem Trstu, Tržiču (Monfalcone), Pulju ali na Reki.

Bojna pripravljenost naše vojaške mornarice je zato na psu. Resda zapleti okoli morske meje v Piranskem zalivu kljub ponovni zaostritvi odnosov med Slovenijo in Hrvaško ne bodo zanetili vojne med državama. Smo tudi članica zavezništva Nato, tako da v primeru nepredvidljivega napada na naše morje lahko hitro pričakujemo okrepljeno pomoč zaveznikov.

Drago vzdrževanje

Vzdrževanje obeh ladij slovenske vojaške mornarice nikakor ni poceni, saj proračun za leti 2015 in 2016 za te namene predvideva nekaj manj kot dva milijona evrov z vključenim davkom na dodano vrednost. Plačila bo ministrstvo za obrambo poravnavalo sočasno z opravljenimi posameznimi deli.

Kljub temu nas je zanimalo, zakaj so se v Slovenski vojski odločili za sočasno servisiranje obeh vojaških ladij. Iz službe za strateško komuniciranje pri obrambnem ministrstvu so nam odgovorili, da je to že ustaljena praksa, saj sta obe hkrati v enem doku, ladjedelnice pa uporabo obračunavajo vsak dan, ko je dok zaseden. Šlo naj bi tudi za varčevanje pri sicer neizogibnem rednem servisiranju vojaških ladij.

Vsaj še do konca avgusta ...

V doku bodo obe ladji na novo prebarvali in zamenjali anode galvanske zaščite ter opravili vrsto zamenjav na pogonskih sklopih, električnih, protipožarnih in prezračevalnih sistemih, sistemih za predelavo organskih odpadkov in seveda opravili redni servis na navigacijskih napravah. Druga tehniška in mehanska dela, ki niso vezana na nujno uporabo doka, bodo serviserji opravili v koprskem pristanišču, kjer sta vojaški ladji stalno privezani.

Na ministrstvu za obrambo odgovarjajo, da so za redno vzdrževanje vojaških ladij izbrali tržaško pristanišče na podlagi pogodbe o vzdrževanju obeh ladij, ki je bila sklenjena na podlagi javnega razpisa, in da sta bili obe ladji v tržaškem doku že v letih 2011 in 2012.

»Suhi dok v Trstu nam omogoča, da hkrati opravimo vzdrževanje na obeh ladjah, kar je s finančne plati racionalnejše, saj se najem doka obračunava po dnevih ne glede na število plovil njem. Druge bolj oddaljene lokacije dokov v regiji, kot na primer Tržič (Monfalcone) ali Reka, bi zahtevale obsežnejše organizacijske ukrepe z dodatnimi finančnimi posledicami,« odgovarjajo z ministrstva za obrambo.

Triglav in Ankaran sta kljub zaprtemu območju tržaškega pristanišča stalno pod nadzorom pripadnikov 430. mornariškega diviziona Slovenske vojske. Ti po obrazložitvi obrambnega ministrstva sami opravljajo določena vzdrževalna dela, zunaj delovnega časa pa ladji varujejo. Člani posadk in pripadniki, ki varujejo ladji, vsak dan odhajajo iz vojašnice v Ankaranu in se iz Trsta vračajo na podlagi ustaljenih postopkov najave in prehoda v drugo državo. Pri tem prehajanju še nikoli ni bilo zapletov, zagotavljajo na obrambnem ministrstvu. 

Deli s prijatelji