MARKOVCI PRI PTUJU – Minilo je tri mesece od stampeda v karnevalskem šotoru v Markovcih, ki se je na srečo končal le z materialno škodo. Toda večina vpletenih, ki so si na pustni ponedeljek želeli le zabave, se dogodka še vedno spominja z grenkim priokusom. »Do zdaj še nismo dobili nobenega obvestila glede povračila škode, čeprav je od tega že lep čas. Kaj šele, da bi nam kdo izplačal denar,« nam je dejal eden od obiskovalcev šotora in dodal, da mu je takrat nekdo izmaknil jakno, vredno skoraj 100 evrov. Organizator o dogodkih molči, tudi predsednika društva, ki je priredilo zabavo, je nemogoče priklicati.
Spomnimo: koncert hrvaške pevke Jelene Rozga, Učiteljic in Poskočnih muzikantov je v majhno vas Markovci pri Ptuju privabil na stotine ljudi. Večinoma so bili vsi oblečeni, kot se za pustni čas spodobi – v pustne maske. Marjan Bezjak, predsednik Etnografskega društva Korant iz Markovcev, ki je organiziralo koncert, nam je takrat zatrjeval, da je bilo obiskovalcev 2800. Natančno toliko, kolikor jih je odobrila upravna enota. Toda očividci so prepričani, da je bilo ljudi več, saj so se v šotoru počutili kot ribe v konzervi. A to še ni bila največja težava.
Podrta garderoba
Ko se je množica hotela odpraviti domov, se je zapletlo pred garderobo. Gneča je bila nepopisna. Razlagi, zakaj se je koncert spremenil v stampedo, sta dve. Eni trdijo, da so se verjetno zaradi preobremenjenosti porušila stojala, na katera so v garderobi obešali oblačila. Jakne in bunde so ležale po tleh, marsikdo po oddaji listka ni dobil svojega oblačila, ker ga niso našli. Podrla se je ograda in ljudje so planili v garderobo, jemali so vse, svoje in tuje. Začel se je kaos, ki so ga varnostniki le nemo spremljali. Obveljal je zakon močnejšega. Prvi mož organizacijskega odbora Marjan Bezjak pa nam je razlagal, da je zmedo zakuhal neznanec, ki je ukradel večje število jaken.
»Vsem bomo škodo poplačali,« nam je takoj po neljubem dogodku obljubil Marjan Bezjak. A kot kaže, obljube ni držal. Zadnje dni smo ga poskušali poklicati, a je njegov telefon zvonil v prazno: »Številka trenutno ni dosegljiva, prosim, pokličite kasneje.« Ne samo za novinarje, tudi za oškodovance možakar, ki je obljubljal povračilo škode, ni dosegljiv. »S predsednikom društva Bezjak, Marjanom, smo sklenili dogovor. Oškodovanci smo z vstopnico za koncert in garderobno vstopnico dokazali upravičenost do odškodninskega zahtevka. Takrat smo se dogovorili, da bodo vsem poravnali pavšal v znesku 40 evrov, kdor pa se ne bo strinjal, lahko vloži tožbo. Toda zdaj je Marjan Bezjak poniknil. Ne oglaša se na telefon,« nam je obupan razlagal drug oškodovanec.
Zavarovano?
Bezjak je trdil, da je izginilo največ 20 ali 25 kosov oblačil, toda število oškodovancev se je povzpelo na več kot 150. Če upoštevamo, da naj bi vsakemu izplačali 40 evrov, bi to društvo stalo več kot 6000 evrov. Veliko več, kot je bilo izkupička od organizacije koncerta. Na internetni strani Etnografskega društva Korant je še vedno obvestilo, da je treba škodo prijaviti do 25. februarja, saj je treba zahtevek posredovati zavarovalnici. »Lahko da je društvo škodo prijavilo zavarovalnici, celo dobilo izplačano odškodnino, zdaj pa denarja ne razdeli med prave oškodovance,« je pomislil naš tretji sogovornik.
Oškodovanci, ki so na družabnih omrežjih celo ustvarili skupino za povračilo odškodnin koncerta v Markovcih, so naredili že skoraj vse, da bi našli Marjana Bezjaka. Ker ni odgovarjal na sporočila po elektronski pošti in se ni oglašal na številko svojega mobilnega telefona, so ga poklicali na domači, stacionarni telefon. Slušalko je dvignila njegova žena, ki naj bi jim sveto obljubila, da bodo odškodnine izplačali. Doslej jih še niso.
Deset jaken v avtu
Ljudje so po karnevalskem koncertu v Markovcih lazili drug čez drugega, podirali so vse, kar jim je bilo na poti. Najbolj nemoralni so gnečo izkoristili za krajo. Stvari so se umirile šele, ko so posredovali policisti. In ti so pred šotorom ustavili mladeniča, ki je imel v svojem jeklenem konjičku kar 10 jaken. Vse niso bile njegove, o tem ni mogel prepričati niti varuhov javnega reda in miru. Na koncu garderobe je bilo skladišče, iz katerega so nekateri podivjani obiskovalci odnašali pivo in vino.