DELA NA CESTAH

Na katerih cestah boste
 stali v dolgih kolonah?

Objavljeno 06. julij 2012 12.50 | Posodobljeno 06. julij 2012 12.50 | Piše: Sebastijan Ozmec

Poleti bodo 46 dni obnavljali 4,3 km avtoceste med Uncem in Ljubljano.

Zastoj na Črnem Kalu (foto: Ljubo Vukelič).

LJUBLJANA – Šola se je končala, prava vročina je že pritisnila in začel se je čas množičnega dopustovanja. Ceste so polne vroče pločevine, predvsem ob koncih tedna, ko se proti morju valijo kolone. Kot vsako leto pa je tudi letos ob vikendih pravi prometni kolaps na slovenskih avtocestah. K temu ne pripomorejo zgolj slabo načrtovane avtoceste, ki niso primerne za toliko tovornjakov, kombijev in avtomobilov, kot se jih vali po njih, temveč tudi tradicionalna vsakoletna obnovitvena dela. Dela bodo izvajali na avtocestah in na kar 477 lokacijah na navadnih in regionalnih cestah po vsej državi, zato bo veliko delnih in tudi popolnih zapor.

Avtocestni križi

»V poletni turistični sezoni se na slovenskih cestah poveča predvsem promet od severa proti jugu in nazaj oziroma od Avstrije proti Hrvaški in obratno ter med Obalo in notranjostjo Slovenije. Na teh odsekih se promet med poletjem zgosti vsak konec tedna,« lahko preberemo na spletni strani prometnoinformacijskega centra. Kot da ceste ne bi bile dovolj obremenjene s številom vozil, zastoji vedno nastajajo na točno določenih ozkih grlih. Recimo takšnih, kot je na koncu avtoceste A4 Maribor–Ptuj pri Ptuju, kjer se promet z dveh pasov preusmeri na enega. Gneča je vsako leto na avtocesti A2 Karavanke–Ljubljana pred karavanškim predorom in na glavni cesti Koper–Šmarje–Dragonja pa tudi na glavni cesti Postojna–Ilirska Bistrica–Jelšane. Najbolj obremenjena v tem obdobju je zagotovo glavna avtocesta A1 med Ljubljano in Koprom, kjer ob vsaki, tudi najmanjši nesreči nastajajo kilometrske kolone, ki voznikom parajo živce.

Vozniki na poti do morja poleg tega eno uro ali dve prebijejo še na mejnih prehodih; največje kolone nastajajo na mejnih prehodih Sečovlje, Dragonja, Starod, Jelšane, Obrežje in Gruškovje. Novejši avtomobili, ki imajo klimatske naprave, so prijazni do voznikov, ki zaradi ohladitve lažje preživijo gnečo, huje pa je tistim s slabšimi vozili, saj se temperatura na soncu v notranjosti lahko povzpne na 50 ali celo 60 stopinj Celzija.

Delo na cesti

In kje bodo letos vozniki najbolj izgubljali živce oziroma kje bo Dars poleti popravljal avtocestne odseke, zaradi česar bodo nastajale kolone? Zadnji mesec je bilo najhuje na primorski avtocesti pri Logatcu, kjer so zaradi obnovitvenih del nastajale kilometrske kolone, prav tako tudi na ljubljanski severni obvoznici pri razcepu Koseze. Zaradi del je bil promet oviran še na odsekih Lipce–Lesce, Dramlje–Celje, Šentilj–Pesnica in pri avtocestnem nadvozu Pivka pri Postojni.

Dars za poletje napoveduje nekaj zapor na avtocesti; ravnokar so končali postopek javnega naročanja za 46-dnevno obnovo 4,3 kilometra vozišča med Uncem in Postojno v smeri Ljubljane, v začetku avgusta tam predvidevajo vzpostavitev dveh zožanih pasov v vsako smer. Na odseku Gabrk–Sežana bodo konec tedna začeli preplastitev 8 kilometrov vozišča v smeri proti Italiji in kakšen kilometer v smeri proti Ljubljani. Vse skupaj naj bi trajalo 28 dni. Zaprt bo tudi uvoz na avtocestni priključek v Sežani.

Dars svetuje

»Voznicam in voznikom priporočamo, da pred potjo pokličejo prometnoinformacijski center za državne ceste – PIC na kratko številko 1970, kjer jim bodo operaterji poskušali dati čim bolj aktualno in celovito informacijo o stanju na cestah. Na kratko lahko stanje na avtocestah in hitrih cestah preverijo tudi na brezplačni glasovni postaji 080 2244, sicer pa so številne prometne informacije na voljo tudi na spletni strani www.promet.si.«


Kdaj bodo začeli obnavljati 6,4 kilometra vozišča na odseku Divača–Kozina, na Darsu še ne vedo, saj je javno naročilo trenutno v revizijskem postopku, kljub temu pa računajo, da se bo 48-dnevna zapora zgodila še v tej sezoni. Dela na severni ljubljanski obvoznici, ki povzročajo dolge kolone, naj bi bila po predvidevanjih končana do konca avgusta. Drugih večjih del sicer ne načrtujejo, a pravijo: »To bi bila vsa načrtovana obsežnejša obnovitvena dela med poletno turistično sezono, medtem ko se bodo manjša investicijska vzdrževalna dela predvidoma izvajala na celotnem starejšem avtocestnem omrežju.« Prav tako vas lahko kadar koli doleti ovira na cesti zaradi košnje trave, barvanja oznak, popravila ograje ali česa podobnega.

Niti na štajerski avtocesti ne bo šlo brez poletnih zapor; zaradi poškodb na vozišču so morali pred dnevi zapreti vozni pas na viaduktu Škedenj na odcepu Slovenske Konjice–Dramlje pred predorom Golo rebro v smeri Maribora. Za predor Karavanke sicer ne načrtujejo večjih del, a tam ob vikendih nastajajo kolone zaradi tujcev, ki se peljejo proti morju, in tovornjakov, ki stojijo in čakajo, da se bodo lahko peljali naprej, saj zanje velja nov poseben poletni režim, ki ga je uvedla Avstrija. Zaradi vsega tega je najbolje, da si voznik za pot izbere primerno uro, ko je na cesti najmanj prometa. 

Oviran promet

Promet poleti ne bo oviran zgolj zaradi del, na Darsu namreč pojasnjujejo: »Vzdrževalci avtocest in hitrih cest so v različnem številu praktično ves dan na cesti, kjer opravljajo najrazličnejša vzdrževalna dela (urejanje brežin, jarkov za odvodnjavanje, intervencijska popravila, košnja, postavljanje zapor za izvajalce obnovitvenih del ipd.). Število vzdrževalnih ekip in vozil je omejeno, zato so ekipe odgovorne tudi za intervencije ob izrednih dogodkih, na primer nesreče, pokvarjena vozila, zastoji ... Tako kljub vnaprej načrtovanim vzdrževalnim delom teh večkrat ni mogoče opraviti v predvidenih terminih.«

 

Deli s prijatelji