MEDVODE – Medvode so prav na svoj občinski praznik, ki ga slavijo na rojstni dan duhovnika, skladatelja in ljubitelja planinstva Jakoba Aljaža, dobile prenovljeno železniško postajo. A ne le to, v dogovoru s Slovenskimi železnicami so v postajnem poslopju uredili prostor za turistično-informacijski center. S tem je javni zavod Sotočje iz Medvod tudi uradno prevzel skrbništvo in upravljanje postajne stavbe.
Ob tej priložnosti so predstavniki občine Medvode, Sotočja in Slovenskih železnic podpisali sporazum o sodelovanju, na katerem bo temeljilo usmerjeno sodelovanje na širšem področju, predvsem pri razvoju turizma in javnega potniškega prometa.
Železniška postaja Medvode je le ena od mnogih na 102 km dolgi gorenjski progi. Čeprav gorenjska proga ni bila uvrščena ne v prvi (1854.), ne v drugi (1863.) vladni program izgradnje prog, je dozorevalo prepričanje, da bo Gorenjska, dotlej najbolj industrializirani predel Slovenije, brez železniške povezave nazadovala. Predvsem po zaslugi poslanca dr. Lovra Tomana so poslanci deželnega odbora podprli predlog izgradnje gorenjske železnice. Progo med Ljubljano in Trbižem so začeli graditi spomladi 1869 in jo dogradili v dveh letih ter jo 14. decembra 1870 odprli za javni promet. Že v tem času so zgradili tudi zdajšnjo stavbo medvoške železniške postaje.
Postaja je danes izredno pomembna, saj pomeni križišče raznih informacij. Zato župan občine Medvode Nejc Smole ni mogel skriti navdušenja nad prenovljenim postajnim poslopjem. Prebivalcem Medvod je najprej čestital ob občinskem prazniku in spomnil, da se je v bližnjem Zavrhu pod Šmarno goro 6. julija 1845 rodil župnik Jakob Aljaž: »Zanj velja, da je bila najprej misel, potem je ta misel postala beseda in potem je beseda dala besedo in na koncu je beseda meso postala – in stal je Aljažev stolp. Zelo podobno je bilo tudi s pravkar prenovljeno železniško postajo Medvode. Pred kakim letom smo se pogovarjali skupaj z javnim zavodom Sotočje o tem, da bi morala biti železniška postaja privlačnejša in da bi bila zelena vrata glavnega mesta privlačna za vse, ki prihajajo k nam. In misel je beseda postala, beseda je dala besedo in danes je beseda meso postala. Zahvaljujem se Slovenskim železnicam za njihovo odzivnost, ker so bili pripravljeni, da sodelujejo v projektu, za katerega nismo vedeli, kako se bo končal in za katerega je bilo treba imeti nekaj poguma. Stavba tako postaja vse bolj polna življenja, saj ne služi samo turistom, temveč tudi našim občanom.« To je prvi tak primer v Sloveniji, je še poudaril župan Smole, ki upa, da bodo dobili čim več gostov, ki bodo sem prišli pogledat ta primer dobre prakse.
Bogata vsebina
Občina Medvode postaja v zadnjih letih tudi turistično privlačna, zato je bila ureditev TIC nujna in več kot dobrodošla. Zato niti predstavniki Slovenskih železnic niso skrivali zadovoljstva nad prenovljeno železniško postajo, kjer so poleg TIC uredili še kolesarnico in izposojo koles. Miloš Rovšnik, pomočnik direktorja podjetja Slovenske železnice − potniški promet, je povedal, da gre za vzorčni primer sodelovanja lokalne skupnosti, Slovenskih železnic in lastnika teh objektov, to je države: »Železniška postaja predstavlja prvi stik obiskovalca s krajem, tu obiskovalec dobi prvi vtis o državi in kraju, kamor je prispel, in je tudi kraj, kjer dobi vse pomembne informacije in vse potrebne storitve, ki jih turisti ali dnevni potniki potrebujejo.«
Rovšnik je še dejal, da so objekt temeljito prenovili, hkrati pa je dobil izjemno bogato vsebino: »Z zavodom Sotočje smo uredili skupno prodajalno vozovnic, zaenkrat le v notranjem prometu, a sem prepričan, da bomo kmalu prodajali tudi vozovnice v mednarodnem. Objekt ima zelo lepo urejeno okolico in upam, da bo to dober zgled, ki mu bodo sledili tudi drugje. Vse to se je zgodilo v relativno kratkem času, za to pa je bilo treba vložiti veliko truda in energije.«
Slovenske železnice v letošnjem letu beležijo izjemen porast števila turistov. »Železnica je v vsaki državi hrbtenica dogajanja, ki lahko podpira turizem, velike dogodke in športne prireditve, prav zato pa mora biti železniška postaja, kjer se ustavi turist oziroma tujec, primerno urejena. V letošnjem letu smo zabeležili za 22 odstotkov več prepeljanih potnikov v mednarodnem prometu, to so v tem poletnem času v glavnem turisti in poslovneži, ki prihajajo v Slovenijo. Na taki železniški postaji, kakršna je zdaj medvoška, bodo dobili vse potrebne informacije. Predstavlja torej več možnosti za obisk krajev v okolici, gostinskih lokalov in podobno, to pa pomeni večjo možnost za zaslužek. Pridobili bodo tudi dnevni potniki, ki se vozijo v Ljubljano oziroma Kranj, saj bodo na enem mestu poleg vozovnice dobili vse potrebne informacije,« je sklenil Miloš Rovšnik.